Assen / Baggelhuizerplas

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
scaluner
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 6 maart 2006, 01:32
Mijn mountainbike: GF Rig & Trek Session77
Contacteer:

partyboj schreef: Ze hadden beter iets meer kunnen investeren in een route van 7 km of zo.
Nu gaat iedereen alsnog kris-kras door het bos fietsen en volgens mij moet een mountainbikeroute dit juist voorkomen!
Hoe lang is het rondje nu dan? Moet maar eens gaan kijken daar, ooit een keer een clinic gevolgd, die wisten een aardig rondje neer te zetten.
partyboj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 456
Lid geworden op: di 4 juli 2006, 18:20
Contacteer:

Ik weet niet hoe lang het rondje is want ik rijd zonder teller (alleen een hartslagmeter).
Er is zeker wel een leuk rondje te rijden daar, maar dit is wel een heel kort rondje.
Je kunt beter het rondje van de 24-uurs race fietsen...Die is een stuk langer (en daarom) leuker!
Mocht je dat rondje niet weten, dan moet je maar even mailen, dan laat ik zien waar die langs gaat! (7km)
mastersplinter
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 29 september 2008, 21:08
Mijn mountainbike: bmc team elite 02 2014

ik heb er gisteren 12-5 nog weer even gereden. jammer hoor liggen nou al weer paaltjes om. en hoe de aangelegde route nou loopt ik weet het niet, dan moet je die kant op en dan geen paaltjes meer. draai je je om moet je ineens weer terug, we moeten ons toch eens hard kunnen maken om een echt mooie mtb route hier in assen!!!!!!!!!!
Winter milles is summer smilles
abijma
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 13:31

Partyboj zou je mij die route van de 24-uurs race kunnen mailen? Ben ik erg benieuwd naar. Weet iemand hoe de situatie nu is wat betreft die met paaltjes aangegeven route?
Jason
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 3 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant XTC 29er met 1x11; Bulls Wild Flow 2

Zoek even op bikely.com. Daar zul je de routes van 2007 en 2008 vinden (Netherlands/Drenthe ingevoerd door JRacer). Trouwens, de route van 2008 is op het moment bijna blindelings te volgen... :D
What doesn't kill you, makes you stronger.
abijma
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 17 augustus 2009, 13:31

gevonden! dank je wel. Toch jammer dat er nog geen officiele route is uitgezet.
focusontrack
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: wo 27 december 2006, 17:20

Er is een roete van ongeveer 2km uitgezet, erg mooi stukje.
Heeft iemand een idee wie deze route heeft uitgepijlt?
🦂
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

binnenkort eens 's avonds fietsen in het donker met wat mensen?
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

woeker schreef:binnenkort eens 's avonds fietsen in het donker met wat mensen?
Nog voorkeur wat betreft welke avond van de week?
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

Vandaag de route met de MTB routepaaltjes 3 x achter elkaar gereden: hardstikke leuk stukje (1240 meter rond). Was er al eens eerder geweest maar toen waren er zo weinig plaatjes heel dat de route zeer onduidelijk was. Dat was nu anders: de route is nu goed te volgen, en bijna geheel vrij van brandnetels en berenklauw.

Waarom komen eerdere initiatieven om deze route wat langer te maken toch niet van de grond ? In het stuk van de tankbaan/24u route zijn zoveel leuke singletracks die er aan de bestaande route kunnen worden geknoopt ! Kwestie van alle paadjes een keer rijden en met zo'n GPS loggen - vervolgens daarmee op een kaart een langere route uitzetten en zo een nieuwe leuke langere route bepalen. Daarna proefrijden / evalueren en definitief maken. Gemeente inschakelen voor paaltjes, bordjes en onderhoud.
Of zijn er hindernissen zoals vergunningen, toestemming eigenaars e.d. te verwachten ?

Ben benieuwd... Als je al met een boot tot in het centrum van Assen moet kunnen komen (en er vervolgens nauwelijks meer wegkomt, haha...), dan moet Assen toch ook een echte eigen MTB route hebben. Misschien kunnen we met een ploegje (de forumleden die tot nu toe hebben bijgedragen aan deze topic ?) hier met wat inspanning wat meer gestalte aan geven. Ik ben in ieder geval beschikbaar voor meedenken, meewerken en meedoen.
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
HkNeef
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 413
Lid geworden op: ma 2 augustus 2010, 18:05

barttore schreef:Vandaag de route met de MTB routepaaltjes 3 x achter elkaar gereden: hardstikke leuk stukje (1240 meter rond). Was er al eens eerder geweest maar toen waren er zo weinig plaatjes heel dat de route zeer onduidelijk was. Dat was nu anders: de route is nu goed te volgen, en bijna geheel vrij van brandnetels en berenklauw.

Waarom komen eerdere initiatieven om deze route wat langer te maken toch niet van de grond ? In het stuk van de tankbaan/24u route zijn zoveel leuke singletracks die er aan de bestaande route kunnen worden geknoopt ! Kwestie van alle paadjes een keer rijden en met zo'n GPS loggen - vervolgens daarmee op een kaart een langere route uitzetten en zo een nieuwe leuke langere route bepalen. Daarna proefrijden / evalueren en definitief maken. Gemeente inschakelen voor paaltjes, bordjes en onderhoud.
Of zijn er hindernissen zoals vergunningen, toestemming eigenaars e.d. te verwachten ?

Ben benieuwd... Als je al met een boot tot in het centrum van Assen moet kunnen komen (en er vervolgens nauwelijks meer wegkomt, haha...), dan moet Assen toch ook een echte eigen MTB route hebben. Misschien kunnen we met een ploegje (de forumleden die tot nu toe hebben bijgedragen aan deze topic ?) hier met wat inspanning wat meer gestalte aan geven. Ik ben in ieder geval beschikbaar voor meedenken, meewerken en meedoen.
Helaas heeft het zoals zo vaak te maken met toestemming van de betreffende eigenaren...
Gebruikersavatar
barttore
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 273
Lid geworden op: zo 15 november 2009, 12:01
Mijn mountainbike: Mtb met kleine en gravelbike met grote wielen en nog een opvouwbaar "mtb" fietsje

wat is het verschil ?
er wordt nu ook gefietst - alleen is er geen officiele route
met wie hebben we te maken ? Gemeente en defensie ?
vouwen , dat zouden meer mensen moeten doen.
Jason
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 3 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant XTC 29er met 1x11; Bulls Wild Flow 2

Waarom moet er een vaste route komen? Nu mag je overal fietsen en kun je zelf makkelijk een leuk rondje maken / volgen (bijv. oude 24-uurs routes)
Met een vaste route heb je ook kans dat ze verbieden erbuiten te komen en dat zou ik erg jammer vinden!
Zo rij ik wekelijks de 24-uurs van vorig jaar. Soms rij ik ook die van 2008 en heel soms zelfs die van 2007!
Genoeg variatie! Zeker met een rondje achter de Witterzomer camping, Pelinck Bos of zelfs het militaire oefenterrein tussen de TT-baan en de A28. Heerlijk speelgebied!
What doesn't kill you, makes you stronger.
scaluner
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 249
Lid geworden op: ma 6 maart 2006, 01:32
Mijn mountainbike: GF Rig & Trek Session77
Contacteer:

Is het militaire oefenterrein vrij toegankelijk? Ik dacht dat er een hek omheen zat.

Ziet er wel leuk uit op google maps, ook voor de andere hobby (Landrover en GS :D )
Jason
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: wo 3 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Giant XTC 29er met 1x11; Bulls Wild Flow 2

Ja en Nee.
Het terrein is toegankelijk voor fietsers en wandelaars. In/Naast elk hek zit een doorgang.
Het is niet toegankelijk voor motoren, 4x4's, enz
What doesn't kill you, makes you stronger.
Plaats reactie