Noordwijk tijden- en ander nieuwtjes-topic

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
DCS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 29 mei 2020, 11:05

Zie de volledige route op een kaart, maar ik kan maar niet vinden op welk gedeelte er dan eventueel jumps zouden liggen.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Op die kaart die hier in het topic staat? Daar zijn geen jumps (tenzij je heel behendig bent en elk klein hobbeltje gebruikt om je bunny-hop tot grote hoogte te brengen). Er zijn op de routes een paar stukjes waar je van een drop zou kunnen spreken .... maar dat houdt wel op bij 10-20 centimeter dan. Deel 1 en 2 en Col d'Aubergine hebben er enkele.... maar ik durf dat geen drops of jumps te noemen.... Voor echte drops van meer dan 30-50cm moet je dus naar de eerder genoemde plaatsen..
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
DCS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 29 mei 2020, 11:05

Jammer dat er hier niet een beetje variatie in het parcour zit. Zijn best veel gebiedjes die een beetje hetzelfde zijn.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik weet niet hoor, maar Spaarnwoude is toch echt TOTAAL anders dan Noordwijkerhout en die zijn weer TOTAAL anders dan wat er in Hoofddorp te rijden valt. Als je je beperkt .... dan zijn er inderdaad beperkingen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
DCS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 29 mei 2020, 11:05

Ik bedoelde dat alle losse stukjes in Noordwijkerhout op elkaar lijken. Heb nog niet echt verder gekeken omdat dit parcour op fiets afstand ligt. Maar na een aantal keer geweest te zijn begint mijn zoon zich een beetje te vervelen daar, zegt die. Eerdaags maar een keer in de auto stappen dan.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Een deel 3 is toch totaal anders dan de Aubergine, die weer anders is dan 1 en 2. Die laatste 2 lijken op elkaar ja, maar de rest verschilt toch behoorlijk van deze 2.

Hebben jullie wel alle delen vd kaart gereden?
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
DCS
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 29 mei 2020, 11:05

Heb gereden 1, 2, 3, aubergine en dacht dat er nog een stukje was tussen 3 en aubergine. 3 en aubergine waren wel wat smaller en wellicht technischer met een paar stenen en een vlonder in vergelijking tot 1 en 2. Maar ik vond het persoonlijk niet totaal anders. Alleen laatste stukje van deel 2 was echt een beetje afwisselend t.o.v. de rest.

Overige stukken liggen voor mij net te ver uit de route, hierdoor blijven we vaak plakken bij 2 en aubergine.
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Check check: Neem aan dat trail nu een grote zandbak is. Trail gesloten?
bk1985
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 19 november 2018, 21:41

ReinierT schreef: zo 31 mei 2020, 07:35 Check check: Neem aan dat trail nu een grote zandbak is. Trail gesloten?
Volgens mij (en de facebook van noordbikers) alleen deel 1 gesloten. het 2e deel heb ik vorige week ook nog gefietst. ze hebben hier op de zandstukken houtsnip gegooid maar deze is nog niet lekker ingereden, een klappertje is dus aanwezig :-q
LordoftheSquirrels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 16:32

Zelf zou ik de route nu niet aanbevelen, te droog en het is gewoon ook niet echt lekker rijden nu. Je maakt ook meer kapot dan nodig is. Voor trails die in deze tijd ook goed te rijden zijn en ik de regio kan je het beste naar Hoofddorp, Zoetermeer en Spaarnwoude rijden, heb je ook nog een beetje duurtraining :wink:
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

LordoftheSquirrels schreef: zo 31 mei 2020, 14:03 Zelf zou ik de route nu niet aanbevelen, te droog en het is gewoon ook niet echt lekker rijden nu. Je maakt ook meer kapot dan nodig is. Voor trails die in deze tijd ook goed te rijden zijn en ik de regio kan je het beste naar Hoofddorp, Zoetermeer en Spaarnwoude rijden, heb je ook nog een beetje duurtraining :wink:
Helder. Recent paar keer uitgeweken naar Zoetermeer en Bergschenhoek. Spaarnwoude staat op to-do-lijst.

Hoofddorp is dat wat? Had altijd indruk dat niet interessant was. Verwaarloosde trail.
LordoftheSquirrels
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: do 26 maart 2020, 16:32

Hoofddorp is zeker de moeite waard, echt dat oude bos-cross gevoel. Officiële route is niet heel bijzonder maar het zijn juist alle niet-officiële paadjes die het zo mooi maken! Continue paadje links en paadje rechts op korte steile heuveltjes is zeker de moeite waard, ook perfect te rijden! Er zijn ook een aantal jumps en drops die ook goed zijn om de skills wat te poetsen.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 30 juli 2023, 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

iemsnd vanmiddag nog geweest? Ben benieuwd hoe het erbij ligt in Noordwijk
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
N1co
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: do 21 november 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Sta er nu. Alles prima te rijden, alleen deel 1 is nog dicht.
Plaats reactie