Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vandaag rood paars en blauw weer gedaan. Door de droogte een toenemend aantal stukken los zand en op meerdere stukken een versnelde erosie. In afdalingen meer remknippen en “afstapjes” . Voegt voor mij wel meer toe aan deze prachtige routes. Iets meer uitdaging. Het was weer TOP! :-q :-q
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Heb vanochtend 'schaarsbergen' gefietst en wat daar aan zand ligt, het lijkt Schoorl wel. Dan liggen 'onze' trails er nog heel netjes bij!!👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Muppet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: do 22 juni 2006, 19:20

Afbeelding

Aankomende zaterdag 10 september is de Zevenheuvelentrail. Op een hele kleine sectie zal er een omleiding van de mountainbikeroute zijn. Omleiding zal los uitgepijld worden, maar je kunt hem alvast hierboven zien. (De omleiding is geel en paars, bestaande mtb route oranje) Voor de kenners van de route is het net na de traumapadafdaling. Een stuk van de klim en de zigzagklim naar boven. De rest van de routes is gewoon toegankelijk. Op de brede stukken die al gedeeld zijn met wandelaars kun je nu ook trailrunners tegenkomen.

In het kader van samen het bos delen!
jpandriesse
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 363
Lid geworden op: wo 29 juni 2022, 20:59
Mijn mountainbike: Canyon - Neuron

Net voor de allereerste keer een rondje Nijmegen, Groesbeek en malden gereden. Gezien de omstandigheden ligt het er keurig bij!
Met vriendelijke groet,
Joris


Show your stuff: https://www.mountainbike.nl/forum/viewt ... p?t=155124
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Helaas weet ik geen betere plek voor het volgende.

Vandaag heb ik een mtb-pomp van een chique merk gevonden toen ik op de fiets door Ubbergen reed. De pomp kan banden tot max. 4 bar oppompen. Daarom denk ik dat het een pomp van een mtb-er is.

Als het jouw pomp is, dan weet je vast meer kenmerken te noemen, zoals merk, model en kleur. Stuur me in dat geval een PB. In ruil voor een kop koffie is er een hoop te regelen :P .
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Is het een beetje te doen?

Ik hoorde verhalen over gigantisch veel remknippen.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Peelrijder schreef: di 6 september 2022, 22:57 Is het een beetje te doen?

Ik hoorde verhalen over gigantisch veel remknippen.
Nou idd, met minimaal 160mm veerweg voor+achter zijn de remknippen hier maar net te doen* :bier:

*= tekst bevat sarcasme
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Bedankt voor je reactie die heeft enorm bijgedragen*

*tekst bevat oprechtheid
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
klauterkamer
All rounder
All rounder
Berichten: 110
Lid geworden op: zo 29 september 2019, 16:40

Peelrijder schreef: di 6 september 2022, 22:57 Is het een beetje te doen?

Ik hoorde verhalen over gigantisch veel remknippen.
Alleen trauma trail was voor mij teveel kapot gereden. Die was echt niet fijn meer. De rest was prima.
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Freekenstein
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1406
Lid geworden op: ma 7 februari 2011, 14:00
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey | On One Inbred | Soma Fog Cutter

Muppet schreef: zo 4 september 2022, 08:16 Afbeelding

Aankomende zaterdag 10 september is de Zevenheuvelentrail. Op een hele kleine sectie zal er een omleiding van de mountainbikeroute zijn. Omleiding zal los uitgepijld worden, maar je kunt hem alvast hierboven zien. (De omleiding is geel en paars, bestaande mtb route oranje) Voor de kenners van de route is het net na de traumapadafdaling. Een stuk van de klim en de zigzagklim naar boven. De rest van de routes is gewoon toegankelijk. Op de brede stukken die al gedeeld zijn met wandelaars kun je nu ook trailrunners tegenkomen.

In het kader van samen het bos delen!
Zondag is er ook nog de 7 Heuvelen Hike. Zelfde parcours, alleen de deelnemers rennen niet maar wandelen door het bos. Ik ben er een van 😋
To quote Hamlet, act 3, scene 3, line 92

"NO"

vrijwilliger Mountainbike Museum
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

Vanmorgen vroeg Nijmegen Groesbeek en Mook gereden, het was dankzij de regen weer beter begaanbaar dan vorige week. Er lagen zelfs enkele plasjes!!! Het was gelijk ook duidelijk “drukker” op de routes. Door de droogte zijn de routes wel uitdagender geworden.
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

klauterkamer schreef: wo 7 september 2022, 07:17
Peelrijder schreef: di 6 september 2022, 22:57 Is het een beetje te doen?

Ik hoorde verhalen over gigantisch veel remknippen.
Alleen trauma trail was voor mij teveel kapot gereden. Die was echt niet fijn meer. De rest was prima.
Trauma pad is een stukje uitdagender nu maar niet echt extreem (referentie kader kan variëren natuurlijk) Gisteravond Paars en Blauw gereden en dat was dikke prima meerdere PR's kunnen rijden iig 8)
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Gisteren op mijn vrij mi ro iets tegengekomen wat ik al lang niet meer gezien heb; regen en modder😅.

Wat me verder opviel waren het groot aantal blauwe bordjes die er op paars hingen. Dit is natuurlijk de uitpijling voor de 7 heuvelen trail..?

Dit geeft mij toch een dubbel gevoel, ik ben zeker voor delen van trails, en vind dat het bos van iedereen is. Maar vraag me echt af waarom zulk evenement over het drukste deel van de route moet,?
Zijn er in de buurt geen andere paden die hiervoor gebruikt kunnen worden, vooral in het kader van ; gebruikers scheiden.

De voorbereidingsmarsen voor de 4 daagse gingen vroeger ook altijd over de oude routes, wat altijd voor frictie zorgde (er waren dan wel geen omleidingen op de route) .

Aan de andere kant, is het ook wel een compliment dat men de routes voor zulk een evenement gebruikt; blijkbaar zijn de trails uitdagend genoeg hiervoor.

En wij maken ook gebruik van andere paden als er een evenement georganiseerd wordt(bv. Groesbeek gruwelijkste).

Zoals ik al zei; een dubbel gevoel🤔
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Gisteren rondje rood gedaan. Echt een verademing nadat het geregend heeft. Ligt er prachtig bij. Helaas halverwege verrast door een flinke regenbui, en niet 0,1mm zoals voorspelt, dus daarna veel modder en plassen. Maar alleen maar beter voor de track👍
Plaats reactie