mtb route Best

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Dat was het dus. Ik zag de vlaggen daar wel van staan en vond het al zo vreemd dat ik de enige was met een fietsendrager op de parkeerplaats bij Joe Mann. Ik had dus eigenlijk geen fiets mee hoeven te nemen?
RogierR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: za 26 december 2015, 20:31
Mijn mountainbike: Canyon exceed pro race 7.0

Wizzy82 schreef: zo 14 juni 2020, 19:03 Dat was het dus. Ik zag de vlaggen daar wel van staan en vond het al zo vreemd dat ik de enige was met een fietsendrager op de parkeerplaats bij Joe Mann. Ik had dus eigenlijk geen fiets mee hoeven te nemen?
https://www.cyclecrew.nl/testdag/

Als je je voor €10 had ingeschreven en losse pedalen had meegenomen dan had je idd geen fiets mee hoeven nemen.
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

Maandag met mevrouw de poldertoerist deze route(s) gereden. Wat mij betreft een erg leuk rondje. Het was beetje druilerig en alles lag er goed bij.

hoewel er was een plek in de groene route waar het leek of doorrijden tijdens droogte en vervolgens regenval wel wat schade had gebracht. Maar mss hoorde het wel zo. we waren hier voor het eerst dus geen idee.

Halverwege rood stond er opeens een ree midden op het pad. en die had geen haast met weglopen. #vindikleuk.

Wat wel opviel en dat heb ik op andere route's toch nog nooit zo veel gezien is de rotzooi op de track. wikkels, blikjes, kapotgetrokken afzetlinten en zelfs complete pakken Taksi.. :o
voor mij is MTBen toch ook lekker in de natuur zijn (op de inmiddels jeukende bultjes na dan) en daarom kan ik mij haast niet voorstellen dat al deze zooi door Mountainbikers is achtergelaten.
Gebruikersavatar
zonoskar
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2199
Lid geworden op: vr 21 december 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Element 970
Contacteer:

In normale tijd zou dat rommel kunnen zijn van de lakebike 24uurs race die begin juni altijd gereden wordt (al zou ik verwachten dat de organisatie dit normaal wel opruimt). Maar die is dit jaar niet doorgegaan. De groene route is altijd erg nat, dus misschien dat je dat gezien hebt?
Poldertoerist
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 12:54
Mijn mountainbike: idworx Rockn Rohler - rough

wat ik bedoelde met slecht stukje is op 3/4 van de groene route. Er is dan een stukje waar je een verhoging afrijdt. Het lijkt of daar zand is weggeslagen. JE kan ook linksom en dan liggen er wat keien waarover je ook naar beneden kan.

Geen big deal ofzo maat het rondje er niet minder om, maar wel wat onverwacht als je 'm de eerste keer fietst. je kan er wel gewoon vanaf. Maar als het idd stukgereden is, dan zal het niet beter worden.
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Poldertoerist schreef: wo 8 juli 2020, 23:01 wat ik bedoelde met slecht stukje is op 3/4 van de groene route. Er is dan een stukje waar je een verhoging afrijdt. Het lijkt of daar zand is weggeslagen. JE kan ook linksom en dan liggen er wat keien waarover je ook naar beneden kan.

Geen big deal ofzo maat het rondje er niet minder om, maar wel wat onverwacht als je 'm de eerste keer fietst. je kan er wel gewoon vanaf. Maar als het idd stukgereden is, dan zal het niet beter worden.
Die afdaling is inderdaad niet glad (meer), en is er alleen maar leuker en uitdagender door geworden...
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Vandaag weer Best gereden. Net zoals een maandje geleden lag de route er weer perfect bij. Geen plassen en geen mul zand en dan is dit een supertrack in mijn optiek. Dit keer heb ik ook een aantal jumps meegepakt. Drops kon ik al, maar jumps is aardig nieuw voor mij. Het ging lekker want ik lande goed. Dat zei ook degene die achter mij reed.

De afdaling die hierboven wordt genoemd is een beetje link, maar als je stuur omhoog gooit en achterop je zadel gaat zitten/hangen kan er niet veel mis gaan.
Gebruikersavatar
LFBB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 18 augustus 2020, 21:24

Hoi,

Vanmiddag wil ik Best gaan rijden. Kan er naartoe fietsen en wat extra kilometers maken maar kan ook fiets achterin de auto gooien en meer mtb-en. Wat is een hnadige plek om te parkeren? Parkeerdek Decathlon?
stevendbr
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 36
Lid geworden op: do 1 september 2016, 09:58

LFBB schreef: do 5 november 2020, 12:33 Hoi,

Vanmiddag wil ik Best gaan rijden. Kan er naartoe fietsen en wat extra kilometers maken maar kan ook fiets achterin de auto gooien en meer mtb-en. Wat is een hnadige plek om te parkeren? Parkeerdek Decathlon?
Dat. Of anders meer in het bos op het parkeerterrein Joe Mannweg.
Gebruikersavatar
LFBB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 18 augustus 2020, 21:24

Thanks!
Gebruikersavatar
LFBB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: di 18 augustus 2020, 21:24

Wat een leuk rondje is dit toch, dwz het stuk aan de zuid kant. Mooi op snelheid bochten geoefend. Zag dat wat gaten in de kombochten recent waren opgevuld, onderhoudsploeg merci.

Best veel bikers gezien zo op de donderdagmiddag. Ook nog een mtb klasje. Kinderen. Met cursusleider met mondkapje en mensen met gele jasjes her en der langs de route ter observatie? Apart om te zien, maar mooi dat mtb-en zo leeft.

Leuk klimmetje ook die Decathlon garage.
Knakworstkweker

LFBB schreef: do 5 november 2020, 17:41 Wat een leuk rondje is dit toch, dwz het stuk aan de zuid kant. Mooi op snelheid bochten geoefend. Zag dat wat gaten in de kombochten recent waren opgevuld, onderhoudsploeg merci.

Best veel bikers gezien zo op de donderdagmiddag. Ook nog een mtb klasje. Kinderen. Met cursusleider met mondkapje en mensen met gele jasjes her en der langs de route ter observatie? Apart om te zien, maar mooi dat mtb-en zo leeft.

Leuk klimmetje ook die Decathlon garage.
Ik heb hetzelfde op.een woensdag gehad


Die klasjes zijn leuk en aardig maar bij mij stonden ze midden op de track stil na een blinde bocht....
Knakworstkweker

Vandaag weer geweest op groen en rood.

Groen ligt er perfect bij, wat denneappels en eikels onderin de kommen, verder prima grip overal.

Rood op zich prima, eerste gedeelte mag weer wat aandacht van de trailcrew i.v.m. remkuilen.

Laatste gedeelte heeft veel blootliggende wortels op de bekende plekken, maar dat maakt het er niet makkelijker op omdat het zand er omheen verder weggesleten is.
Gebruikersavatar
two-one
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 835
Lid geworden op: di 27 februari 2007, 02:01
Mijn mountainbike: Van alles wat...

Knakworstkweker schreef: zo 8 november 2020, 21:12 Vandaag weer geweest op groen en rood.

Groen ligt er perfect bij, wat denneappels en eikels onderin de kommen, verder prima grip overal.

Rood op zich prima, eerste gedeelte mag weer wat aandacht van de trailcrew i.v.m. remkuilen.

Laatste gedeelte heeft veel blootliggende wortels op de bekende plekken, maar dat maakt het er niet makkelijker op omdat het zand er omheen verder weggesleten is.
Klinkt goed, wat extra uitdaging die remkuilen en wortels, het is immers 'mountain'-biken ;-)
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Wortels kunnen nog wel eens een leuke uitdaging zijn, maar remkuilen zijn gewoon vervelend en halen je snelheid totaal weg ergo REMkuilen :P
Plaats reactie