Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

VAndaag de Margraten Route effe gereden..

Hij lag er eigenlijk best goed bij, het is dan ook een echte plateau route en je rijdt dan ook meestal boven. Het enige was een omgevallen boom (in de lengte richting van het pad) die tijdens de onverharde klim net voor 't Rooth (groeve) het pad over meerdere meteters versperde, moest er met fiets en al dwars overheen klauteren (holle weg) was wel grappig...

De boom gemeld, middels bovenstaand formulier ... wel handig als je de juiste manier weet, wordt iedereen beter van.


Jules
Nicky87
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 17:25
Mijn mountainbike: Scott Spark 20 2011

Iemand zin om morgenochtend/middag route meerssen te fietsen? 8)
T'is een kwestie van geduld, dat heel holland limburgs lult
dennis:sittard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 12:43
Mijn mountainbike: Cube Attention HS11

Ik heb vrijdag mijn nieuwe cube attention opgehaalt en heb er vandaag eindelijk (slecht weer afgelopen twee dagen en werken) op kunnen rijden. Ik woon in Sittard vlak naast een bosrijk gebied in duitsland. Morgen ga ik de nuth-voerendaal route doen om even erin te komen (begin pas met mountainbiken maar heb een redelijke conditie) dan eind van de week het betere werk zoals brunssummerheide.
Murrrphy
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 13 juli 2007, 08:47
Mijn mountainbike: Cannondale Flash Carbon 3
Contacteer:

Gisteren de Margraten route gereden. Redelijk vochtig....Die omgevallen boom bij 't Rooth lag er nog. Nog wel even gemeld bij de VVV.
Maak plannen voor de toekomst maar leef vandaag.
dennis:sittard
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: ma 4 augustus 2008, 12:43
Mijn mountainbike: Cube Attention HS11

Zo vandaag maar eens voor het echte werk gegaan en de heerlenroute gereden. Ik had nog een dosis spierpijn van het fitnissen dus alleen lus 1 en 2 gedaan, goed voor zo'n 40km (incl enkele keren verrijden). Het eerste gedeelte bij de brunsummerheide is echt vet: singletrack mayhem! jammer dat sommige stukken verzakt zijn en daarom moet afstappen (ik mis nog techniek om 60cm te springen). de tweede lus (strijthagen) is wat gevarieerder met kleine stukjes weg en een behoorlijk pittige klim achter snowworld. Op de weg naar beneden kon ik nog net op tijd remmen anders was ik een meter of 4 naar onder gedonderd en konden ze me bijelkaar schrapen. De weg is daar heel erg verzakt! de route is echt goed aangegeven, er waren maar een stuk of drie paaltjes verstopt door begroeiing maar daar kom je snel genoeg achter. Op een stuk of drie plaatsen heb ik wel moeten stoppen wegens omgewaaide bomen. al met al zeker voor herhaling vatbaar.
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

ZAterdag ben ik weer in Limburg... Denk dat ik de St Geertruid route ga doen(Rustig aan want Zondag ga ik de toertocht in Wittem doen)met aanrit vanyuit Maastricht is dat meer dan genoeg...Ik heb deze nog nooit gereden... Iemand nog tips?

-----------edit-----------------

Dat was vanmorgen dus, heerlijk voor het eerst St Geertruid gereden... Een vrij gemakkelijke route voor Limburgse begrippen en alleen de Klim tussen Beutenaken en Slenaken door het Groote Bos was een echte kuitenbijter. Wel heel mooi...

Er stond vanochten behoorlijk wat wind, windkracht 6 en dat maakt fietsen in Limburg een stukje zwaarder, ben je net boven wil je de benen ontspannen moet je meteen weer tegen een muur van wind infietsen.

Technisch is dit Parkoers ook te doen voor beginners...Ik heb niet echt hee technische passages gevonden..
Nicky87
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 609
Lid geworden op: zo 18 mei 2008, 17:25
Mijn mountainbike: Scott Spark 20 2011

Iemand toevallig zin om morgen in zuid limburg te biken? :roll:
T'is een kwestie van geduld, dat heel holland limburgs lult
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Gisteren met Mongooseboy de Vijlen- en de Mechelenroute gefietst. De routes lagen er perfect bij. De bewegwijzering is ok. Alleen de verbindingsroute vanuit Vaals naar de Vijlenroute is belabberd slecht aangegeven. Veel soms lange en pittige klimmen. Met name op de Mechelenroute (te !) veel asfaltklimmen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
QriZ
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: za 3 juni 2006, 21:47
Mijn mountainbike: Specialized SJ Elite Carbon HT 29 2014

thnkz voor de foto's

de ouders van mijn ex woonde óp de veijlenroute, zodoende erg vaak gefietst daar. De ondergrond lijkt me ook perfect nu, het heeft best lang niet geregend!

Toch maar snel weer eens afdalen voor Gulpen en Veijlen; het is altijd net of ik door een ansichtkaart fiets daar!

Ciao!
Gaat het nu weer over het fietsen?
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Kan iemand me vertellen of de Heerlenroute goed uitgepijld is? Wil hem woensdag eens fietsen maar heb geen kaart en geen gps, zou willen starten vanaf de schaapskooi.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
mehn
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 20 augustus 2008, 12:01
Contacteer:

Michiel schreef:Kan iemand me vertellen of de Heerlenroute goed uitgepijld is? Wil hem woensdag eens fietsen maar heb geen kaart en geen gps, zou willen starten vanaf de schaapskooi.
Dat deel heb ik al een tijdje niet meer gereden, maar over het algemeen heb ik nooit problemen op deze 3 routes.
Ik ken ze inmiddels natuurlijk wel uit mijn hoofd, maar de stukken die af en toe wijzigen zijn duidelijk aangegeven.
Misschien dat ik morgen wel even voor je kan gaan kijken :lol:
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

mehn schreef: Misschien dat ik morgen wel even voor je kan gaan kijken :lol:
Hehehe, als je zou willen graag :)
Ik ben vooral geintresseerd in de grootste lus inderdaad, die is iets van 53km dacht ik. En bij die schaapskooi kan ik zo'n sticker kopen toch? Als er veel bordjes missen rijd ik liever naar La Roche of Houffa, daarvan weet ik dat ze goed zijn uitgepijld.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
mehn
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: wo 20 augustus 2008, 12:01
Contacteer:

Michiel schreef:En bij die schaapskooi kan ik zo'n sticker kopen toch?
Dat is tegenwoordig niet meer nodig ;)

Het verkennen gaat morgen niet lukken...zojuist een spaak stuk gereden.

Route 3 is iig goed aangegeven, heb ik gisteren nog gereden. Route 1 en 2 rijdt ik bijna nooit helemaal dus daar kan ik niet veel over zeggen. De delen die ik rijd zijn iig goed.
MarcM
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: wo 11 juni 2008, 17:50
Contacteer:

Route 1 is ook goed aangegeven, ik rijd meestal deze route als ik in Limburg ben en ben nog nooit verkeerd gereden. En ik kom er helaas niet vaak genoeg om hem van buiten te kennen.
Hoe doe je dat, Niets?, vroeg Pooh, nadat hij er een hele tijd over had nagedacht.
Nou, dat is wanneer mensen je naroepen, net als je op weg gaat om het te doen: Wat ga je doen, Christopher Robin?, en dat jij dan zegt: O, niets, en dan ga je het doen.
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Mooi, dan ga ik woensdag maar eens kijken. Wil hem nou al zo lang fietsen en het komt er steeds niet van...
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Plaats reactie