zuid limburg?

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

furius schreef:Ik ga maandag weer in het limburgsche een rondje biken,hoe is het met de routes gesteld?
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UCQ7OB6H.jpg , zo wil ik gaan fietsen iig
Ik heb zondag en Maandag Maastricht/Meersen/Valkenburg gefietst en die lagen er goed bij..Alle bewegwijzering was nog goed te vinden... Alleen het stukje Maastricht onderaan het Savelsbos was nog steeds Moeras...tot de Naven in de drap.

Ik kan je wel een lange broek adviseren met alle brandnetels...
BMW 850i e31
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 528
Lid geworden op: do 2 augustus 2007, 16:29
Mijn mountainbike: Cube AMS 120 Race 29

furius schreef:Ik ga maandag weer in het limburgsche een rondje biken,hoe is het met de routes gesteld?
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-UCQ7OB6H.jpg , zo wil ik gaan fietsen iig
Mooi rondje is dat!
Als ik een beetje schat zal het rond de 100km zijn.

Ik denk dat alles wel goed te berijden zal zijn.
Het zal wel op sommige stukken (erg) modderig zijn vanwege de rege van de laatste tijd (licht ook van het weer van het weekend af).

Succes ermee!

(misschien dat ik zat rondje binnekort ook eens ga maken :))
Live Your Life ....Its To Short To Waste!

Greetz Rick

Duchenne Heroes 2013
http://www.teamlimburgia.nl

Cube AMS 120 Race 29, 2013
Garmin Map60 CSx
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

Ik ben weer in Limburg...


Wel handig als je ouders en schoonouwelui er wonen....


vandaag vanuit Maastricht

1e helft Maastricht tot Reymerstock.
Gulpen helemaal vanaf Ingels
Margraten Helemaal vanuit Margraten
2e helft Maastricht vanuit reymerstock...

-Margraten is een hele mooie rustige roete. Niet echt veel meoilijkheden en het zou voor ieder beginnend wielertoerist te doen moeten zijn.

-Maastricht is ook een beginners route, maar Maastricht is wel natter dan de rest, vooral onder aan het savelsbos is het het bijna het gehele jaar moeras achtig... Vanochtend stond ik dan ook weer tot de naven in de bagger. De beklimming die daarna echter volgt maakt veel goed... een smal mergel pad stijl omhoog terug het savelsbos in... eerste deel op soupless, tweede stijle deel lekker voluit op de macht.

-Gulpen is andere koek, Gulpen gaat op en neer van de ene helling de andere op, brede keienpaden, smalle single tracks en asfalt wisselen elkaar af. Toffe afdalingen. Maar of je hiernou als beginner mee wilt beginnen...zelf bike ik net 3 maanden en ik kon overal boven komen...en de afdalingen lukten ook wel... some wel heel erg op het gemak..


Het biken met hier en daar een kleine valpartij gaat mij steeds beter af. Ik krijg steeds meer lef in de afdalingen en steeds meer macht in de klimmen. Vanochtend bijna vier uur onderweg geweest en da's toch niet slecht voor een ouwe van 40....

De parkoersen in Limburg hebben veel verharde wegen en wat minder single tracks, maar als echt (Letterlijk) cross country vind ik dat niet zo heel erg. Ik rij hier veel meer als een diezel rond dan in bijvoorbeeld Schoorl, waar het van begin tot einde knallen is. Ook dit toeren en diezelen bevalt mij heel erg goed.
Plaats reactie