Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Azurri schreef: ma 6 september 2021, 19:22 dat hij eigenlijk vond dat er niemand meer het bos in mocht,(behalve hjjzelf).
hmmm, waar herken ik dit van? :bier:
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Tijgerhaai schreef: ma 6 september 2021, 19:49
Azurri schreef: ma 6 september 2021, 19:22 dat hij eigenlijk vond dat er niemand meer het bos in mocht,(behalve hjjzelf).
hmmm, waar herken ik dit van? :bier:
Volgens mij ken je 'm wel hij is bij jullie in de buurt met de zand hagedis bezig geweest 😅
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Die dus. :-q Op Texel kunnen ze hem ook wel schieten. Was ook druk met dat racebaantje. mensen met een hobby. :roll:
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Tijgerhaai schreef: ma 6 september 2021, 20:33 Die dus. :-q Op Texel kunnen ze hem ook wel schieten. Was ook druk met dat racebaantje. mensen met een hobby. :roll:
Hobby, nee,levert hem een mooie baan, met 'n goed salaris,en een leuk huis op. Beter dan ergens loonslaaf zijn. Als het niet ten koste van, en op (belasting)kosten van anderen ging zou ik 'm ook nog geen ongelijk geven😪.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3832
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Heb je hem en zijn vrouw wel eens gezien? Zien er niet heel gezond uit voor mensen die zeggen graag in de natuur te zijn.

Maar tijd om het weer over fietsen te hebben. Afzakken naar bedenkelijk niveau kan altijd nog. :winkie:
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ja idd. genoeg gezeurd.
Weet iemand of het (inmiddels niet meer zo) nieuwe stuk rechts van het traumapad een keer 'echt' off road gemaakt wordt? En of als je bij het traumapad oversteekt naar rood, het pad parralel aan het brede pad, waar vorig jaar grof een begin mee is gemaakt wordt doorgetrokken?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Bob Cross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 22 december 2019, 16:26

Toch nog maar even zeuren hoor :D

Maakt die milieu-meneer zich nu ook druk over wat ze allemaal op heumensoord (groen, na de dassenburcht) vernielen voor de asielzoekers? Als je ziet wat daar gebeurt (soort van snelweg voor touringcars en kiepwagens dwars door het bos) dan vraag je je af waarom hij zich nog druk maakt over die paar fietsers...

En geen discussie over het wel of niet opvangen van die mensen aub.
Been there, crashed that
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Azurri schreef: di 7 september 2021, 09:37 Weet iemand of het (inmiddels niet meer zo) nieuwe stuk rechts van het traumapad een keer 'echt' off road gemaakt wordt?
De plannen zijn er zeker nog. SBB heeft deze echter even geparkeerd tot de rust in het bos weer wat is weder gekeerd.

Azurri schreef: di 7 september 2021, 09:37 En of als je bij het traumapad oversteekt naar rood, het pad parralel aan het brede pad, waar vorig jaar grof een begin mee is gemaakt wordt doorgetrokken?
Nope, de ondergrond is daar zo zanderig dat daar geen duurzame track van te maken is.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

shamensink schreef: di 7 september 2021, 22:03
Azurri schreef: di 7 september 2021, 09:37 Weet iemand of het (inmiddels niet meer zo) nieuwe stuk rechts van het traumapad een keer 'echt' off road gemaakt wordt?
De plannen zijn er zeker nog. SBB heeft deze echter even geparkeerd tot de rust in het bos weer wat is weder gekeerd.

Azurri schreef: di 7 september 2021, 09:37 En of als je bij het traumapad oversteekt naar rood, het pad parralel aan het brede pad, waar vorig jaar grof een begin mee is gemaakt wordt doorgetrokken?
Nope, de ondergrond is daar zo zanderig dat daar geen duurzame track van te maken is.
Duidelijk,dank je voor je antwoord :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Vandaag op de rode route (deel Meerwijkselaan) werd ik aangesproken door een vriendelijke jongeman. Hij bleek enquetes af te nemen voor de gemeente Nijmegen. Of ik wat vragen wilde beantwoorden over de route. Ja hoor!
Ging natuurlijk over de overlast etc. de resultaten worden besproken in de gemeenteraad. Het was rond 11.30uur en hij was nog maar net begonnen. De meeste drukte was dus alweer voorbij. En er kwamen net een paar gezinnen (op de MTB dus) voorbij, dat hielp natuurlijk ook om ons imago nog wat verder op te krikken. Ook nog een dame met een hond die vriendelijk groette. Haha, heel gemoedelijk allemaal!
Het schijnt trouwens wel een losloopgebied voor honden te zijn, dat wist ik niet.

Was het trouwens familiedag vandaag ofzo? Heb ik dat gemist? Ik denk dat ik zeker wel 6 ‘ouder-met-kind’ situaties ben tegengekomen. Allemaal netjes met helm. :-q Sommige dirigeren hun kind zo snel mogelijk de berm in om mij erlangs te laten. Helemaal niet nodig, ik vind het wel mooi om te zien en haal pas in als het kan.
Be Nice, Say Hi!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Pbro schreef: zo 26 september 2021, 18:34 Vandaag op de rode route (deel Meerwijkselaan) werd ik aangesproken door een vriendelijke jongeman. Hij bleek enquetes af te nemen voor de gemeente Nijmegen. Of ik wat vragen wilde beantwoorden over de route. Ja hoor!
Ging natuurlijk over de overlast etc. de resultaten worden besproken in de gemeenteraad. Het was rond 11.30uur en hij was nog maar net begonnen. De meeste drukte was dus alweer voorbij. En er kwamen net een paar gezinnen (op de MTB dus) voorbij, dat hielp natuurlijk ook om ons imago nog wat verder op te krikken. Ook nog een dame met een hond die vriendelijk groette. Haha, heel gemoedelijk allemaal!
Het schijnt trouwens wel een losloopgebied voor honden te zijn, dat wist ik niet.

Was het trouwens familiedag vandaag ofzo? Heb ik dat gemist? Ik denk dat ik zeker wel 6 ‘ouder-met-kind’ situaties ben tegengekomen. Allemaal netjes met helm. :-q Sommige dirigeren hun kind zo snel mogelijk de berm in om mij erlangs te laten. Helemaal niet nodig, ik vind het wel mooi om te zien en haal pas in als het kan.
Jepp,gisteren stond op die plek een vriendelijke jongedame hetzelfde te doen.We hebben haar vragen beantwoord en ook nog flyers meegekregen voor anderen om te beantwoorden (deze hebben allemaal een unieke Qr code. Alleen werkte eenmaal thuis de link naar de site niet 😢.
Die link is;
www.startvragenlijst.nl/westermeerwijk.
Straks nog maar eens proberen :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
enjoytheride
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: za 11 februari 2017, 16:54

Ik zou die enquete nog wel willen invullen mocht je nog een unieke qr over hebben.

Overigens is dit stuk bos geen officieel hondenlosloop gebied van de gemeente nijmegen:https://www.nijmegen.nl/diensten/wijken/honden/
De gemeente heeft echter niet zoveel zin om dit duidelijk kenbaar te maken en hier actief te handhaven. Mocht je overlast ervaren dan kan je meldingen doen bij meld en herstel van de gemeente.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

enjoytheride schreef: zo 26 september 2021, 20:22 Ik zou die enquete nog wel willen invullen mocht je nog een unieke qr over hebben.

Overigens is dit stuk bos geen officieel hondenlosloop gebied van de gemeente nijmegen:https://www.nijmegen.nl/diensten/wijken/honden/
De gemeente heeft echter niet zoveel zin om dit duidelijk kenbaar te maken en hier actief te handhaven. Mocht je overlast ervaren dan kan je meldingen doen bij meld en herstel van de gemeente.
Stuur me maar een pb.
Laatst gewijzigd door Azurri op ma 27 september 2021, 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Pbro schreef: zo 26 september 2021, 18:34 Vandaag op de rode route (deel Meerwijkselaan) werd ik aangesproken door een vriendelijke jongeman. Hij bleek enquetes af te nemen voor de gemeente Nijmegen. Of ik wat vragen wilde beantwoorden over de route. Ja hoor!
Ging natuurlijk over de overlast etc. de resultaten worden besproken in de gemeenteraad. Het was rond 11.30uur en hij was nog maar net begonnen. De meeste drukte was dus alweer voorbij. En er kwamen net een paar gezinnen (op de MTB dus) voorbij, dat hielp natuurlijk ook om ons imago nog wat verder op te krikken. Ook nog een dame met een hond die vriendelijk groette. Haha, heel gemoedelijk allemaal!
Het schijnt trouwens wel een losloopgebied voor honden te zijn, dat wist ik niet.

Was het trouwens familiedag vandaag ofzo? Heb ik dat gemist? Ik denk dat ik zeker wel 6 ‘ouder-met-kind’ situaties ben tegengekomen. Allemaal netjes met helm. :-q Sommige dirigeren hun kind zo snel mogelijk de berm in om mij erlangs te laten. Helemaal niet nodig, ik vind het wel mooi om te zien en haal pas in als het kan.
Vrijdagmiddagavond heb ik ook de vragen beantwoord.
Maar westermeerwijk is geen losloopgebied, aan de zuidkant (ingangen meerwijkselaan) staat duidelijk op de borden dat de hond aangelijnd moet zijn. Aan de noordkant is dit niet het geval om dat dat binnen de bebouwdekom ligt en er zoiezo een aanlijnplicht is (of iig langs wegen en paden). Ik snap dat nijmegen of berg en dal niet wil handhaven omdat dit tegen het zere been is van veel hondenbezitters is. Maar er is een mooi losloopgebied een 100m van westermeerwijk, marienbosch (bij sofiaweg) op mijn verzoek (heeft een aantal jaren geduurd) zijn er daar extra palen gekomen die duidelijk aangegeven dat is een losloopgebied is (wat ik eerst ook niet wist).
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Volgens mij mogen honden alleen loslopen (binnen een losloopgebied) als ze onder appél staan?
En onder appel wil niet zeggen 6x roepen en nog niet luisteren😂.
Laatst gewijzigd door Azurri op ma 27 september 2021, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie