Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

kneem tegewoordig vaker zelfs 2 binnebandjes mee, vooral als ik wat verder ga. maar dan nog, vind ut beetje vreemd dat ze die takke niet gwoon ff opruime als ze gesnoeid hebbe, vooral op een mtb route. laatst ook op sintgeertruidroute, stukje singletrack na oversteken van de grote weg van de plank naar reijmerstok, voor en achter meteen plat, hadde gesnoeid en zag het te laat
Joopieboy

Sjtom Zoëg schreef:kneem tegewoordig vaker zelfs 2 binnebandjes mee, vooral als ik wat verder ga. maar dan nog, vind ut beetje vreemd dat ze die takke niet gwoon ff opruime als ze gesnoeid hebbe, vooral op een mtb route. laatst ook op sintgeertruidroute, stukje singletrack na oversteken van de grote weg van de plank naar reijmerstok, voor en achter meteen plat, hadde gesnoeid en zag het te laat
Ja idd, dat heb ik hier ook wel eens gehad.

Van die groenvoorziening van die lui die snoeien en dan die takken in zo'n versnipperaar douwen en die dan met een pijp er aan de andere kant uitkomt. Alleen ja, ipv dat ze het spul opvangen laten ze het gewoon op de grond blazen, dusja, kom je er voorbij heb je zo'n dikke splinter in je band. :(
riekelderbatties
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 3 februari 2008, 23:39
Mijn mountainbike: Haibike- Fulcrum RM 5- sram X0- reba race

de voerstreekroute is een echte aanrader! als je van lekkere beklimmingen houd dan. en wat sjtom zoeg al zegt. als je in limburg gaat fietsen is het altijd handig een paar binnenbandjes mee te nemen.
Sjtom Zoëg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 563
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 19:57
Mijn mountainbike: Apex Torq29
Contacteer:

kaartje is ook wel handig in de voer, vooral als je er niet zo bekend bent en de route niet kent.

@riekelderbatties:P dich bis justin neum ich oan? wee is dee issus? binnenkorte weer uns fitse eah!? volgende week zondig ofsoe kin ich wel weer, hub dit weekend al vol en volgende week zoaterdig wedstrijd, dus dan kin g al neet:p
koenhuntjens
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 8 februari 2008, 21:26
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Comp 2022

Is mieg good
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

isuss schreef:En spatborden zijn meestal ook wel een must.
Say what :~ :~ :~
HAPPY TRAILS!
Wild Thing
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 17 januari 2005, 20:53
Mijn mountainbike: Trek Cobia

Kan iemand mij vertellen hoe de routes in het zuiden er op met moment bij liggen? Is het super modderig of redelijk droge ondergrond?
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Ja dat kan iemand :D . Gisteren de epen route gereden en ik kan je vertellen dat het op sommige plekken heel erg modderig is. Er heeft hier wel sneeuw gelegen in het begin van de week en het is weer gaan dooien dus dan weet je genoeg.

Vorige week de meerssen route gedaan en de st Geertruid route. Nu is het op de Meerssen route op sommige plekken ook erg modderig.

De st Geertruid route ligt er goed bij maar die is minder leuk om te rijden vind ik persoonlijk.

Wat de maastricht route betreft zal er alleen op het laatste stuk veel modder liggen.

De rest van de routes kan ik niks over zeggen
HAPPY TRAILS!
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

Heb zaterdag de Vijlen/epen route gereden , is goed tedoen.
Afgelopen woensdag na een lange tijd de mechel route gereden.......... hebben ze in Eys die steile afdaling met de grote keien geasfalteerd..........minder.
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Voerstreekroute ligt er goed bij (9-3-2008), alleen bij Voeren achter het sportveld een stuk waar je echt niet om de modder heen kunt. Wel bij thuiskomst drie doorns uit mijn band gehaald, notubes dus of wat extra bb'jes meenemen.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Grim
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: wo 13 juni 2007, 21:57

Ben vandaag in de auto gesprongen en heb me even flink vermaakt in Zuid-Limburg. Heb me niet laten kennen door de regen... Ben begonnen met de Gulpenroute, toen de Vijlen/Epen-route rondgereden en toen nog een flink stuk van de Gulpenroute, maar die heb ik niet helemaal afgemaakt. Ben ziek geweest afgelopen week, dus moest het een beetje rustig aan doen. Met al die regen was ik helemaal koud en doorweekt, en de beenspieren vonden dat op een gegeven moment ook niet echt leuk meer, maar ach. Andere reden om de route niet af te maken was dat mijn remblokken compleet op waren (met name die lange afdaling in de Vijlen route, een stuk voor je weer teruggaat met de verbindingsroute naar Gulpenroute, bij die afdaling zag ik ze gewoon bijna wegslijten, niet normaal meer.) Begin van de Vijlen route vond ik teveel asfalt, maar de stukken door het bos waren leuk, die ruige afdaling was meesterlijk. Helemaal verkleumd en met genoeg zand in mijn haren/kleding om een zandkasteel van 2m hoog te bouwen kwam ik uiteindelijk weer terug bij de auto.

Al met al een geslaagde dag. Was nog nooit eerder in Limburg wezen biken, normaal Drunense Duinen en Amerongen, maar dit was de moeite waard!! Nog maar eens terug met nieuwe remblokken en beter weer! :)
hondasnl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: zo 30 maart 2008, 06:59
Mijn mountainbike: Trek Fuel 100 - XTR
Contacteer:

Jammer dat het zo verdompt ver weg is.
Maar zeker 2x per jaar zit ik daar :-q .

Over 2 weken zit ik daar weer :-D .

De Vijlenroute is een beetje mijn fav.
Heerlijk die lange klim, het vijlerbos in :-q .
kleinetom
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 25 maart 2007, 12:35
Mijn mountainbike: staat niet thuis!
Contacteer:

Vanmorgen 09:30 uur Vijlen/epen route gereden, lag er erg goed bij, lekker weertje
Frapant
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 10 november 2003, 11:44
Mijn mountainbike: C'dale Prophet

Ik mag het van de moderator niet in een nieuw topic doen, dus daarom maar op een onoverzichtelijk manier in dit topic!

Graag zou ik wat afstanden en gemiddelde snelheden van routes in Limburg willen vergelijken..

Mijn eerste bijdrage:
Vijlen
Afstand: 28,10 km.
Gem. Snelheid: 22,0 km/u.

Groeten Ruud
BikerJoost
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: ma 11 juni 2007, 19:51

JanW schreef: Nou heb ik ook nog gehoord van de Brunsummerheide route, maar hiervan heb ik geen kaart kunnen vinden.
http://www.hardfietsen.nl/tableaux/inde ... utesid=631
Mijn bike: CUBE LTD COMP 2006 + Garmin GPSMAP 60CSx
Plaats reactie