Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Vandaag ook even op blauw en rood geweest. Echt heerlijk met dit weer. Was nog best druk zo op de namiddag. Lag er goed bij, hier en daar een plasje op blauw. Middengedeelte van rood was nog wat nat.
Maar goed alles relatief natuurlijk eigenlijk perfect zo!
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

de boom is weg gezaagd !
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Gisteren twee rondjes gedaan. Ligt er wel goed bij. Weinig last van de bosbouwers wel wennen sommige stukjes zijn wat kaal nu ;)
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Vandaag rood en blauw gereden. Op de rode route niemand gezien, maar op de blauwe was het druk.
Zal door het mooie weer komen. Ben ik eigenlijk niet gewend dat er aan het einde van de middag of het begin van de avond zoveel "verkeer" in het bos is.
Voor het eerst in lange tijd de routes bij daglicht gezien, daarvoor vooral in het duister gereden.

Sabazius schreef: Weinig last van de bosbouwers wel wennen sommige stukjes zijn wat kaal nu ;)
I.v.m. de start van het broedseizoen, mogen bosbouwwerkzaamheden sinds 15 maart niet meer plaatsvinden, dus dat kan kloppen. Hooguit het egaliseren van de kapotgereden delen.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Rustig vandaag op de rode en blauwe route. Apart als mensen op het pad langs Stellinghaven opmerken dat je het deel van de rode route dat er langs leidt, op de fiets doet.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Ondanks de vele regen van gisteren, waren rood en blauw vandaag zeer goed te doen.
Een paar kleine plasjes, verder lekker droog. Onderweg naar de afdaling met de kombocht nog bijna een dikke haas onder de wielen.
S-Wapse
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 766
Lid geworden op: zo 24 april 2011, 21:38
Mijn mountainbike: Giant XTC 29 Composite 0

Vast een paashaas :lol:
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

S-Wapse schreef:Vast een paashaas :lol:
Paashaas? Zou je denken. Zonder een mandje met eieren vluchtte deze snel de struiken in. :lol:

Vanmiddag rood en blauw gereden. Beetje fris op de fiets. Onderweg nog andere handschoenen aangetrokken. De vingers werden een beetje erg koud. Rood is iets natter dan blauw, welke opmerkelijk droog is. Behalve dan na paaltje 65.
Na het deel van de Vledder AA waar je linksaf het bos weer ingaat nog een mooie appelvink gezien.
Mooie waarneming :-q
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Stevige wind op sommige delen van het parcours, maar niet koud. Bijna aangenaam zou je kunnen zeggen.
Leuk ritje gedaan.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Koud vanmiddag, vooral door de stevige westenwind. Vooral op het open stuk richting de Vledder AA.
Op de lange singletrack is het losliggende zand praktisch helemaal weggeblazen of gespoeld. Ondergrond lekker hard.

Vandaag 4 x van de fiets gestapt om takken en delen van bomen van het parcours te verwijderen.
Op het nieuwe deel vanaf de N381 tot aan het betonpad 2 dikke takken weggehaald en voor en na het sparrenbosje ook nog 2 maal delen van een boom moeten wegslepen. Wat is het doel hier nu van om iets moedwillig daar neer te leggen:~ ? Treurig.
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1077
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Ja zeer treurig idd. Ik ben vorige week ook al wezen "opruimen van delen van bomen" op blauw en rood.
Als de wandelaars er last van de route hebben, lopen ze volgens mij niet op de wandelpaden.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Waar op de route heb jij de afgelopen week rotzooi van een ander opgeruimd? Het is mij nl. de laatste tijd al vaker opgevallen dat er takken op het parcours werden "gelegd". Erg vervelend eigenlijk.
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 539
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag appelscha en diever gereden ondanks het mooie weer vrij rustig op de baan. De banen lagen er goed bij
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Idd, zelfs het deel tussen de paaltjes 65 en 66 is praktisch droog. Zo ook het laatste deel van de rode route als je weer naar het beginpunt rijdt. Vanmiddag nog wel een tak van het brede zandpad gehaald.
HarrieD
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: di 21 april 2009, 20:42
Mijn mountainbike: Radon frame, eigenbouw afmontage

Kijk aub wel even uit op de snelle single tracks . De lammeren liggen er lekker in het zonnetje en kruisen regelmatig het pad. En volgens de berichten hebben helaas een paar lammeren botbreuken opgelopen doordat zij in aanraking waren gekomen met MTB'ers. Zorgt helaas ook weer voor negatieve reacties richting ons als mountainbikers.
Plaats reactie