Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Boekenkist schreef: vr 15 november 2019, 09:58 Wel even een andere vraag. Als ik naar de interactieve kaart op de site van mtb-rijkvannijmegen kijk, valt mij op dat er geen werkzaamheden zijn aan de huidige mtb-routes ten westen van de spoorlijn Nijmegen - Cuijk. Betekent dat de routedelen rondom het zweefvliegveld en Heumensoord blijven zoals deze zijn, of komen deze helemaal te verdwijnen? Dat laatste zou op zich niet zo'n probleem zijn, aangezien dat toch niet een heel spannend stuk is om te fietsen, met lange rechte bospaden en zelfs een stuk over een fietspad. Alleen rondom Heumensoord zitten nog wel een paar leuke stukjes (segmenten Dassenburcht).
Alles ten westen van Biesseltsebaan wordt beheerd door Natuurmonumenten. Met hen wordt nog een discussie gevoerd, waarbij beider standpunten nogal uit elkaar liggen. Zolang er geen overeenstemming is, zal er ook niet gestart worden met de werkzaamheden.

De plannen zijn dat ook deze delen aangepakt gaan worden. In grote lijnen wordt er aan de huidige routes in dit gebied vastgehouden met her en der aanpassingen, waaronder (als alles doorgang mag hebben) een spectaculaire toevoeging
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 828
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Van de week de huidige rode route geprobeerd te fietsen maar kwam toch paar keer een afzetting tegen en zag wat verbouwingen waar ik onbedoeld op terecht kwam door de afzetting
Vanaf het spoor zag ik dat en een alternatief route was aangegeven maar ik kwam van de andere kant

Is zag er wel goed uit :-q
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
e.l.vis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 22 februari 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Merida 96 9000e

Als local vorige week Traumapad gefiets. Wat een genot! Echt helemaal super! Morgen weer een rondje. Goed bezig trail crew! :-q
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 828
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

e.l.vis schreef: za 16 november 2019, 15:30 Als local vorige week Traumapad gefiets. Wat een genot! Echt helemaal super! Morgen weer een rondje. Goed bezig trail crew! :-q
Welk gedeelte noemen jullie toch traumapad, zeker op groene route ergens
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

HB_Eagle schreef: za 16 november 2019, 16:07
e.l.vis schreef: za 16 november 2019, 15:30 Als local vorige week Traumapad gefiets. Wat een genot! Echt helemaal super! Morgen weer een rondje. Goed bezig trail crew! :-q
Welk gedeelte noemen jullie toch traumapad, zeker op groene route ergens
Het stukje direct na het oversteken van de Nijmeegsebaan (waar morgen 25.000 hardlopers langskomen :roll: ).
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8046
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

e.l.vis schreef: za 16 november 2019, 15:30 Als local vorige week Traumapad gefiets. Wat een genot! Echt helemaal super! Morgen weer een rondje. Goed bezig trail crew! :-q
^Deze^ local legt de lat gelijk hoog 8)
e.l.vis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 22 februari 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Merida 96 9000e

Aapjes schreef: za 16 november 2019, 19:04
HB_Eagle schreef: za 16 november 2019, 16:07
Welk gedeelte noemen jullie toch traumapad, zeker op groene route ergens
Het stukje direct na het oversteken van de Nijmeegsebaan (waar morgen 25.000 hardlopers langskomen :roll: ).
Yep. Door de poort, dan kun je gewoon die lange afdaling volgen of je gaat door de poort bovenaan meteen links ( meter of 5..) en dan rechts single track naar beneden. Traumapad...!
e.l.vis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 22 februari 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Merida 96 9000e

Aapjes schreef: za 16 november 2019, 19:04
HB_Eagle schreef: za 16 november 2019, 16:07
Welk gedeelte noemen jullie toch traumapad, zeker op groene route ergens
Het stukje direct na het oversteken van de Nijmeegsebaan (waar morgen 25.000 hardlopers langskomen :roll: ).
Die starten pas om 13:00uur ...ben ik al weer thuis.... :D
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 828
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

e.l.vis schreef: zo 17 november 2019, 10:11
Aapjes schreef: za 16 november 2019, 19:04

Het stukje direct na het oversteken van de Nijmeegsebaan (waar morgen 25.000 hardlopers langskomen :roll: ).
Yep. Door de poort, dan kun je gewoon die lange afdaling volgen of je gaat door de poort bovenaan meteen links ( meter of 5..) en dan rechts single track naar beneden. Traumapad...!
ik volgde idd altijd dat lang pad naar beneden
Volgende keer eens goed opletten op de 5m na poort
:-q
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Yes!!! Nadat ik drie weken geleden lelijk was gevallen tijdens een toertocht, kon ik vandaag eindelijk weer een rondje fietsen op mijn oude vertrouwde route. En als je net gevallen bent, mag het traumapad natuurlijk niet ontbreken. Kom je hier heelhuids beneden, dan kan het verder niet meer misgaan natuurlijk :D
Ik ben op mijn gemakje naar beneden getuft, maar wat is dit stukje van de route leuk geworden zeg! Echt genieten :-q :-q :-q
Be Nice, Say Hi!
e.l.vis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 22 februari 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Merida 96 9000e

Vraagje aan de trail crew:

Bij de parkeerplaats op de Meerwijkselaan is er nu ook een nieuwe route. Nu ben ik afgelopen weekend het nieuwe pad meteen ingegaan. Ik kwam na ongeveer 200 meter een groep tegen die juist tegen de richting in aan het fietsen was. Of was ik tegen de richting in aan het fietsen???
We hadden een kleine discussie wie nu goed zat....:)
Ik neem aan dat daar toch het begin van de nieuwe route is en niet het eind..?!?
Lees het graag.
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

e.l.vis schreef: ma 25 november 2019, 16:17 Vraagje aan de trail crew:

Bij de parkeerplaats op de Meerwijkselaan is er nu ook een nieuwe route. Nu ben ik afgelopen weekend het nieuwe pad meteen ingegaan. Ik kwam na ongeveer 200 meter een groep tegen die juist tegen de richting in aan het fietsen was. Of was ik tegen de richting in aan het fietsen???
We hadden een kleine discussie wie nu goed zat....:)
Ik neem aan dat daar toch het begin van de nieuwe route is en niet het eind..?!?
Lees het graag.
Officieel is er nog geen richting, want er is officieel nog geen route. Als deze er straks wel is dan zal het pad inderdaad bij de parkeerplaats op de Meerwijkselaan uitkomen ipv dat deze daar begint. Dus reed jij tegen de toekomstige richting in.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Hier nog maar eens de kaart. https://ronboing.maps.arcgis.com/apps/V ... b50e42a42f
Je rijdt de route dus via de oplopende nummers in toekomstige richting.
e.l.vis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 22 februari 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Merida 96 9000e

shamensink schreef: di 26 november 2019, 08:56
e.l.vis schreef: ma 25 november 2019, 16:17 Vraagje aan de trail crew:

Bij de parkeerplaats op de Meerwijkselaan is er nu ook een nieuwe route. Nu ben ik afgelopen weekend het nieuwe pad meteen ingegaan. Ik kwam na ongeveer 200 meter een groep tegen die juist tegen de richting in aan het fietsen was. Of was ik tegen de richting in aan het fietsen???
We hadden een kleine discussie wie nu goed zat....:)
Ik neem aan dat daar toch het begin van de nieuwe route is en niet het eind..?!?
Lees het graag.
Officieel is er nog geen richting, want er is officieel nog geen route. Als deze er straks wel is dan zal het pad inderdaad bij de parkeerplaats op de Meerwijkselaan uitkomen ipv dat deze daar begint. Dus reed jij tegen de toekomstige richting in.
Oke! Is het dan niet een idee om wat al klaar is toch de rijrichting aan te geven? Nu fietst iedereen maar wat heb ik het idee. Of je moet de kaart ( die hieronder staat....) goed goed bekijken voordat je gaat fietsen....maar of iedereen dat doet vraag ik mij af.
e.l.vis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 22 februari 2011, 14:11
Mijn mountainbike: Merida 96 9000e

JohanGTT schreef: di 26 november 2019, 09:40 Hier nog maar eens de kaart. https://ronboing.maps.arcgis.com/apps/V ... b50e42a42f
Je rijdt de route dus via de oplopende nummers in toekomstige richting.
Thx!
Plaats reactie