Sleenerzand topic.

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Ik heb net even in het donker een stukje van de route gereden :) Ze zijn flink met onderhoude bezig geweest. Opzich wel jammer. Stuk minder technisch nu
Epic C08
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 4 maart 2009, 14:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, XTR, Hope Tech series, Thompson, Specialized ERA Comp

Ben ik niet helemaal met je eens, snap wel wat je bedoeld hoor (dacht eerst een beetje hetzelfde :-) ) maar op sommige plekken was er bij slecht weer niet voor iedereen meer door te komen op sommige plekken zonder af te stappen of vallen.. en dat zorgt ook weer voor "file vorming" en opstoppingen.

ze hebben het wel heel erg profi hersteld allemaal en de track is nu een stuk sneller op die plekken, dat heeft ook weer wat :-)
Een bocht is er om te nemen :-)
Haplo
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 18:06
Mijn mountainbike: Stevens Manic; Univega rover 350

Flink wat herstel werk gedaan ja.
Maar goed, hier wordt tenminste herstelwerk verricht.
Desondanks vandaag toch prima vermaakt.
Het blijft 1 van de mooiste routes. :-q
Words of Wisdom: “One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.” –G. Weilacher
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

ja, was weer erg gezellig vandaag
edkars
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1126
Lid geworden op: di 19 augustus 2008, 23:28
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper comp 29
Contacteer:

Inderdaad een lekker rondje. :-q Als je 'm lekker op snelheid neemt ook zeker wel uitdagend.Ik heb mij er goed vermaakt!
http://www.strava.com/athletes/682636" onclick="window.open(this.href);return false;

Hey ho, let's go!
Sroofy
All rounder
All rounder
Berichten: 97
Lid geworden op: do 15 mei 2008, 21:24
Mijn mountainbike: LOOK 986 XO Pro Team

was het voor herhaling vatbaar om gezamelijk af te spreken?
Zo ja, wanneer gaan jullie weer?
Biker-Sander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3044
Lid geworden op: di 20 februari 2007, 17:54
Mijn mountainbike: Is een met grote wielen!

Ben er vorige week donderdagavond nog geweest, lekker over de route heen kunnen knallen.

Twas net een racebaan, alleen op sommige stukjes toch nog wat plassen.

Van de week nog een keer heen.
Op de 11 gaat het vanzelf.
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Ik heb hem vandaag voor het eerst gefietst en moet zeggen dat de rechte stukken aardig in balans liggen met de slingerende stukken. Erg geslaagde route!!
Alleen bij de opstap plaats was het even zoeken hoe je moest rijden want daar waar je rechtsaf de route op gaat stond geen pijl meer en je kunt daar twee kanten op, links en rechts. Linksaf bleek echter tegen de route in te zijn. Daarna stukje route volgen en ik stond weer bij het begin :~
Gelukkig was er iemand die er eerder had gereden en ben achter hem aan gegaan. Daarna was de route wel goed te volgen.
Alleen de korte route gedaan want die is volgens mij de mooiste. Heb een hekel aan lange rechte en vlakke stukken.
Toppie route dus!
Haplo
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 566
Lid geworden op: zo 17 augustus 2008, 18:06
Mijn mountainbike: Stevens Manic; Univega rover 350

De lange rechte vlakken valt best mee.
Er zitten er wel een paar in, maar op het vlakke deel worden de rechte stukken vrij rap opgevolgd door mooie single tracks.
Words of Wisdom: “One only needs two tools in life: WD-40 to make things go, and duct tape to make them stop.” –G. Weilacher
woeker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5009
Lid geworden op: vr 7 september 2007, 10:37
Mijn mountainbike: stevens manic, klein pulse pro Kona Hahanna, Commencal Meta 5.5.2, Giant AC1, Colnago Dream

Op de rechte stukken kan je even bijkomen van het vol gas gaan op de singletracks. met de korte route mis je echt veel moois hoor!
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Ok, next time :wink:
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Ik kwam gister wat vreemds tegen op de route.
Er was een stok met een geslepen punt langs het pad in de grond gedrukt.
De punt zat op het midden van het pad en wees tegen de rijrichting in......
De punt was niet overdreven scherp en de stok niet zo dik, maar als iemand er vol tegenaan was gereden had het toch raar kunnen aflopen denk ik.

Ik weet niet of het de bedoeling was dat er iemand gewond zou raken....
Zijn er hier meer mensen die dit soort dingen hebben gezien?
Epic C08
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 150
Lid geworden op: wo 4 maart 2009, 14:00
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, XTR, Hope Tech series, Thompson, Specialized ERA Comp

Zoals ik ook al melde.... er gebeuren gekke dingen de laatste tijd op deze route. Kun je aangeven waar/op welk gedeelte dit nu weer stond? kunnen we het met zijn allen ff in de peiling houden (hopelijk)



Van een andere orde maar ook gevaarlijk:
de laatste tijd kom ik ook zeer regelmatig paardrijdsters tegen op de single track stukken op deze route, tegen de richting in notabene! laatst nog precies op een stuk waar je redelijk blind met volle vaart een diepe greppel in duikt, staan er tot mijn schrik een paar grote knollen met dames er op (terhoogte van de fietstunnel naar emmen/Beilen) kan ook heeel raar aflopen (roepen ze ook nog pas op mijn paard trapt...?!?!)

ik snap overigens dat iemand die van de andere kant komt niet weet dat dit een MTB route is, wellicht moeten er daar dan ook maar paaltjes met bordjes komen?
Een bocht is er om te nemen :-)
hotbiker
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 968
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 13:15
Mijn mountainbike: De mijne heeft meer dan twee wielen

Tja, overal zie je dat men met enige regelmaat jonge boompjes omver drukt om waarschijnlijk fietsers het leven zuur te maken, maar dit :~ :x Moet toch niet gekker worden. Je zou bijna de politie erbij halen.
Misschien wordt het inderdaad wel tijd om op die routes andere borden te plaatsen met de mededeling erop dat het met het oog op de veiligheid verboden is voor andere gebruikers is om zich hier op te houden of gebruik van te maken.
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Die stok stond langs een singletrack dicht bij de autoweg.
Zo'n 20 meter voor je een donker stuk met naaldbomen in duikt.

Wat voor gekke dingen bedoel jij Epic C08?
Plaats reactie