Noordwijk tijden- en ander nieuwtjes-topic

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

punk86 schreef: do 4 maart 2021, 21:09 ik zou op basis van bovenstaand kaartje graag een gps route gaan tekenen, maar ik kom niet helemaal uit de rijrichtingen voor al die stukjes. Iemand tips?
Gewoon wat N1co net gereden heeft is een prima route.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Het deel in Noordwijkerhout zo rond de kinderboerderij de Dierenhoeve is nu grotendeels verwoest door houtkap en tractorbanden. Kon trail daar vandaag nauwelijks nog vinden.
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 328
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

PaneVino schreef: vr 5 maart 2021, 13:28
punk86 schreef: do 4 maart 2021, 21:09 ik zou op basis van bovenstaand kaartje graag een gps route gaan tekenen, maar ik kom niet helemaal uit de rijrichtingen voor al die stukjes. Iemand tips?
Gewoon wat N1co net gereden heeft is een prima route.
Check, gpx slaan we op. Thx!
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Overigens: echt leuk dat in deel 2 het sprongetje (link van de trail na oversteken weg naar golf) weer is opgebouwd met wat houtblokken. Hoger dan voorheen. Lekker spelen.

Kudo's voor de bouwers/onderhoud crew
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ja echt hè! Ik hou er ook van.

Ik zal eens een persoonlijk verzoekje doen bij ‘de grote bouwmeester’ of ie niet nog wat hout over heeft en er niet nog meer elders kan maken. :-q
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

PaneVino schreef: za 6 maart 2021, 23:15 Ik zal eens een persoonlijk verzoekje doen bij ‘de grote bouwmeester’ of ie niet nog wat hout over heeft en er niet nog meer elders kan maken. :-q
:-q
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

N1co schreef: vr 5 maart 2021, 12:12 Nou, het ritje van vandaag, zat alles in.
Dat Zilkerduin is een leuk stuk! :-D
Geen last van laaghangende takken gehad trouwens.

https://www.trailforks.com/ridelog/view/22502394/
of
https://www.strava.com/activities/4893045605
Gisteravond ook even een rondje Noordwijk gedaan. Wat mij opviel was dat er veel bordjes misten. En als je niet bekend bent kan je dan nogal verdwalen. Op een gegeven moment Zag ik ook pijlen op de weg staan en ben die toen ook maar gaan volgen.
Al met al een paar leuke single tracks. Heel wat anders als Twente routes maar leuk om te doen tijdens de vakantie.
Gebruikersavatar
erwin.burgers
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma 17 november 2008, 08:25
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2021, Giant Contend AR2
Contacteer:

Gisteravond de eerste echte rit in het donker van dit winterseizoen gemaakt.
Het was koud, stond een stevige bries, was modderig en het regende op momenten best aardig.... maar evengoed een lekker rondje gemaakt.

Op het Bavo terrein even gestopt bij het oude, niet meer gebruikte begraafplaatsje om wat sfeerplaatjes te maken.
Nu ik de eerste foto terug zie, zie ik zelfs een hoop zand liggen..... Ik krijg er een beetje zombiefilm gevoel bij :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Giant Contend AR2
Trek Fuel EX carbon
RIP; Trek Fuel EX7
Sold; Devinci Atlas carbon 2014
RIP - Devinci Atlas RC
Sold - Trek Fuel EX 9 26"'
RIP - Gary Fischer Hifi
Gebruikersavatar
Freedazed
All rounder
All rounder
Berichten: 66
Lid geworden op: do 23 mei 2013, 10:07
Mijn mountainbike: Yeti ASR SL & Yeti 4x 088/100, On-one Inbred, Evil the Following, Trek Slash

erwin.burgers schreef: vr 5 november 2021, 12:33 Gisteravond de eerste echte rit in het donker van dit winterseizoen gemaakt.
Het was koud, stond een stevige bries, was modderig en het regende op momenten best aardig.... maar evengoed een lekker rondje gemaakt.

Op het Bavo terrein even gestopt bij het oude, niet meer gebruikte begraafplaatsje om wat sfeerplaatjes te maken.
Nu ik de eerste foto terug zie, zie ik zelfs een hoop zand liggen..... Ik krijg er een beetje zombiefilm gevoel bij :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jeez.. vrij creepy idd!! gave fotos!
goos
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: za 21 juli 2012, 15:09
Mijn mountainbike: mist een motortje!

Om de track op de Tacx te kunnen fietsen (via BKOOL), ben ik op zoek naar iemand die Noordwijk heeft gefietst en aan heeft gefilmd, het liefste met bijbehorende GPX file. Ik weet het, ver gezocht, maar ik denk hier de meeste kans te maken!
- Orbea Oiz XC - 2021
- Scott Scale 930 - 2019 [Gepensioneerd]
- Giant Talon 1 - 2014 [Gepensioneerd]
- Scott Aspect 2011 - 2011 [Bevindt zich ergens in oost-europa]
ReinierT
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 21 augustus 2016, 20:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral 9.0 Pro

Na maanden weer eens Noordwijk gedaan. Lekker rondjes gereden. Deel 1,2 en 3 lagen er heel erg mooi bij. Extra schelpenlaag houdt het goed. Dank aan onderhoudsploeg :-q
Fiets niet hoeven afsluiten achteraf :bier:
Gebruikersavatar
CounterDesk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 11 april 2012, 10:41
Mijn mountainbike: Cube LTD Pro 29 & Cube Stereo 120

Vandaag even op de XC naar Noordwijkerhout gereden om daar even rond te rijden. Heb het maar bij één rondje gehouden. De stukken met schelpen zijn prima, as always, maar ook veel stukken met diep mul zand helaas :(( Morgen maar even regendansje doen...
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2113
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Ben binnenkort hier in de buurt en wil eens een rondje Noordwijk rijden.

Hoe zit het met dit rondje ? Want er zit ook een nieuw stukje door een woonwijk bij ?
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Er is weinig echt nieuw ... maar veel stukken en de route daar tussen zijn inmiddels door de gemeente officieel tot route benoemd. Wellicht dat dat het 'nieuw' is ...

Het zijn allemaal losse tracks waar je via via naartoe gaat. Inderdaad ook een verbinding via een woonwijk, maar om nou te zeggen dat dat een lang stuk is .. Ik vind dat wel meevallen.

De route op mtbroutes.nl vind ik persoonlijk niet geheel duidelijk ... maar wel te doen en je zou er een x aantal uren mooi zoet mee kunnen zijn.

Kleine side-note 1: het is erg droog geweest dus een aantal bochten en lammetjes kunnen flink mul zijn. Maar ja, dat is dan weer de charme van een duinparcours in de droogte.

Kleine site-note 2: Er is ook nog een best lange een mooie track richting het noorden, pal langs de provinciale weg. De oostkant is inmiddels verboden te rijden...... de westkant mag wel. Die overslaan zou zonde zijn.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2113
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Bedankt !

Ik wil mij echt puur op het duinen rondje richten dat ook op mtbroutes.nl staat. 6km lang geloof ik. Echter op de site zag ik de lusjes erbij en die wilde ik overslaan.

Mijn dochter traint nu wekelijks in Lisserbroek op de skeelerbaan en dacht dan ondertussen even snel een uurtje wat rondjes te doen in Noordwijk. Vandaar :wink:

Dus nu zanderig, wellicht sla ik dan over voor nu, maar de tijd naar het schaatsseizoen duurt nog lang en er zal vast wel weer wat regenachtiger weer komen.
Plaats reactie