Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Rilson schreef: wo 30 december 2020, 16:32
JOMTB schreef: wo 30 december 2020, 15:19 Was het een beetje te doen, of was het vooral modderploegen en glibberen?
Was begonnen op de van Haaftenlaan.
Stuk tot en met looie piep lag er fantastisch bij. Daarna wel kleine stukjes met modder. Maar viel goed mee.
Nou dan is er tussen gister en vandaag erg veel verdwenen, ik vind t nu een grote bende op rood. De lol was er voor mij iig zo vanaf.
[/quote]

Is natuurlijk wel een hele dag droog geweest.
Vond het met name mooi droog, weinig plassen. En veel in daarvan lag al wit zand in.
Stukken met modder waren er wel, maar lag al een mooi spoor doorheen.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Hoe ligt de route erbij. Wil morgen eens gaan kijken in Nijmegen.
bommelaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 25 december 2004, 19:53
Mijn mountainbike: Specialized S-works fsr
Contacteer:

1 volledig droge dag in Nijmegen is voldoende om de tracks 98% moddervrij te kunnen rijden. (Is mijn ervaring).
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Net terug van rondje blauw, paars en rood.
T ligt er wonderbaarlijk goed bij, waarbij blauw eigenlijk nagenoeg helemaal droog is.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Bedankt voor jullie reacties
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Van morgen om 8.30 zag ik 3 crossmotors door het bos gaan op de Rode route. Ze hebben volgens mij de hele route gereden :~
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Nummerborden opgeschreven?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Ze gingen te hard :-{
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10857
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

shit schreef: zo 3 januari 2021, 18:59 Ze gingen te hard :-{
shit
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

:lol:
qrealm
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 13 mei 2020, 10:26
Mijn mountainbike: YT Jeffsy AL Base '20 & NS Metropolis 1 '16

Hoi beste mensen, is de omleiding bij het traumapad etc alweer weg?
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Nou gisteren nog niet .
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Van wat ik begrepen heb zou deze binnenkort wel weer open moeten gaan.
Een datum kan ik niet noemen maar het beheer zal het ook wel via de officiele kanalen delen als het zover is.
twowheeler
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 845
Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10

Nog terugkomend op het nieuws, ik schrok er behoorlijk van. Ik kom zelf uit NoordHolland en ben bekend met de "haat" jegens mtb'ers of fietsers in het algemeen. Het MTB parcours in schoorl is een lange strijd, waar iedereen probeert actief in mee te werken.

Ik ben vaak bij nijmegen in de buurt en ervaarde de sfeer vaak als welkom. Ik groet veel mensen, en de mensen die dan niet groeten laat je eigenlijk links liggen. Afgezien van de tak op het parcours valt het best mee wat ik heb gezien. Als buitenstaander ervaar ik de omgeving over het algemeen als welkom. Als wandelaar in hetzelfde gebied snap ik op de gedeelde punt wel dat men kan schrikken, maar op de nieuwere routes kom je eigenlijk amper iemand tegen.

Het kwalijke van dit nieuws is dat er vaak werd gezegd dat er vallen waren geplaatst en er vervolgens aandacht wordt besteed aan dat er al lang strijd is, en dat veel wandelaars klagen. De mtb'er is in dit geval het slachtoffer, maar het woord wordt gegeven aan de "klagers". Er zijn levensgevaarlijke vallen geplaatst, maar het onderwerp is dat men last heeft van mtb'ers.

De strijd zal wel even blijven, en ik ga ervanuit dat het om een kleine groep gaat. Het weerhoudt me er niet van om in Nijmegen te fietsen, en het zal net als in Schoorl uiteindelijk wel goed aflopen. Een lange adem is daarin wel verreist.
Who needs roads when there's dirt
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

twowheeler schreef: di 5 januari 2021, 12:15 Het kwalijke van dit nieuws is dat er vaak werd gezegd dat er vallen waren geplaatst en er vervolgens aandacht wordt besteed aan dat er al lang strijd is, en dat veel wandelaars klagen. De mtb'er is in dit geval het slachtoffer, maar het woord wordt gegeven aan de "klagers". Er zijn levensgevaarlijke vallen geplaatst, maar het onderwerp is dat men last heeft van mtb'ers.
Dit is een gevolg van grotendeels onterechte perceptie – voor velen, ook onbekenden met de spelende problematiek, zijn we 'asocialen' die niet in het bos thuis horen, net zoals crossers allemaal asocialen zijn die maar op een circuit moeten blijven (en dan eigenlijk alsnog op moeten rotten omdat ze herrie maken). Je ziet nu ook dat alle ouderstokpaardjes "jullie slopen de paden", "jullie bedreigen de dieren", "jullie laten afval achter" weer de kop op steken. Frappant is dat het weerwoord juist van beheerders en boswachters komt (zie ook recent filmpje van Natuurmonumenten). En dat is niet zo heel gek:

Wandelaars zijn de grootste veroorzakers van problemen, want zij zijn er in de grootste getalen. Voor iedere lockdownbiker die nu in je bos rijdt komen er 10 lockdownwandelaars gratis bij. Van deze groep komt netto meer afval, meer gezeik met elkaar en anderen, meer kris-kras door het bos lopen, etc. Ik ben van een druk 'vrij' rijden/wandelen gebied naar een nog drukker gereguleerd fietsen locatie verhuisd, en 't echt bizar hoe veel men bitcht over fietsers, terwijl juist de wandelaars enorme bergen troep achter laten (vooral mondkapjes en flessen bier), overal kris-kras tussendoor lopen, honden zelden aangelijnd hebben (vervolgens hebben de baasjes met elkaar ruzie :tong ) en voor andere overlast zorgen. Maar het publiek zeurt alleen maar door over de MTB routes.
Stamppot with weaksauce!
Plaats reactie