Vaste routes Zuid-Limburg

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Raoul89
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 24 augustus 2012, 22:21

Jurriaan schreef:Routes Limburg ranking:
1: Parkstad
2: Oude Voerstreek
3: ??

Gulpen/Vijlen en ook Meerssen horen bij de betere routes.


Routes die je zeker niet moet doen zijn Maastricht en Voerendaal.

@Casjansen: Ik lees nu je bericht pas. Intussen de routes gefietst? Hoe bevielen ze?

Lus 2 vind ik persoonlijk een stuk zwaarder en technischer dan lus 4. Die laatste is namelijk ook goed te doen voor beginners mits inderdaad je de krachten spaart.
Gebruikersavatar
terunky
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2057
Lid geworden op: do 7 oktober 2010, 17:56
Mijn mountainbike: is van hout

ik ga mischien morgen richting limburg, wil dus ook de bike meenemen :D ik zou graag een hele technische zware route willen, rond de 30 km, welke zal ik dan pakken? parkstad? en hoe ligt het erbij qua modder?
26'er rulezz !!
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Gulpen ook zeker niet. Is de nieuwe route in Maastricht al open?
Biking skills or Hospital bills
mvdsande
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 1 mei 2013, 13:25

Vorig jaar hebben we met onze vaste groep de Gulpen en Mechelen route gefietst. Leuke routes en ook goed op één dag te doen. Er was een Gopro camera mee, zie volgend filmpje:

zenegroen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2246
Lid geworden op: di 1 maart 2011, 15:23

Mooi filmpje man!
Mrscott
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 152
Lid geworden op: zo 1 april 2012, 15:35
Mijn mountainbike: Orbea OIZ H20

Zijn er nog bikers die dit weekend in zuid limburg/valkenburg gaan biken en zin hebben een route te gaan doen?
Zelf vertrek ik morgen naar valkenburg voor ong. een week om verschillende routes te gaan biken.
Gebruikersavatar
casjansen
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: di 27 september 2011, 20:29
Mijn mountainbike: Orbea Occam M30 2020, Trek Fuel Ex 2014, Niner EMD 2011, Kona Explosif 2002; Klein Pulse 1996
Contacteer:

Afgelopen weekend op zaterdag Heerlen->Klimmen->vaste route Valkenburg->vaste route Gulpen->stukje Vijlenroute->vaste Route Valkenburg (met een aanpassing bij Valkenburg voor meer offroad)->Heerlen gereden; 80km, droge ondergrond, prima alles te doen.

Op zondag Parkstad 1,2 en 3 gereden. 1 en 2 briljant (jammer van de routeaanpassing bij Landgraaf), klim Wilhelminaberg gereden en gehaald (wat een killer is die singletrack zeg). Rode beek ik leuk voor de kilometers.
Ik ben niet slordig, ik heb een hoge chaos-tolerantie!
univers11
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 324
Lid geworden op: ma 3 augustus 2009, 17:05
Mijn mountainbike: Trek 6000 '09, Trek 8500 '10 beide custom build
Contacteer:

@jaspero De nieuwe route in maastricht is nog niet open. Ik heb er al een tijdje niks meer over gehoord zelfs, dus denk dat het nog wel even zal duuren voordat hij helemaal af is

@Mrscott Als je zin hebt om volgende week een avond te gaan (of meerdere :winkie: ) ben je van harte welkom om aan te sluiten. Voor zowel Meerssen als Valkenburg route heb ik leuke alternatieven routes voor je ;)
amateurke
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 16 september 2012, 22:42
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL29 7.9
Contacteer:

Omdat mijn zoon vandaag moest zwemmen in Sittard en ik geen zin had om een hele middag in het zwembad te verblijven heb ik de Windraakroute gefietst. Hele leuke en gevarieerde route. Verassend veel mooi natuurschoon. De klimmen zijn wat minder lang en steil dan in het Zuid-Limburgse maar pittig genoeg. Zeker leuk om te doen als je een keer in de buurt bent! Bebording verdiend overigens wel wat aandacht. Heb zelf hier en daar wat overtollig onkruid verwijderd waardoor twee bordjes weer zichtbaar waren maar dat mag wellicht wel wat aandacht van de locals.
Samoeray
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 7 juni 2013, 08:30
Mijn mountainbike: cube attention 29 Black 'N' Grey (2013) 21"

Afgelopen zaterdag heb ik route 2 van de parkstadroute gereden (strijthagen) en ik vond m echt te gek!
Als beginnend mtb'er vond ik de route op technischs gebied nog wel redelijk meevallen. conditie is nog steeds mijn hrootste vijand Vanmiddag ga ik route 1 en mogelijk daar aanvast route drie fietsen. Ben benieuwd!
Wat is het toch een voorrecht om in zuid limburg te wonen!
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Vanmorgen weer eens een (eigen) stukje Voerstreek gereden.
Was op sommige plekken al maanden niet meer geweest, maar wederom lijkt het dat de gemeente Voeren een ontmoedigingsbeleid tov MTB-ers doorvoert...
Achter Teuven (de open wei bij Obsinnich, vlakbij de spoortunnel) is het afgezet, en op de ingang en uitgang van de singletrail die er gevormd is, zijn er bomen en struiken omgezaagd en over het pad heen gelegd... :-?
Verder steeds meer paden die met palen en draad afgezet worden...

Lijkt overduidelijk gevalletje van: "wij als gemeente hebben hier liever wandelaars dan MTB-ers, er loopt een vaste MTB route door de Voerstreek, blijf daar maar mooi op en verder hoeven jullie nergens te komen..."

:x
Lekker vies is niet bah...
kossymtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: do 7 juli 2011, 13:09
Mijn mountainbike: ,,

Komen vier dagen naar Limburg om te biken.
Hoop dat het een beetje droog blijft daar!
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Kootje, je hebt helemaal gelijk, helaas. De 'nieuwe' Voerstreek route is geheel uitgekleed, gaat nu zelfs voor grote delen over asfalt, en laat alle goddelijke paadjes links liggen!
Maar daar hebben 'we' (ik) wat op bedacht: gewoon de OUDE route rijden, mbv GPS 8) 8) .
Voeren was erg strikt in het ontmoedigen van MTBers, en ik ben oha zeeeer van het goede overleg, maar het MTB-werend beleid van Voeren slaat alles.
'Dan maar zo': een van allermooiste routes op de grens Zuid-Limburg/Voerstreek :-q : http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... treekroute" onclick="window.open(this.href);return false;.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Kootje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1213
Lid geworden op: zo 6 september 2009, 11:24

Idd helaasch... Ik kan geen andere conclusie trekken...
Als je ziet hoeveel paden (m.n. achter Teuven) er de afgelopen 4-5 jaar afgesloten zijn, of dermate veel veranderd dat hele stukken niet meer erg interessant/uitdagend zijn om te rijden. Her en der verschijnen draaipoortjes, stukken pad worden afgezet met dikke palen en gaas.

Jammer dat de gemeente dit doet. Terwijl toch het gros van de MTBers erg begaan is met de natuur. Natuurlijk is er altijd een kleine groep die meent buiten de paden te moeten fietsen, maar soms zie ik ook wandelaars op de meest vreemde plaatsen uit het bos tevoorschijn komen, terwijl er in de wijde omtrek geen pad te bekennen is...

Maar goed, de gemeente zal wel een reden voor dit beleid hebben. Pro wandelaars, anti MTB :-?
Lekker vies is niet bah...
Real Epic '89
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2179
Lid geworden op: di 3 januari 2012, 16:14
Mijn mountainbike: Isn't dead.

Ik betwijfel of het stuk bij Teuven is afgesloten door de gemeente. Volgens mij wordt dit gedaan door de landeigenaar. De eigenaar van het chateou onder in het dal wil liever geen mensen op zijn terrein. Afgelopen zondag stond er bij het bewuste stuk politie met de landeigenaar.

Wel jammer dat we steeds meer problemen hebben met elkaar.
Plaats reactie