Noordwijk tijden- en ander nieuwtjes-topic

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jelger
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
Mijn mountainbike: Rockrider XC 500

Voordeel is dat het in de herfst en winter betrekkelijk droog is en je dus niet door de bagger hoeft.
SdlC
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 12 november 2007, 21:39
Mijn mountainbike: Lapierre Zesty 514 - 2009

Jelger schreef:Voordeel is dat het in de herfst en winter betrekkelijk droog is en je dus niet door de bagger hoeft.
Daar heb je helemaal gelijk in. Dan ben ik ook zeker weer van de partij.
Lapierre Zesty; ride your dream
Kubus-rijder
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 5 maart 2008, 10:12
Mijn mountainbike: CUBE acid 2008

Ik was zondag 6 juli op Noordwijk. Man op sommigen stukken echt zwaar dat losse zand. Ik moest 2x van de trappers, viel dat dan wel mee, maar het was echt ploegen. Maar voor de rest wel lekker gefietst.
SdlC
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 12 november 2007, 21:39
Mijn mountainbike: Lapierre Zesty 514 - 2009

Heb van het weekend in als alternatief, Bergschenhoek gereden. Met die steengruis ondergrond was het goed te doen, maar ook daar door de droogte wordt het moeilijker. Veel glijden in de korte steile afdalingen. Is wel een parcours dat je vaker gereden moet hebben. Goeie training voor de zomer vakantie in de Pyreneeën.
Lapierre Zesty; ride your dream
sandervd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 16:35

Noordwijk (net als Schoorl) waren van het weekend weer super!

Had in Noorwijk alleen bijna een aanvaring met twee paarden (zonder ruiters) die een meter of 50 voor me in paniek (?) de duinen uit kwamen denderen...
Jelger
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
Mijn mountainbike: Rockrider XC 500

Beetje laat misschien. Afgelopen woensdag na enkele malen schoorl, amerongen en berschenhoek maar weer eens naar het vertrouwde noordwijk gereden.

Het lag er echt fantastisch bij door het water dat er gevallen was. Hier en daar wel steeds meer remkuilen en de planten groeien ook lekker door in de zomer maar dat maakt het er niet minder op. Misschien morgen maar weer eens even kijken daar.

Edit: Vandaag ook maar weer even geweest om de nieuwe instellingen voor mijn Reba te testen en er ff tussenuit te gaan met m'n vriendin. De ondergrond is nog steeds prima (wat trekt dat water van afgelopen zondag nacht snel weg zeg!). De begroeing wordt hier en daar wel wat heftig.
Godfrey
All rounder
All rounder
Berichten: 105
Lid geworden op: za 5 juli 2008, 13:45
Mijn mountainbike: Cube Ltd 2008

Afgelopen woensdag hier gefiets. Moet zeggen dat ik het een leuke route vind. Nadeel is dat je er snel doorheen ben. Heb hem 4 keer gedaan, laatste keer vloog ik er door. Lekker snel parcour zeg. Ga zeker nog een keer.
Fiets hem erin!
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Heb hem net gedaan, nog nooit hier geweest. eerst verkenningsrondje, dan 2 x knallen.
Man wat kan je kapot gaan op dit parcours.
Snelste tijd: 16.47 (gedeelte 1 en 2). Kan stukken sneller. Moet zeker wennen aan de oversteek plaatsen.

Lag er voor mij goed bij, zand partijtjes, geen probleem, nooit moeten lopen door dit. (wel door te snel een bocht induiken)
Ben de bossen rond Bergen Op Zoom gewend, dit jaar altijd gedeeltes blub, dus veel schoonmaken.
Dit was luxe... even de borstel, ketting en klaar.

Petje af voor de bikersclub die dit voor elkaar heeft gekregen.
Heb genoten, lekker technisch...
Dus maar een vierde geniet rondje gedaan en wat troep opgeruimd.
Vangst:
2 flesjes (extran en ice tea)
1 blikje Red Bull, bewoond door naaktslak.
1 zakdoek ?
En en meest vreemde, een schuursponsje ?¿?¿?¿?¿
Simpie
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 5 juli 2008, 19:31

leov schreef:Heb hem net gedaan, nog nooit hier geweest. eerst verkenningsrondje, dan 2 x knallen.
Man wat kan je kapot gaan op dit parcours.
Snelste tijd: 16.47 (gedeelte 1 en 2). Kan stukken sneller. Moet zeker wennen aan de oversteek plaatsen.

Lag er voor mij goed bij, zand partijtjes, geen probleem, nooit moeten lopen door dit. (wel door te snel een bocht induiken)
Ben de bossen rond Bergen Op Zoom gewend, dit jaar altijd gedeeltes blub, dus veel schoonmaken.
Dit was luxe... even de borstel, ketting en klaar.

Petje af voor de bikersclub die dit voor elkaar heeft gekregen.
Heb genoten, lekker technisch...
Dus maar een vierde geniet rondje gedaan en wat troep opgeruimd.
Vangst:
2 flesjes (extran en ice tea)
1 blikje Red Bull, bewoond door naaktslak.
1 zakdoek ?
En en meest vreemde, een schuursponsje ?¿?¿?¿?¿
Ah... mijn schuurspons is terecht!

Ik kwam afgelopen dinsdag 2 verdwaalde toeristen op een trekkingfiets tegen op de route...In het 1e gedeelte na de "trappetjes". Ze zagen er wat rood aangelopen uit :oops: :oops: HAHA. Dat is weer eens wat anders dan ruziezoekende nordic walkers!
Jelger
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
Mijn mountainbike: Rockrider XC 500

[quote="leov"
Snelste tijd: 16.47 (gedeelte 1 en 2). Kan stukken sneller. Moet zeker wennen aan de oversteek plaatsen.[/quote]

Ik neem aan dat dit niet om het hele rondje gaat, maar alleen om de twee delen echt parcours met verbindingsstuk ertussen? (Dus niet van startpunt tot startpunt van de route).
leov
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 21:55
Mijn mountainbike: 26 HT en 26 Fully
Contacteer:

Yep, niet de route terug, hou niet zo van asfalt.

Schuursponsje heb ik nog in auto liggen :)
MoBy67
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 08:01
Mijn mountainbike: Scott Scale 40

Gisteranavond 1 rondje gedaan - er is onderhoud gepleegd want er waren weer veel houstsnippers gestrooid.
Vooral op het 1e gedeelte.
Never trust a skinny cook.
max xtc1.5
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 september 2008, 20:26
Mijn mountainbike: bulls copperhead 3
Contacteer:

Ik heb vanmiddag 3 rondjes gedaan.

Parcour is om precies te zijn 8.1km lang (dan bedoel ik van begin tot eind, niet dat je weer terug fietst naar het begin, maar wel met het asfalt tussen de 2 delen in).
Dit deden we in 14 min en ik kon mischien nog ietsje sneller. Best netjes vind ik zelf als we pas 3 keer echt gemountainbiked hebben :)
Jelger
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1491
Lid geworden op: ma 4 februari 2008, 13:57
Mijn mountainbike: Rockrider XC 500

Hoe ligt het er bij? Twijfelde om er afgelopen zondag heen te gaan maar was bang voor een grote zandbak daar het al eventjes niet geregend heeft.
max xtc1.5
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: di 23 september 2008, 20:26
Mijn mountainbike: bulls copperhead 3
Contacteer:

er wel een paar plekken waar een beetje te veel zand lag..

Maar als je gewoon goed oplet is het wel te doen.
Plaats reactie