Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1575
Lid geworden op: do 13 mei 2004, 01:12

Ben vandaag op een test Epic in Nijmegen gaan fietsen. Het was wel HEEL erg modderig. Maar het blijft een mooie route. Enig onderhoud zou voor deze route in ieder geval geen kwaad kunnen. :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
bertrand
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 00:30
Mijn mountainbike: Specialized HardRock Single speed / RockMachine Tsunami / Nishiki hybrid pro
Contacteer:

Brum schreef:
jankoets schreef: dat gaan we de volgende keer dan ook maar doen, dat lopen elke keer ben ik nu ook wel beu. Ik ben hem één keer opgekomen toen het idd nat weer was, verder echt hopeloos. Zijn er mensen die dat heuveltje (zonder kunstgrepen, ga niet mijn banden laten leeglopen en weer oppompen boven :tong ) wel op kunnen komen?
Gewoon te fietsen, kost wel wat energie. Maargoed, ik zeur dan ook nooit in Drunen.
Zulke moeilijke klim als waar het hier over gaat hebben ze in drunen niet, dussssssss........
MartijnTrek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 31 oktober 2007, 22:20
Mijn mountainbike: Trek 6000 word 8500 '08

Was flink blubberen vandaag, maar was wel top!
bertrand
All rounder
All rounder
Berichten: 127
Lid geworden op: ma 27 november 2006, 00:30
Mijn mountainbike: Specialized HardRock Single speed / RockMachine Tsunami / Nishiki hybrid pro
Contacteer:

inderdaad, ik heb vandaag ook heel veel modder gezien in nijmegen, met name het groene deel was erg modderig vandaag, het ging nog net zonder snorkel.

gevolg--> veel tijd nodig om de fiets weer tiptop te krijgen.
MartijnTrek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 31 oktober 2007, 22:20
Mijn mountainbike: Trek 6000 word 8500 '08

Groen, was inderdaad vaak het voorwieltje óver de plassen sturen ;)
Loeky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 11:28

inderdaad een hoop modder (waar vaak niet omheen te sturen valt), maar de route ligt er gewoon goed bij hoor. Prima te fietsen dus!
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

Tja, op de groene route boven in het bos achter het Africamuseum is de ondergron leemachtig, en water blijft er lang op staan. Gevolg, fikse plassen, en blubblubblub.
Idem voor een paar stukken van de rode route, vooral in het gedeelte achter Werkenrode. Al met al misschien 10% van de route waar modder een probleem is, maar genoeg om een met krakende en schurende geluiden protesterende fiets op te leveren.
Veel locals mijden om die redenen de vaste route, en zoeken de minder bereden paden.
Als je de modder op wilt heffen moet je serieuze trailworks gaan verrichten, zoals ze dat bijv. in Britse bikeparks doen. Zie daar maar eens voldoende vrijwilligers voor te krijgen.
Want de terreinbeheerders gaan daar echt geen cent aan spenderen.
MartijnTrek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 31 oktober 2007, 22:20
Mijn mountainbike: Trek 6000 word 8500 '08

marcel frenk schreef:Tja, op de groene route boven in het bos achter het Africamuseum is de ondergron leemachtig, en water blijft er lang op staan. Gevolg, fikse plassen, en blubblubblub.
Idem voor een paar stukken van de rode route, vooral in het gedeelte achter Werkenrode. Al met al misschien 10% van de route waar modder een probleem is, maar genoeg om een met krakende en schurende geluiden protesterende fiets op te leveren.
Veel locals mijden om die redenen de vaste route, en zoeken de minder bereden paden.
Als je de modder op wilt heffen moet je serieuze trailworks gaan verrichten, zoals ze dat bijv. in Britse bikeparks doen. Zie daar maar eens voldoende vrijwilligers voor te krijgen.
Want de terreinbeheerders gaan daar echt geen cent aan spenderen.
hehe, inderdaad flink knarsen en schuren jah..

Ik neem altijd m'n 2e bidon (2x750ml) en camelbak mee, de 2e bidon doe ik dan alleen water in, dan kun je je aandrijftrein ff schoon spuiten als het té erg is. En dat is af en toe nogal op de groene route.
MartijnTrek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 31 oktober 2007, 22:20
Mijn mountainbike: Trek 6000 word 8500 '08

Iemand nog geweest dit weekend (met de vele m3 regen die zijn gevallen)?
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

marcel frenk schreef: Als je de modder op wilt heffen moet je serieuze trailworks gaan verrichten, zoals ze dat bijv. in Britse bikeparks doen. Zie daar maar eens voldoende vrijwilligers voor te krijgen.
Want de terreinbeheerders gaan daar echt geen cent aan spenderen.
Ik kom iig helpen. Qua gebied/omgeving heeft deze route erg veel potentieel (al is ie al erg mooi).
Loeky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 11:28

MartijnTrek schreef:Iemand nog geweest dit weekend (met de vele m3 regen die zijn gevallen)?
ja, heb 's middags lekker het regenpakkie aangetrokken en heerlijk gaan rijden in de blub. Het was overal kleddernat natuurlijk, maar dat mocht de pret niet drukken. Voordeel was wel dat we geen kip in het bos zijn tegengekomen :lol:
Univega HT 530
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 12:58
Mijn mountainbike: Univega HT 530 Alpina. Rock Shox Tora 318,Shimano XT,Ritchey,Conti Vapor

Vanmiddag de rode route gedaan,wel modderig maar goed te doen.
Nu kan ik het klimmetje achter het ind.terrein Mook wel halen doordat het nu mooi hard is :D
Ga morgen denk ik weer!

Hoelang doet de ervaren biker over deze ronde?
--------------------------------
Don't follow me, i'm lost too
jankoets
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: zo 22 juli 2007, 22:59
Mijn mountainbike: Surly Straggler SS, Giant XTC 29er, Giant TCR Advanced

ik (niet heel ervaren biker) doe als snelste tijd 1.43 uur over de gecombineerde route. De rode route is echter wel een stuk pittiger, dus denk dat ik daar tussen een de 60 en 65 minuten over doe.
Loeky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 11:28

ja ik geloof dat ik ook zoiets (65 min) doe over de rode route. De groene route is me gelukt in 39 minuten. Let wel: ik rijd op een freeride bak (bullit) van 18,5 kg met dubbelkroons vork en dikke bandjes :roll:
lucube
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 17:22
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO "08

Hallo,

Iemand hier bekend met "de Duivelsberg" ?


zie ik net via google earth.


Van de "gewone" Google;

ATB routes:
Het ruige landschap vormt een zeer interesant gebied voor ATB liefhebbers. De route bestaat uit 2 gedeelten: de groene en de rode route, resp 18 en 14 km. Mounainbikes zijn te huur bij Ben Mey Tweewielerscentrum in Erlecom. Daar is tevens de routegids verkrijgbaar.

Lang leve google...
Nu nog wat ervaringen van jullie ....
I love ZEDDAM
Plaats reactie