Appelscha - Diever

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
grunnfred
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: do 5 april 2012, 21:16
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7

Ik was vandaag licht onaangenaam verrast door het vele water op het parcours. Zo erg heb ik zelf hier niet meegemaakt. Ik dacht dat het met de regen wel meeviel de laatste dagen.
Ik heb ook even dat nieuwe trackje meegepakt aan de andere kant van N371. Daar was het gewoon helemaal droog, prettig. Halverwege was daar een versperring met takken. Ik fietste gewoon door, want ik zou niet weten waarom ik niet verder mocht fietsen. Wie heeft dit gedaan?
nickster
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 438
Lid geworden op: di 30 juni 2009, 15:33
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 7 Custom

Vandaag ook geweest...was voor Appelscha begrippen nat inderdaad. Ook een aantal diepe plassen waar je niet omheen kon; ook buiten de bekende plaatsen. Denk dat er vanochtend nog wat regen gevallen is.

Andere kant weg was inderdaad beter te doen; wel uitkijken op natte boomwortels heb ik ervaren ;). Daar ben ik maar gebleven (plan was meerder rondjes). Dat stukje met afsluiting gaat er uit (net daarvoor nu links gaan), heb je ook die witte dingen op de bomen gezien? Kon ik even niet plaatsen waarom dat was...

Ondanks alles lekker 2 uurtjes aan het fietsen geweest. Na afloop was mn geel/zwarte outfit niet geel meer haha. Het was overigens wel vrij druk op de route. Ook veel gezinnen (evenement?).
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Ja de natte tijd komt weer aan.hopen dat het van de week beetje aandroogt gaan zaterdag met de buurt even een rondje doen is een beetje droogte we zo fijn.
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Harryd1969
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 13 april 2012, 21:43
Mijn mountainbike: Canondale Scalpel carbon 1 XL
Contacteer:

Vanavond rondje gedaan lag er prima bij!

Harry
Gebruikersavatar
Fries74
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1078
Lid geworden op: zo 16 augustus 2009, 16:52
Mijn mountainbike: Orbea Oiz 29 m10
Contacteer:

Vandaag Appelscha gefietst was idd prima te doen. Ik zou ook Diever en Dwingeloo meepakken maar Diever is weer vrij nat en het stukje wat ik van Dwingeloo heb gedaan was ook niet echt super. Over de weg terug gegaan en lekker nogmaals Appelscha rond gefietst..
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Vanmiddag ook maar weer eens een rondje gedaan. Lekker rustig, droog parcours. Vlak voor het betonnen bruggetje was blijkbaar iemand aan het paddestoelen plukken. Er stond een Shoeby tas gevuld met boslekkernijen op de eigenaar te wachten. De linkerzijde in de aanloop naar de Vledder AA is wel problematisch. Bijna in een van de diepe gaten van de fiets gelanceerd. Wel onderuit gegaan, maar zonder schade op te lopen. Volgende keer maar weer langs de rechterkant fietsen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3890
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Morgen even richting Appelscha. Maar als ik zo lees kan ik Diever beter overslaan? En het nieuwe stuk van Appelscha is dat al open, of nog in aanleg? a.k.a. wel of niet de bedoeling dat je daar rijd? In het geval dat het vrij gegeven is heeft iemand als een gpx beschikbaar?
◼︎ Go round the outside.
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

het begin stuk van de nieuwe route kun je prima rijden. Er is een gpx bestand van de 8 van appelscha daar zit de route in. zal ff zoeken voor je en je een pm sturen met de gpx file
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Is Diever alweer wat opgedroogd?
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3890
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik was er gisteren. Diever legt er perfect bij. Uiteraard de grote vijvers, maar de rest is droog met hier en daar zachte plekken.
◼︎ Go round the outside.
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Mooi. Dan ga ik morgen de combi+ nog een keer doen.
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Cyclops
All rounder
All rounder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 4 december 2012, 19:23
Mijn mountainbike: Ghost HTX 29 Actinum 9000

Ben er vandaag nog geweest , diever is prima te doen
Harryd1969
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: vr 13 april 2012, 21:43
Mijn mountainbike: Canondale Scalpel carbon 1 XL
Contacteer:

Zometeen eens weer rondje appelscha doen, heerlijk weer!
xtrailmud70
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 415
Lid geworden op: zo 29 mei 2011, 20:33
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 29 9.9 SL

Vandaag Appelscha/Diever/Havelte gedaan.kon helaas de rode route van havelte niet doen ivm een motorcrossevenment.Zou als compensatie het nieuwe rondje van Appelscha doen.maar de beentjes waren leeg na route Appelscha.maar wel klaar voor Gieten a.s zondag.
Als je alles uit jezelf haalt.kun je ALLES maken.
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

De route ligt er momenteel erg droog bij. Een buitje er over zou niet zo gek zijn.
Vreemd, bij de laatste afdaling aan de Appelschaseweg ligt er naast de jasbeschermers die er al langer langer liggen, nu ook nog een deel van een kettingkast. Zo krijg je je fiets ook aardig compleet.
Plaats reactie