Noordwijk tijden- en ander nieuwtjes-topic

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Zojuist in Noordwijk geweest en heb me weer prima vermaakt. Deel 1,2 en drie weet ik goed te vinden, maar na deel drie had ik geen idee waar ik heen moest voor nog meer lol.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Deel drie is ook niet erg logisch als derde deel. Je kunt beter eerst verder noordelijk naar Ruigehoek, en van daaruit alles deeltjes terug naar deel drie... Ik heb ff geen kaartje paraat, echter.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
michel3vb
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1147
Lid geworden op: za 6 februari 2010, 16:05
Mijn mountainbike: One-On Lurcher
Contacteer:

@punk86 heb je een GPS? Kan anders ook wel even een kaartje uploaden vanavond.
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Ruigehoek is inderdaad een logische plek om te starten en alles aan elkaar te rijgen.

Zie voor een voorbeeld:
http://www.strava.com/activities/191126431
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
punk86
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 329
Lid geworden op: di 12 maart 2013, 16:42

Yep, ik heb een garmin.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Het kán ook na deel drie... dan keer je linksaf aan het eind van deel drie, door de woonwijk... en vervolgens langs, wat is het, de N206 weer terug naar deel 4/Ruigehoek. Maar dan werkt een GPS-bestandje wat beter om het uit te leggen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
depadenop
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 22:25

Gisteren weer een rondje gemaakt : ik reed achter iemand aan die de weg weet!
http://www.strava.com/activities/202284078
Wel wat gemene kuilen in deel 1 en 2 maar dat hoort erbij.
Toen ik thuis kwam bleek dat ik met geblokkeerde voorvork gereden had..
Had daar niet echt heel veel last van gehad maar alleen wat vermoeiender voor het bovenlichaam.

Mijn 711 mm brede stuur is op sommige nieuwe stukjes moeilijk tussen de boompjes door te sturen.
En met al die korte bochtjes is een breed stuur gewoon wat logger ook als er geen boompjes in de weg staan.
Misschien toch maar de zaag in zetten...
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

depadenop schreef:Mijn 711 mm brede stuur is op sommige nieuwe stukjes moeilijk tussen de boompjes door te sturen.
En met al die korte bochtjes is een breed stuur gewoon wat logger ook als er geen boompjes in de weg staan.
Misschien toch maar de zaag in zetten...
Ik zou niet meteen je stuur de schuld van het logger sturen geven. Ik heb een bijna even breed stuur op mijn bike en kan toch echt als een scheermes tussen de bomen door fietsen. Terwijl mijn andere fiets met een ietsjes smaller stuur veel vierkanter de bocht om gaat.

Dus zoek het eerder in je eigen techniek, geometrie van de fiets, wielmaat....

Of heb ik je hele bericht verkeerd gelezen en ga je de zaag in de bomen zetten? :bier:
"Righty tighty, lefty loosey."
depadenop
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: di 3 augustus 2004, 22:25

The Drutz schreef:
depadenop schreef:Mijn 711 mm brede stuur is op sommige nieuwe stukjes moeilijk tussen de boompjes door te sturen.
En met al die korte bochtjes is een breed stuur gewoon wat logger ook als er geen boompjes in de weg staan.
Misschien toch maar de zaag in zetten...
Ik zou niet meteen je stuur de schuld van het logger sturen geven. Ik heb een bijna even breed stuur op mijn bike en kan toch echt als een scheermes tussen de bomen door fietsen. Terwijl mijn andere fiets met een ietsjes smaller stuur veel vierkanter de bocht om gaat.

Dus zoek het eerder in je eigen techniek, geometrie van de fiets, wielmaat....

Of heb ik je hele bericht verkeerd gelezen en ga je de zaag in de bomen zetten? :bier:
haha het viel me al op dat er steeds meer boompjes verdwijnen maar dat heb ik niet gedaan!

Ik weet wel dat het vooral techniek is maar ik vroeg me af of het niet makkelijker zou zijn met een wat smaller stuur.
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

depadenop schreef:
Ik weet wel dat het vooral techniek is maar ik vroeg me af of het niet makkelijker zou zijn met een wat smaller stuur.
Niet per definitie dus. Er is volgens mij maar 1 passage waar het ff een klein beetje mikken is tussen 2 bomen (ervaring met een 1cm smaller stuur), verder is het volgens mij prima te doen met je stuur.
"Righty tighty, lefty loosey."
Gebruikersavatar
Marjolijn
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 3 juni 2014, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 7.0

Ik rij ook met 72cm redelijk probleemloos tussen de bomen door. De kuilen daarentegen... Auw... :-{
Gras groeit niet harder als je eraan trekt
Gebruikersavatar
jeroentune
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 943
Lid geworden op: di 16 april 2013, 21:41
Mijn mountainbike: Sassenheim

Vandaag ook weer heerlijk alle parcourtjes afgereden .. weer 2 go-pro's op de fiets , dus filmpje is vanavond klaar ... Ik maak van dat stuur probleem juist een uitdaging .. met een 70 cm stuur juist heel fijn strak vlak langs de bomen .. ik vind dat juist wel wat ... mijn snelheid zal waarschijnlijk langzamer zijn.. :-? :-?

Ik vond de kuilen weer diep maar zeker niet vervelend.. er mogen wat mij betreft wat meer kleine jumps in het parcours zoals in deel 2 ...

Jeroen


Edit : hier is de video :

https://www.youtube.com/watch?v=19ug6re ... e=youtu.be
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Welke track is dat in het begin van het filmpje? Die herken ik niet namelijk.

Trouwens ook vreemd om 'mijn' wielen in beeld te zien ;)
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
The Drutz
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: di 28 juli 2009, 15:09
Mijn mountainbike: Santa Cruz 5010 C, GT Peace 9R
Contacteer:

PaneVino schreef:Welke track is dat in het begin van het filmpje? Die herken ik niet namelijk.

Trouwens ook vreemd om 'mijn' wielen in beeld te zien ;)
Dat is de Ruigenhoek. Deze is te vinden bij de kruizing n206 en Ruigerhoekerweg. Daar vind je overigens ook het Gerard Rijsselpad en het paadje achter de frietkar.
"Righty tighty, lefty loosey."
Wouterf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 26 december 2007, 13:43

Ruigenhoek: http://www.strava.com/segments/2042371" onclick="window.open(this.href);return false;

Van Rijssel: http://www.strava.com/segments/6349422" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie