Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Trouwens een compliment voor het onderhoud van het stuk westermeerwijk. Elke ontstaane plas wordt binnen een week weggewerkt door de baan opnieuw te shapen. Echt top. Zo voorkom je dat die plassen een blijven karakter krijgen en bij de minste regen gelijk vol staan.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Day komt vast door de Dames van de Westermeerwijkgroep :D

Nee,kudos voor iedereen die de routes maken, open houden en onderhouden!!!!!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Iemand tips voor reparatie van mtb in de buurt van Groesbeek? Heb problemen met de fiets en verblijf juist vanaf zondag in de buurt van deze routes..

Vast adres in mijn omgeving (Friesland) heeft de werkplaats dicht op zaterdag en verwacht dat andere zaken er geen tijd voor zullen hebben om hem dezelfde dag gereed te hebben gegeven de huidige drukte.

Hoop hem dan dinsdag ergens weg te brengen in de buurt van Groesbeek zodat ik er woensdag nog mee kan fietsen.

Alternatief is mtb huren, als hier tips voor zijn dan zijn deze uiteraard ook welkom!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Sjef v. Bergen in groesbeek of Albers in Bredeweg
Succes :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

☺ vergeet ik toch d'r sponsor van de route;Trekstore Nijmegen op de Hatertseweg.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

jensss schreef: vr 27 augustus 2021, 23:05 Iemand tips voor reparatie van mtb in de buurt van Groesbeek? Heb problemen met de fiets en verblijf juist vanaf zondag in de buurt van deze routes..

Vast adres in mijn omgeving (Friesland) heeft de werkplaats dicht op zaterdag en verwacht dat andere zaken er geen tijd voor zullen hebben om hem dezelfde dag gereed te hebben gegeven de huidige drukte.

Hoop hem dan dinsdag ergens weg te brengen in de buurt van Groesbeek zodat ik er woensdag nog mee kan fietsen.

Alternatief is mtb huren, als hier tips voor zijn dan zijn deze uiteraard ook welkom!
Ligt er natuurlijk aan wat er mis mee is! Dus even wat meer info.


Een goede mtb kun je huren (ook zondag) bij Jasper Fietsen in het Honig Complex aan de andere kant van Nijmegen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
jensss
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: zo 3 juli 2016, 10:29

Het is inmiddels al gelukt :-q . Desondanks bedankt voor de snelle reacties!

Aangezien ik vorige maand mijn sleutelbeen heb gebroken zijn de mtb routes nog even te heftig helaas.. (verblijf op 5 min. fietsen van de route aankomende 5 dagen :-{ ) Nu ben ik aan het kijken naar wat gravelroutes in de buurt van Groesbeek, stuitte op deze: https://www.komoot.com/tour/308150055

Ben met name even benieuwd of er geen inmiddels verboden paden inzitten. Kan iemand verder inschatten hoe nat deze paden er morgen bij zullen liggen a.g.v. de regen van vandaag (en afgelopen dagen)?
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1111
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

In de buurt zou je kunnen kijken naar het Reichswald. Daar kun je vrij fietsen met genoeg leuke gravel mogelijkheden. GPX is zelfs niet echt nodig lekker je neus achteraan fietsen kan daar nog :winkie:
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Ik wilde graag ff een post plaatsen over de processierups (again yup) Pas op voor de processierups en dus pas op als je onder eiken fietst Reden = vorige week gefietst en bij terugkomst fiets schoongemaakt en plotseling jeuk in mijn nek en prompt trigger voor gordelroos die door de verzwakte weerstand doorschoot :D Damn it een hele week mooi bikeweer gemist.
Thank God i bailed before i hit that tree
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Vervelend.
Maar in September nog steeds (processie) rupsen?
Ik dacht dat dat ondertussen wel allemaal vlinders geworden waren?🤔
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5569
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Dat dacht ik ook, weet je zeker dat het van de processierups is?
Wel heel.vervelend dat het naar gordelroos is doorgeschoten, dat is geen pretje.
Dizer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 488
Lid geworden op: ma 14 september 2015, 22:44

Ik wil komende zaterdag weer een ritje in Nijmegen maken --> Nijmegen + Groesbeek + Mook.

Mook eigenlijk puur en alleen voor de bikepark, als je vanuit Groesbeek de oversteek maakt naar Mook, wanneer kun je dan de Bikepark verwachten, direct aan de start?

Is er eigenlijk een GPS bestand beschikbaar die alle 3 de routes aan elkaar verbindt?
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Dizer schreef: ma 6 september 2021, 11:43 Mook eigenlijk puur en alleen voor de bikepark, als je vanuit Groesbeek de oversteek maakt naar Mook, wanneer kun je dan de Bikepark verwachten, direct aan de start?
Als je vanaf de Groesbeek route de Mook route oppakt, kan je het bikepark halverwege verwachten.
Dizer schreef: ma 6 september 2021, 11:43 Is er eigenlijk een GPS bestand beschikbaar die alle 3 de routes aan elkaar verbindt?
Er zijn alleen GPS bestanden beschikbaar van de afzonderlijke routes. Als je een gpx wil hebben van Nijmegen-Groesbeek-Mook dan zal je die zelf aan elkaar moeten knopen
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Dizer schreef: ma 6 september 2021, 11:43 Ik wil komende zaterdag weer een ritje in Nijmegen maken --> Nijmegen + Groesbeek + Mook.

Mook eigenlijk puur en alleen voor de bikepark, als je vanuit Groesbeek de oversteek maakt naar Mook, wanneer kun je dan de Bikepark verwachten, direct aan de start?

Is er eigenlijk een GPS bestand beschikbaar die alle 3 de routes aan elkaar verbindt?
Een overzicht met antwoord op een deel van je vragen vind je HIER.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Als je Mook alleen voor het bikepark wil doen( ligt overigens vanuit de groesbeekroute komend in het midden tot 3 kwart) doe je de blauwe route eigenlijk te kort :wink:. Je zou dan kunnen beginnen bij groesbeek(paars), bij het (afgesloten :wink: ) bruggetje oversteken naar blauw deze uitfietsen en daarna paars afmaken tot bovenaan het traumapad, en als je dan nog energie het oversteken naar rood.
Veel plezier :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie