Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Ik ga woensdag weer de route op, maar is het 'vliegend hert' stuk in westermeerwijk alweer open? Afgelopen zaterdag was het stuk nog afgesloten. Op de site van mtb rijkvannijmegen staat t/m 1 sept afgesloten.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Dat stukje is maar goed 300meter lang, niet de moeite waard om daarom 'rood' niet te fietsen!! :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3831
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Is dat die bocht nadat je achter het huis met paarden bent langs gereden? Vroeg mij al af wat daar loos was. Mis je inderdaad niet heel veel aan. Mooi om leggen iedereen blij.
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Tijgerhaai schreef: ma 6 september 2021, 17:04 Is dat die bocht nadat je achter het huis met paarden bent langs gereden? Vroeg mij al af wat daar loos was. Mis je inderdaad niet heel veel aan. Mooi om leggen iedereen blij.
Precies, als we op die manier iedereen blij zouden kunnen maken ; GRAAG!!!!!😉
Laatst gewijzigd door Azurri op ma 6 september 2021, 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3831
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik zie het probleem niet. In plaats van een ruime U bocht pad over steken en door. Zelfs zo als het nu is is er niet veel mis mee. Alleen even kijken hoe je de snelheid er uit krijgt voordat men het gedeelde pad op gaat. Het “gemis” van dit stukje wordt verder op al lang en breed goed gemaakt.
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Tijgerhaai schreef: ma 6 september 2021, 17:26 Ik zie het probleem niet. In plaats van een ruime U bocht pad over steken en door. Zelfs zo als het nu is is er niet veel mis mee. Alleen even kijken hoe je de snelheid er uit krijgt voordat men het gedeelde pad op gaat. Het “gemis” van dit stukje wordt verder op al lang en breed goed gemaakt.
Het probleem is dat 'ze' ons dat hele bos uit willen hebben. Terwijl je er altijd al mocht fietsen, en nu er een route (met hoofdzakelijk gescheiden paden) ligt er commentaar van bepaalde groeperingen komt, waarbij ze bep. argumenten ,valselijk gebruiken, tegen ons.
Daarom als we met dat stukje omleggen iedereen blij zouden kunnen maken,dan maar al te graag. :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Permanent er uit of niet, mij best, maar geef het aan op de site. Nu staat er dat dat stuk open is want het is na 1 sept. Persoonlijk vond ik het wel een leuk stukkie, ffies aanzetten naar boven en weer naar beneden, door de slalom :-D .
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

JohanGTT schreef: ma 6 september 2021, 17:41 Permanent er uit of niet, mij best, maar geef het aan op de site. Nu staat er dat dat stuk open is want het is na 1 sept. Persoonlijk vond ik het wel een leuk stukkie, ffies aanzetten naar boven en weer naar beneden, door de slalom :-D .
Ja, was zeker niet onaardig, maar niet bepalend voor de route,andere stukken eruit zou ik toch echt erger vinden.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3831
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

De niet in mijn achtertuin actievoerders. Die kennen wij hier in Noord-Holland maar al te goed. Voor elke scheet is wel een clubje. Zo lang de route geen bedreiging is voor de populatie is er niks aan de hand.

Ze maken het je echter knap lastig, en kosten de maatschappij bakken met geld. Als ze het dan niet kunnen winnen komen ze met “voorstellen” om mee te mogen denken…. Je moet er serieus mee omgaan, maar aan de andere kant dit al gelezen? https://www.nhnieuws.nl/nieuws/291250/m ... een-lawaai
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Ik vond het ook een leuk stukje!!! Als uit ‘het onderzoek’ blijkt dat er geen schade aan de vliegende hertjes is, kan het toch weer gewoon open? Of in de zomer dicht en in de winter open, zoiets. Maar niet te snel toegeven hoor... Dan wordt er telkens weer iets afgeknabbeld tot alleen de oude route overblijft.
En op de 1 of andere manier is dit stukje permanent opgeslagen in mijn ‘spiergeheugen’. Onderaan de afdaling (waar je nu dus naar links moet) wil ik nog steeds naar rechts. Tot ik de boomstam zie liggen :o
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3831
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Dat is dan wel herkenbaar. Ik had dus de laatste keer ook zo iets van hè wat? Na een aanpassing moet het inderdaad wel klaar zijn. Bepaalde tijd wel of niet open is zwaar waardeloos. Wij hebben hier zo’n gebied met sperrzeit.
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ja, wil daar ook nog steeds rechtsaf😅,maar heb niet zo'n goede ervaringen met over (dikke) boomstammen springen.
Mooi is dat 1 van die groeperingen schermen met dat we o.a. De reeënpopulatie verjagen. Buiten Heumensoord is Westermeerwijk het drukste bos dat ik hier in de omgeving ken,ook zonder Mtb'ers,. En de dames op hun 'anti-mtb Website staan met vrolijk loslopende honden!!
Zo begaan zijn ze met de natuur.......
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3831
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als er iets wild verjaagd zijn het honden. Helemaal als ze niet aangelijnd zijn. Ik kom dikwijls reeën tegen. Het interesseert ze helemaal niks. Ook die in het Rijk van Nijmegen. Ik kwam er twee tegen in de hoek bij de spoorbrug. Liepen op de trail, keken eens achterom, deden een paar stappen het bos in en gingen daar lekker verder met blaadjes knabbelen. Het is het al oude niet in mijn achtertuin, en verdomt goed weten dat je met dat verhaal geen medestanders krijgt. Dus gebruiken ze de natuur als excuus. Wat ze zelf direct of indirect aan natuurschade veroorzaken hoor je ze niet over. Maar dat ene plantje moet beschermd worden. Dat je er dan op staat te dansen bij een protest maakt niet uit. (Zo belangrijk vinden ze het dat ze niet eens weten hoe het er uit ziet)
◼︎ You like it now, but you'll learn to love it later.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

En 'die andere milieuactivist'(hij kan er een dikke villa op de stuwwal (zou eigenlijk 1 groot natuurgebied moeten zijn) van betalen). Die zoveel bijval kreeg, totdat hij vertelde, dat hij eigenlijk vond dat er niemand meer het bos in mocht,(behalve hjjzelf). toen werd het ook een stuk stiller om hem heen........
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Er lopen dus nogal wat 'exotische soorten' rond hier in de bossen :D
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie