Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

No Biker schreef: wo 10 juni 2020, 17:49 Wat me gisteren is opgevallen, is dat de vernieuwde delen van de rode route vanaf de start aan de Boerestreek, nu al stuk gereden worden.
Vooral waar de bovenlaag met rastertjes is verstevigd. Men rijdt er niet over, maar er naast, tussen de boomstammetjes en het raster. Is het effect meteen verdwenen.
Sommige mensen begrijpen het echt niet....
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Speedfreak98 schreef: do 30 april 2020, 21:28 Vanmiddag 2 rondjes Diever gedaan, was nog erg mul dus voorlopig nog maar mijden. Wat mij verbaasde is dat er een sleuf is gegraven door het bos , staat een bordje bij dat er een fietspad wordt aangelegd. Erg jammer dat de mtb route hier singeltrack voor moet inleveren.
Weet iemand hier meer van ?
Hierom: nieuweooststellingwerver.nl/artikel/1106015/nieuw-fietspad-is-laatste-puzzelstuk-van-project.html

regioappelscha.nl/newsbringer_read.php?bericht=bMYOMQYfaLmwCqLjxRg129csAs0LD9Z6r

Het pad gaat door het Drents-Friese Wold, via een kruising met de Oude Willem richting Hoogersmilde
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Michel.nl schreef: ma 11 mei 2020, 21:06 Dat wordt ook al massaal gevraagd door de route bouwers, laat Appelscha voorlopig links liggen. Maar ja doe dat doen mensen niet snel
nieuweooststellingwerver.nl/artikel/1100225/wsvo-mijd-mountainbikeroute-tijdelijk.html
wessell
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 588
Lid geworden op: za 25 maart 2006, 12:38
Mijn mountainbike: Trek Top Fuel 9

Appelscha lag er dinsdag prima bij, zal nu nog wel wat beter zijn na de regen van gisteren.

Diever heb ik vorige week stukje gedaan. Er was toen een omleiding gemaakt ivm aanleg fietspad. Daardoor mist de route nu een aantal km waaronder de 'klim' km's.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Leuk artikel in de LC van vandaag.


Afbeelding
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Vandaag was de rode route goed te doen, vrijwel geen mulle stukken, alleen na een km of 3 wat boomstammen op de route
Geen gezeik, mountainbike!
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de blauwe route gereden de route ligt er goed bij. Wel was het vrij druk met toeristen op huur fietsje maar dat had ik wel verwacht was niet heel hinderlijk
MaartenF
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 22:11
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.8 2021 (XX1/AXS/Duke)

Vandaag Diever getrapt, leek wel of ik in de duinen fietste... 8) Verder wel een leuke route, ook met Appelscha.
Maar mocht iemand mijn verloren Oakley M2 zonnebril vinden, dan ben ik hem of haar zeer erkentelijk als deze retour kan komen. Uiteraard tegen onkostenvergoeding!
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Ligt Appelscha (blauw) er beter bij dan Diever?

Zou verwachten dat Diever er overall beter bij ligt dan Appelscha, op 1 stuk na wat altijd zanderig is in de route van Diever, staat mij niet bij dat de route snel een zandbak wordt.
MaartenF
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 177
Lid geworden op: zo 3 november 2013, 22:11
Mijn mountainbike: Trek Supercaliber 9.8 2021 (XX1/AXS/Duke)

jensss schreef: wo 12 augustus 2020, 11:37 Ligt Appelscha (blauw) er beter bij dan Diever?

Zou verwachten dat Diever er overall beter bij ligt dan Appelscha, op 1 stuk na wat altijd zanderig is in de route van Diever, staat mij niet bij dat de route snel een zandbak wordt.
Ik vond beide stukken wel echt zanderig.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Net terug van Diever, poe zo zanderig heb ik de route nog niet meegemaakt. :o

Snap wat je zei over fietsen in de duinen gevoel :wink:
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Zag vanmiddag dat er voor de zwaarste klim op de rode route ook een soort bypass was ontstaan om deze te vermijden.
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Kennelijk moest de laatste wat pittige klim ook beginners proof gemaakt worden :wink:

Overigens geen kritiek op de bouwers, is nog steeds verreweg mijn favoriete rondje in het Noorden. Maar wel wat jammer dat die in de loop van de tijd minder uitdagend is geworden.

Hoe liggen Appelscha blauw en rood er verder momenteel bij?
The Mountainman
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: za 13 januari 2018, 23:04

Afgelopen weekend beide gereden, ligt er weer heerlijk bij na de flinke regenbuien van eind vorige week. Alleen de lange track over de heide aan de kant van Wateren was nog wat mul.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

jensss schreef: wo 19 augustus 2020, 13:51 Kennelijk moest de laatste wat pittige klim ook beginners proof gemaakt worden :wink:

Overigens geen kritiek op de bouwers, is nog steeds verreweg mijn favoriete rondje in het Noorden. Maar wel wat jammer dat die in de loop van de tijd minder uitdagend is geworden.

Hoe liggen Appelscha blauw en rood er verder momenteel bij?
Erg goed :-q
Plaats reactie