Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Vandaag weer 2 rondes gedaan.
Prachtig weer erbij.


Bij de plastic lintjes is alles nu in de war geloof ik.
Vorige week moest ik daar een andere route bij de heuveltjes op.
Vandaag moest ik bij het grote gat langs wat waarschijnlijk niet de bedoeling is.
Lint is waarschijnlijk door iemand verkeerd opgehangen.

Vind het gebruik van deze linten er eigenlijk niet uitzien in het bos en het gaat ook ook niet lang mee.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Denk dat de lintjes tijdelijk zullen zijn en dat ze het wel anders gaan oplossen. Tot nu toe hebben de bouwers het altijd goed opgelost dus heb daar het volste vertrouwen in.
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Ja is natuurlijk een tijdelijk iets. :wink:
Denk ook dat ze niet door atb ers vernield worden maar door andere bosgangers.
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Vanmorgen rondje appelscha.gedaan leuk bedacht het stukje bij de h.o.p. maar jammer dat het alweer kapot.gefietst is Vondt de route er slecht bij liggen best nog wel wat stukken waar je echt even moet opletten .wel even schrikken op het single
Trackje naar de splitsing met Diever knallen er 2 reeen voor je fiets langs:-)
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
HarrieD
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 21 april 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Radon frame, eigenbouw afmontage

Afgelopen woensdagavond bijeenkomst bezocht bij Outdoor Appelscha. Gebruikersgroep (voor zover ik weet bestaande uit Outdoor/FGO/Edura/Kramer/SBB) hadden deze avond georganiseerd om van gedachten te wisselen over het onderhoud en het traject van de Appelscha route. Hulde hiervoor. Op deze avond bleek wel hoeveel inspanningen er door de belanghebbenden gedaan zijn en worden om een zo gevarieerd en fraai mogelijke route te onderhouden. Helaas heeft de vele neerslag in 2012 voor een extra handicap gezorgd. Vanuit de gebruikers kwam de wens naar (extra) lente van de route aan de orde. Al snel werd duidelijk dat de extra lengte gezocht moet worden in de combinatie met de Smilde-Diever route. Op dit moment is die route vanwege boswerkzaamheden wat minder toegankelijk en ook heeft die route wel wat extra onderhoud nodig. Hiervoor zal contact worden gezocht met de gebruikers van die route om de krachten te bundelen. Bij deze bespreking was de bijdrage van de medewerker van Staasbosbeheer ook heel nuttig en verhelderend. Verder werd er van gedachten gewisseld over de mogelijkheden om geld bij elkaar te krijgen en te beheren t.b.v. het onderhoud van de route.
Voor het onderhoud zijn veel vrijwilligers nodig voor die paar zaterdagen in voor- en najaar. Ik weet vrijwel zeker dat bij de liefhebbers van deze route en de lezers van dit topic vrijwilligers zijn om mee te helpen aan het onderhoud.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Al een hele tijd niet op de vaste route geweest, vandaag klein stukje van de route gefietst. Ziet er allemaal goed uit, veel aanpassingen om de natte stukken er uit te halen. De vele inspanningen die zijn gedaan worden natuurlijk enorm gewaardeerd :-q .
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

vandaag Appelscha weer eens gefietst. Geen toptijd neer gezet maar daar waren de omstandigheden ook niet voor. Een en al blubber door het winterweer van vorige week en de buien van laatste dagen. Zo is het een hele andere route ik heb me prima vermaakt
modderfietser
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 22:35

Vandaag weer een keer de combi Appelscha - Diever gefietst. Was al weer een tijdje geleden, dus even opletten waar de route gewijzigd was. Dat ging prima, kon ook gemakkelijk, ik had totaal geen snelheid.
In Diever was het druk in het bos, niet met mtb-ers maar met boswerkers. Op hele stukken was de route niet meer herkenbaar, het hele pad was weg en er waren alleen sporen van enorme traktoren. Op zich wel een uitdaging om daar fietsend doorheen te ploegen. Ik was de eerste vandaag op de route van Diever en na een nachtje vorst mocht ik bij veel plassen ijsbreker spelen. De route was loodzwaar en toen kwam daarna de hele route van Appelscha nog.
Op de route van Appelscha heb ik ook niemand gezien, maar hier was vandaag wel gefietst. Er zijn de nodige routewijzigingen geweest. Helaas zijn de meeste nieuwe paadjes een en al diepe sporen, soms ook op de stukken waar zand is gestord. Ik had niet heel veel energie meer voor Appelscha en hier waren ook de nodige stukken om lekker door de modder te ploegen.
Ik heb wel een nieuwe recordtijd gereden, bijna 3uur, zolang heb ik nog nooit over de combi gedaan. Het was leuk maar ook heel zwaar.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Vanmiddag voor het eerst sinds een hele tijd weer een ronde Appelscha gedaan samen met forumlid YW. Veel meer aanpassingen gezien dan ik had verwacht. Natuurlijk nog erg veel modder , maar gelukkig regende het niet. Zal wel heel lang duren voordat de route weer helemaal is opgedroogd.
gisissi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 1 oktober 2011, 16:40
Mijn mountainbike: Radon ZR Race 8.0 29"
Contacteer:

RIP mtb route Diever, dat mogen we nu toch wel stellen. Wat de vorige twee toertocht edities net niet is gelukt heeft SBB vakkundig afgemaakt. Grote delen zijn door groot materieel volledig stuk gereden. Niets herkenbaars meer aan. Her en der tot aan de knieholtes in de drek.

Ben benieuwd waar men de a.s. toertocht langs wil laten gaan, ik heb geen begaanbare toertochtwaardige stukken kunnen vinden.

Appelscha is matig maar begaanbaar.
gisissi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: za 1 oktober 2011, 16:40
Mijn mountainbike: Radon ZR Race 8.0 29"
Contacteer:

Afbeelding

Was één van de betere stukken.....
J.I.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 725
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 20:29

Dat lijkt inderdaad meer een tankbaan.

Wil deze week nog wel graag ff een rondje Appelscha doen.
Diever nog nooit gedaan.
MTB-Trek
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 4 april 2011, 09:18
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 -2014-, Cube AGREE GTC SL 2014

@Gisissi, mooie bike! Je kunt mooi zwemmen in Diever zo te zien. Heb al een flinke tijd niet meer gefietst in Appelscha. Is het de moeite waard om daar nog een rondje te kunnen trainen? :-{
WIE REMT, VERLIEST...
Jornt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 304
Lid geworden op: wo 24 maart 2010, 21:11
Mijn mountainbike: Giant XTC Composite 1 2014, Cube Reaction Race 2012

Ben er afgelopen weekend ook geweest na een paar maanden, maar ik vond er niet zoveel aan. Routebouwers hebben echt wel hun best gedaan en sommige stukken zijn goed opgelost. Het is gewoon te nat en alles is aan gort gereden.
MTB-Trek
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 4 april 2011, 09:18
Mijn mountainbike: Cube LTD SL 29 -2014-, Cube AGREE GTC SL 2014

Vanmiddag ga ik mijn geluk weer beproeven in Appelscha, het zal wel veldrijden worden als ik de verhalen mag geloven.

Nog anderen die ook een rondje rijden?
WIE REMT, VERLIEST...
Plaats reactie