Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Nieuwe stukje route? :winkie: Waar precies?
HarrieD
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 21 april 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Radon frame, eigenbouw afmontage

Nieuwe stukje op de Diever route? Die heb ik al een tijdje niet gereden want die ligt er in de winterperiode meestal wat minder goed bij. Ik rij wekelijks Appelscha en de route ligt er nog steeds wel goed bij. Een enkel waterplasje of modderstrookje, maar dat mag geen naam hebben. Compliment voor de mensen die de route onderhouden. Het is wel drukker geworden op de route. De parkeerplaats bij het bezoekerscentrum staat bijna iedere dag vol. Logisch natuurlijk want veel ander vertier dan de natuur is er bijna niet. Maar in het bos is er ruimte genoeg.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Was op de blauwe route een stukje na de splitsing naar de route Diever stukje zit nog niet in de route ze zijn er nog mee bezig.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Vanmiddag samen met een mede-forummer route Appelscha gecombineerd met route Bosberg gereden.
Beide routes waren al mooi droog en prima te fietsen. Wel was duidelijk dat een paar stukken best te lijden hebben gehad van het water/de sneeuw.
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Erwin.vL schreef: ma 22 februari 2021, 22:10
Beide routes waren al mooi droog en prima te fietsen.
Ja, wat is die route snel opgedroogd. Soms zelfs al zo droog dat je je bij de Kale Duinen in de zomer waande met de al wat mul wordende stukken.

Ik zag je vanmiddag nog fietsen. :winkie:
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Erwin25 schreef: ma 22 februari 2021, 22:25 Ja, wat is die route snel opgedroogd. Soms zelfs al zo droog dat je je bij de Kale Duinen in de zomer waande met de al wat mul wordende stukken.
Ja klopt
Ik zag je vanmiddag nog fietsen. :winkie:
Oh echt? :winkie:
Real men think straight and flat are boring :-D
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Gisteren route gereden met 2 tienjarige. Was super. De zon droeg ook bij aan het plezier. Trail ligt er mooi bij. Veel afwisseling in landschap. Nergens nattigheid of nul zand. Die paar technische stukjes waren spannend voor de 10-jarige, maar meerendeel te rijden.

Nog praatje gemaakt met de boswachter (of e.o.a. natuurbeherder die met auto door terrein reed). Wij zaten iets naast de trail te rusten in de heide. Dat is niet toegestaan. Rusten mag alleen op trail, wandelpaden en de stuifzand delen. Weer wat geleerd.

Boswachter was duidelijk niet zo happy met alle drukte. En specifiek met de mtb route langs de appelschaaseweg. Daar broeden veel vogels en die worden verstoord door mtb-ers. Route gaat verlegd worden, aldus hem.
Ook is er ergenis over de bidons en gelletje-verpakkingen die op veel plekken liggen. Terecht punt.
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

ReinierT schreef: za 27 februari 2021, 21:24 Boswachter was duidelijk niet zo happy met alle drukte. En specifiek met de mtb route langs de appelschaaseweg. Daar broeden veel vogels en die worden verstoord door mtb-ers. Route gaat verlegd worden, aldus hem.
Ook is er ergenis over de bidons en gelletje-verpakkingen die op veel plekken liggen. Terecht punt.
Ergernis over rotzooi dat achter gelaten wordt is volkomen terecht!
Ook iets waar ik mij mateloos aan kan ergeren. Zijn in mijn ogen mensen zonder enige vorm van fatsoen!
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Rood en blauw liggen er perfect bij. Halverwege de blauwe route kreeg ik de indruk dat de route word aangepast. Leek dat er een nieuwe track werd aangelegd. Ben benieuwd of ik goed heb gegokt
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Is al meerdere keren voor in gekomen in dit topic, ja er komt een andere lus. Een ander stuk verdwijnt
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Dit wist ik Michel, ik weet alleen niet of wat ik zag ook echt bedoeld is voor de Mtb route kan natuurlijk ook ergens anders voor bedoeld zijn.

Ik kan namelijk nergens vinden of ze al begonnen zijn de route om te leggen
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Appelscha blauw kan je weer schoon en droog rondkomen, wordt alweer bijna mul zelfs :wink:
One life, ride it!
Bor de Wolf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: zo 29 december 2013, 21:17

Diever tot aan de verbindingsroute nog niet. Hoe het 2e stuk er bij ligt weet ik niet. Na eerste stuk Diever, rondje Appelscha en 2x Bosberg was ik er wel klaar mee en ben ik direct naar huis gefietst.

Bosberg komt wel ongelofelijk vol remknippen te liggen. Snap dat het allemaal wel spannend is voor al die nieuwe mountainbikers maar alle afdalingen vol bulten is niet leuk meer voor mij met de starre vork. :-{
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Gisteren de beide routes van Appelscha gereden de blauwe route ligt er mooi bij. Harde de Bosberg route al een tijdje niet gedaan maar wat liggen daar een partij matten in nu. Maakt voor mij de route een stuk minder leuk.
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

Vier keer een mat van gemiddeld 5 meter lang op een track van 4510 meter. Dat is 0.4% van de track een mat en in tijd 20 seconden op een mat fietsen op een rondje van 15 minuten.

Vind het wel meevallen :winkie:
Plaats reactie