Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
bas r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 11:24
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018 / Canyon Exceed CF 7 2021

Ascension schreef: do 9 juli 2020, 13:21
DaanJ schreef: do 9 juli 2020, 12:29 Iemand toevallig ervaring met de fietsverhuurders in de buurt van Groesbeek? Wil komende week hier een rondje met mijn vriendin fietsen, geen idee of de fietsen van de toko's die ik vond, Sanders en No Limits Biking, enigszins fatsoenlijk zijn.
Laatst wat vrienden over die bij Sanders hadden gehuurd maar dit was typisch huurmateriaal, matige fiets en matig onderhouden. Ik heb goede ervaringen met Jasper Fietsen in de Honig in Nijmegen, die verhuurd prima onderhouden Kona fietsen.
Jasper fietsen is een aanrader. Al meerdere keren prima Kona hardtails met 1x11 gehuurd voor vrienden.
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

Donderdag avond meerdere runs gedaan op het traumapad. Wat een geweldige afdaling!

https://youtu.be/0n9GnmLylQw
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Hé, Harry heet bij jullie Jaap? Zolang de route geen bedreiging is voor de populatie is niks aan de hand. Een paar beestjes mogen sneuvelen van de wet.

Wij weten nog wel een goede advocaat. :winkie:
◼︎ Go round the outside.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

Laat ze eerst maar aantonen dat:
- beestje daar daadwerkelijk zit;
- er een negatief effect op deze is door de route;
- dit effect groot genoeg is dat gunstige staat van instandhouding in het geding komt.

Gezien er vooraf onderzoek gedaan is en deze kever klaarblijkelijk geen issue was wat nader onderzocht moest worden, geef ik ze een kleine kans dat iemand hier nu al in mee gaat.

Weten zij ook wel, vandaar dat er via de publieke kanalen stennis geschopt wordt :bier:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Niet in mijn achtertuin activisten. Zijn tegen de route, zoeken eens op het internet naar een bedreigt beestje/plantje en gaan dat als excuus gebruiken om de route maar weg te krijgen. Sommige zijn ook niet vies van sabotage acties.
◼︎ Go round the outside.
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Tijgerhaai schreef: za 11 juli 2020, 19:46 Niet in mijn achtertuin activisten. Zijn tegen de route, zoeken eens op het internet naar een bedreigt beestje/plantje en gaan dat als excuus gebruiken om de route maar weg te krijgen. Sommige zijn ook niet vies van sabotage acties.
Waarom zijn mensen soms zo zuur en gunnen ze een ander hun pleziertje niet?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

SHJN schreef: za 11 juli 2020, 22:00 Waarom zijn mensen soms zo zuur en gunnen ze een ander hun pleziertje niet?
Tja, mijn buurman is sinds corona gaan drummen... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
SHJN
All rounder
All rounder
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 20 april 2020, 21:41

Lars TB schreef: za 11 juli 2020, 22:07
SHJN schreef: za 11 juli 2020, 22:00 Waarom zijn mensen soms zo zuur en gunnen ze een ander hun pleziertje niet?
Tja, mijn buurman is sinds corona gaan drummen... .
Gun je hem dat plezier niet of heb je er overlast van?
Daarbij áls je er overlast van hebt, kun je ook ff koffie of biertje doen en tot oplossing komen (bijv 21:00 niet meer).
Niet meteen radicaal maatregelen nemen als BOA langs sturen, moddergooien etc etc.

Of... je koopt een gitaar en vormt met hem een bandje! :lol:
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Nog nooit een vliegend hert gezien op de routes. En ook geen drummer trouwens... :winkie:
Wel deze twee dames. Ze stonden bovenaan de dubbele klim bij de Mookerschans (door het mulle zand, waar ik altijd piepend en hijgend aankom). Vandaag dus heel rustig op adem komen met een fraai stukje klassieke muziek. :-q

Afbeelding
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3880
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

SHJN schreef: za 11 juli 2020, 22:00
Tijgerhaai schreef: za 11 juli 2020, 19:46 Niet in mijn achtertuin activisten. Zijn tegen de route, zoeken eens op het internet naar een bedreigt beestje/plantje en gaan dat als excuus gebruiken om de route maar weg te krijgen. Sommige zijn ook niet vies van sabotage acties.
Waarom zijn mensen soms zo zuur en gunnen ze een ander hun pleziertje niet?
Dat is een goede vraag. Als wij dat wissen was er een hoop minder gezeik in de wereld.

Wat er in ieder geval niet positief aan bijdraagt zijn “mountainbikers” die denken dat voor hun de spelregels niet gelden en zich gedragen als een complete hork.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Pbro schreef: zo 12 juli 2020, 14:32 bovenaan de dubbele klim bij de Mookerschans (door het mulle zand, waar ik altijd piepend en hijgend aankom).
Jij komt teminste boven (door mule zand)
Ik moet er altijd langsop
Misschien nu u iets toegankelijker met afgelopen regen
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Gebruikersavatar
North_Shore_MTB
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: ma 6 januari 2020, 18:31
Mijn mountainbike: Kona process 153 DL 2016 Custom Build/ Kona Honzo 2017/ Commencal Meta AM 29 2021 Custom build

Vandaag ben ik voor het eerst slachtoffer geworden van een sabotagedaad op de nieuwe rode route. Voorbij de camping na het Afrikamuseum in de klim na boven schakelde ik in een lichtere versnelling totdat ik compleet stilstond. Wat bleek een grote blanke stok zonder bast van 40 cm (eentje die je gebruikt voor je honden) zat tussen me derailleur en ketting vast. Na veel wikken en bewegen kreeg ik de stok eruit. Ik keek rond om heen in het bos en zag alleen normale afgebroken takken. Schijnbaar was de stok neergelegd bij de trails om MTB'ers te ontmoedigen. Bij thuiskomst bleek mijn pulley die met een stalen pin vastzit in een aluminium kooi losgewrikt te zijn uit de kooi. Schade Sram x01 pulleys en een Sram X01 Eagle AXS binnenkooi. Ik zat enorm te balen :evil: Wie doet nou zo iets zieligs? :~ En ook bij het einde van de lange klim voorbij het traumapad zag ik weer een dam van kleine boomstammen en takken... Ik heb het idee dat het erger wordt.
Thank God i bailed before i hit that tree
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

North_Shore_MTB schreef: di 14 juli 2020, 20:38 Ik keek rond om heen in het bos en zag alleen normale afgebroken takken. Schijnbaar was de stok neergelegd bij de trails om MTB'ers te ontmoedigen.
Of door schrik van een passerende mtber door een hond uit z'n bek laten vallen en niet expres neergelegd..?
Blijft klote van je derailleur natuurlijk, maar toch. De kans dat er een stok op het pad ligt is redelijk groot in een bos.

(En nee, ik ontken niet dat er daadwerkelijk trieste lui zijn die de boel saboteren, maar dan gaat het toch meestal om dikke stammen, punaises of andere ongein)
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

HB_Eagle schreef: zo 12 juli 2020, 20:55
Pbro schreef: zo 12 juli 2020, 14:32 bovenaan de dubbele klim bij de Mookerschans (door het mulle zand, waar ik altijd piepend en hijgend aankom).
Jij komt teminste boven (door mule zand)
Ik moet er altijd langsop
Misschien nu u iets toegankelijker met afgelopen regen
Het tweede bultje lukt mij ook alleen maar als het niet te droog is. Anders pak ik ook het paadje ernaast hoor!
Be Nice, Say Hi!
Plaats reactie