Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Afdaling langs de maldensebaan denk ik? Daar zit wel een stukje pumptrack achtigs in net voordat je de maldensebaan oversteekt. Goed kijken en sturen daar dan kun je er hard doorheen.

Maar een nieuw stuk bij paars? Of bedoel je dat stuk voor de gravel racert paralell aan traumapad?
stephan15
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: za 15 september 2018, 13:33

Weet iemand hoe de routes erbij liggen?
We willen morgen Nijmegen Groesbeek en Mook gaan rijden.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Verwacht dat morgen prima te doen is. Was vandaag waarschijnlijk ook, maar stukje waar ik wilde beginnen was het nog behoorlijk nat. Dus paar rondje bikepark waar ik mij vanochtend goed heb vermaakt. Bij de drops lag nog wel plas water, maar dat had je geen last van ;-)
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
CC-Rider
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1461
Lid geworden op: zo 30 oktober 2011, 21:50
Mijn mountainbike: 34-18 of 27.5x4.5

Ik heb vandaag Malden en Groesbeek gedaan. Van Malden was de fiets goed vuil geworden. Van Groesbeek kwam er amper wat bij. Ligt er super bij, paar plekjes modder en af en toe een vijver waar je prima langs kunt. Alleen op het traumapad een plas die niet te ontwijken was. Complimenten voor de bouwers. Super route.
***** Frequent Flyer, ride with a fat smile *****
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op vr 31 maart 2023, 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Gisteren voor het eerst Mook gereden. Eerst begonnen in het bikepark. Wat ontzettend gaaf gedaan! De route zelf vond ik ook erg leuk om te rijden. Zelfs de drop van hierboven was prima te doen!

Ik heb in mei de routes Groesbeek en Nijmegen gereden. Ook deze vond ik erg leuk! Jullie hebben het goed voor elkaar in het rijk van Nijmegen! Jammer dat je dan zoveel negatieve verhalen leest over wandelaars. Dit heb ik gisteren overigens niet zo ervaren. Iedereen was super vriendelijk!

Ik ga in ieder geval nog wel een paar keer terug. Dit is het uur rijden zeker wel waard. Hoe is de route van Malde vergeleken met de bovenste drie?
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Tov de andere 3: Supersaai. Met name rechtdoor, linksaf, rechtsaf, plat. Gratis herstelkilometers als je afstanden wil maken. (Wat aardig is is een klein stukje op/af/op/af bij wat zandwalletjes rond een zanderig stuk bos).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

.
Laatst gewijzigd door Koban op vr 31 maart 2023, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Koban schreef: di 20 juli 2021, 09:19 Malden is een echte beginners route en niet vergelijkbaar met de andere drie. Mijn vrouw vond dit een leuke route om te doen. Vond zelf redelijk recht toe recht aan, maar zatten best wel wat plekjes in waar je wieltjes van de grond kon krijgen en leuk te spelen…..
Malden wordt ook wel de 'familieroute' genoemd. En omdat dit stukje bos goed bereikbaar is met rondom woonkernen en parkeerplaatsen, is het zeer geliefd bij hondenuitlaters,zondagswandelaars, meer of minder ervaren hardlopers enz. En die hebben over t algemeen(vooral op zondag na 12 uur😅) veel last van mtb'ers. Dat 'nog leuke stukje op en af' ligt om een soort natuurlijk speeltuintje heen waar ook nogal eens bij drukte 'frictie' tussen diverse gebruikers wil ontstaan.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Azurri schreef: di 20 juli 2021, 13:19
Koban schreef: di 20 juli 2021, 09:19 Malden is een echte beginners route en niet vergelijkbaar met de andere drie. Mijn vrouw vond dit een leuke route om te doen. Vond zelf redelijk recht toe recht aan, maar zatten best wel wat plekjes in waar je wieltjes van de grond kon krijgen en leuk te spelen…..
Malden wordt ook wel de 'familieroute' genoemd. En omdat dit stukje bos goed bereikbaar is met rondom woonkernen en parkeerplaatsen, is het zeer geliefd bij hondenuitlaters,zondagswandelaars, meer of minder ervaren hardlopers enz. En die hebben over t algemeen(vooral op zondag na 12 uur😅) veel last van mtb'ers. Dat 'nog leuke stukje op en af' ligt om een soort natuurlijk speeltuintje heen waar ook nogal eens bij drukte 'frictie' tussen diverse gebruikers wil ontstaan.
Ja precies dit! En het 'leuke stukje op en af' ligt ook nog eens midden in het honden losloop gebied... :~
Toch is groen wel lekker om even doorheen te peddelen als warming-up/cooling-down (of beide als je in Malden/Nijmegen zuid start).
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Azurri schreef: di 20 juli 2021, 13:19
Koban schreef: di 20 juli 2021, 09:19 Malden is een echte beginners route en niet vergelijkbaar met de andere drie. Mijn vrouw vond dit een leuke route om te doen. Vond zelf redelijk recht toe recht aan, maar zatten best wel wat plekjes in waar je wieltjes van de grond kon krijgen en leuk te spelen…..
Malden wordt ook wel de 'familieroute' genoemd. En omdat dit stukje bos goed bereikbaar is met rondom woonkernen en parkeerplaatsen, is het zeer geliefd bij hondenuitlaters,zondagswandelaars, meer of minder ervaren hardlopers enz. En die hebben over t algemeen(vooral op zondag na 12 uur😅) veel last van mtb'ers. Dat 'nog leuke stukje op en af' ligt om een soort natuurlijk speeltuintje heen waar ook nogal eens bij drukte 'frictie' tussen diverse gebruikers wil ontstaan.
Daar heb je wel een goed punt mbt de drukte daar. :-q

Heb de route alleen keer vroeg gedaan door de weeks. En toen viel drukte nog mee.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Jurrew
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 9 augustus 2020, 17:53

Ben blij om te horen dat ik de leukste routes dan in ieder geval gereden heb! Moet wel zeggen dat ik Mook hier en daar wel wat slecht aangegeven vond. Had hem bij nader inzien toch maar even in de GPS moeten laden. Maar nogmaals, fantastisch mooi gebied met technisch mooie routes!
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Is het toegestaan om in de buurt van deze routes wat andere (lees: brede offroad) paden te pakken in de trant van de oude route van Mook en de lus om het zweefvliegterrein?

Even wat achtergrond info:
Ik ga ieder jaar weleens naar deze routes en pak dan een mooi stukje Reichswald mee, ik parkeer bij Zweef-in.
Nu ben ik herstellende van een blessure en mijd ik alle singletrack routes omdat dit teveel belasting geeft.

Ik zoek dus eigenlijk een mooie route, beginnend bij Zweef-in over brede makkelijke paden richting de route van Mook en het Reichswald.
Hoogtemeters maken niet uit, als ik gewoon een constant tempo kan fietsen dan is dat goed te doen qua belasting.
Ongeveer een 70km, 3-4uurtjes puur voor de natuurbeleving en toch het lekker door de bossen kachelen.

Als dit alles niet toegestaan is dan wacht ik wel een paar maandjes.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Uit mijn hoofd staat er op de site en overzichtskaartje van de gebieden waar je in ieder geval NIET (meer) mag fietsen. De St. Jansberg is bijvoorbeeld verboden gebied tegenwoordig.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Volgens mij mag je bij alle delen die bij natuurmonumenten horen jansberg,stuwwal beek maar ook om de groene route,; malden,niet buiten de route fietsen. Op alle stukken bos die bij staatsbosbeheer horen mag dat wel. Maar controleer dat voor de zekerheid ff als jezeker geen bekeuring wil.!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie