Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Let op! Een deel van deze route is verboden toegang voor mountainbikers op last van de rechter, ondanks dat er misschien toch een deel van de route ligt. Er toch gaan fietsen brengt het voortbestaan van de hele route in gevaar. Dus goed letten op de bordjes. Er blijft dus zo’n 18 km over.
mountainbiken: It's ok to be crap
Gebruikersavatar
Johangr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 260
Lid geworden op: wo 27 mei 2015, 23:09

Mhh, ik zie dat hij bij mij 28km is ik heb hem 2 x gefietst
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Heb niet direct een gpx voor je, maar bovenstaande is de juiste route die gewoon de rode bordjes volgt en dus de (hopelijk tijdelijk) gesloten segmenten ook niet meepakt.

Hier nog in combinatie met Appelscha, wellicht handig als je op zoek bent naar de juiste verbindingsweg naar Vledder.
https://strava.app.link/EJjWZoqehsb

Pak je Diever ook nog mee dan kom je op zo’n 72 km.
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

Super, bedankt!
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

ManWithTheGoldenBike schreef: za 6 augustus 2022, 16:32 Let op! Een deel van deze route is verboden toegang voor mountainbikers op last van de rechter, ondanks dat er misschien toch een deel van de route ligt. Er toch gaan fietsen brengt het voortbestaan van de hele route in gevaar. Dus goed letten op de bordjes. Er blijft dus zo’n 18 km over.
Dat is bekend. Ik dacht eigenlijk dat de hele route dicht moest dus heb er niet naar gezocht tot nu.
Met behulp van de linkjes van Jens en Johan moet het goedkomen, ben redelijk bekend in de buurt.
ReneLWD
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: vr 30 juli 2021, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon 7.5

Vanavond even Vledder gedaan, super leuke route!
Wel gek dat er een gedeelte afgesloten is maar dat je 5 meter ernaast wel mag fietsen.
Gebruikersavatar
ManWithTheGoldenBike
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: ma 16 augustus 2021, 14:58
Mijn mountainbike: Rockrider AM fifty-S, Marin Alpine Trail 7

Vandaar mijn reactie; het is een prachtige route en het zou echt zonde zijn als ie helemaal dicht moest. Het is inderdaad totale nonsens dat een reeds aangelegd deel dicht is en je er gewoon naast rijdt. Het resultaat van een zichzelf in regeltjes verstikkend Nederland. Alleen maar omdat er mensen zijn die een ander een ook nog eens super gezond plezier niet gunnen.
mountainbiken: It's ok to be crap
Berry1000RR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 13:19
Mijn mountainbike: Cube Attention Pro ‘18

Vanochtend om 09:45uur begonnen met eerst de blauwe route en daarna de rode. Was weer erg lekker om te doen :D
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2944
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Gisteren en vandaag heerlijk gereden op Appelscha, Diever en Dwingeloo. Appelscha de leukste, Diever op 2 en Dwingeloo op 3. Dwingeloo is wel heel mooie omgeving maar qua mtb route niet erg uitdagend. De andere twee zijn leuker, af en toe leuke micro heuveltjes en niet teveel 2.0 wieber stukken.

Gisteren was ik toevallig in de buurt toen de hulpdiensten aanrukten, mtb-er ernstig gewond. Weet iemand hoe het met deze persoon gaat en of we er misschien lering uit kunnen trekken? Het was niet in het stuk Bosberg maar er een stukje voor in de buurt van de N381, met wat lichte heuveltjes en ik meen wat kleine drop-offs.

https://waldnet.nl/wn/nieuws/72758/Moun ... n_bos.html
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Slagaderlijke bloeding in de lies. Maar de man is in ziekenhuis en gaat naar omstandigheden goed heb ik gehoord
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Ik fietste daar vrijdag voor het eerst in lange tijd (jaar geleden?). Vrij snel na het begin vanaf het buitencentrum en voor afslag naar rood is er een drop. Dat was voor mij nieuw en ik werd daardoor een beetje verrast. Gelukkig kon ik op tijd anticiperen. Daar had best een bordje mogen staan met pas op. Zeker omdat het een populaire route is voor ervaren en onervaren rijders. Misschien is het dat punt waar het ongeluk is gebeurd?
Goofman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1765
Lid geworden op: zo 13 april 2003, 20:55

We zitten vanaf donderdag weer eens een (lang) weekend bij mij schoonouders en dan staan Appelscha en Diever weer eens op het programma. Ben benieuwd, zit nog te twijfelen of ik de fully of de gravelbike meeneem. Met die laatste zou ik misschien zondagochtend ook nog een rondje weg/gravel kunnen doen. I know, first world problems :tong

En ik ben toch wel erg benieuwd naar die drop, kan me die niet zo voor de geest halen eerlijk gezegd
Aan m'n fiets zal het niet liggen...
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Ik heb nooit op een gravelfiets gereden, dus ik weet niet of je op de rode lekker kunt rijden met deze fiets.
De drop of beter gezegd dropje volgt net na het heen en weer over het eerste heuveltje daar waar je de blauwe route oppakt vanaf buitencentrum.
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Wat mij verder opviel bij blauw is dat er veel slijtage is op die heuveltjes. De heuveltjes voelen voor mij nu meer als bultjes. Een paar keer keek ik achterom en dacht ik, is dit het heuveltje waarvoor ik vroeger een beetje mijn best moet doen om erover te geraken?
Eigenlijk jammer, want dit maakt voor mij de route minder leuk. Gelukkig is daar altijd de rode nog.
Plaats reactie