Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Vandaag ook om 7 uur gestart groesbeek en Nijmegen gefietst de route ligt er prima bij.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Koban schreef: zo 1 augustus 2021, 09:00 Vanochtend weer op diverse plekken reetjes gezien.
Dat is niet mogelijk,want door de mountainbikers verdwijnt als het wild links en rechts van de routes.
Vlgs. Dhr. Dirkmaat. :wink:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Die natuurwappies zouden zelf eens een fiets moeten pakken. Dan kunnen ze zelf zien dat je meer wild tegenkom (die het totaal niet interesseert) dan lopend op je geitenwollen sokken.
◼︎ Go round the outside.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Tijgerhaai schreef: zo 1 augustus 2021, 11:36 Die natuurwappies zouden zelf eens een fiets moeten pakken. Dan kunnen ze zelf zien dat je meer wild tegenkom (die het totaal niet interesseert) dan lopend op je geitenwollen sokken.
🤫 wil je ze dat aub. Niet vertellen, dan wordt t nog drukker op de trails.🤣😅
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Maak je geen zorgen. Bij de eerste de beste tak die ze zelf op de trail gelegd hebben gaan ze op hun plaat.
◼︎ Go round the outside.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Tijgerhaai schreef: zo 1 augustus 2021, 15:11 Maak je geen zorgen. Bij de eerste de beste tak die ze zelf op de trail gelegd hebben gaan ze op hun plaat.
Oooo,hang daar een camera bij!!!! :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
ErikEngerd
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 565
Lid geworden op: wo 16 juli 2008, 16:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC EX 29
Contacteer:

Het beste wat je zou kunnen doen is op bijv youtube rapportages laten zien van vrijwilligers die aan routes werken. Ook bijv een interview met iemand van staatsbosbeheer of natuurmonumenten zou best interessant kunnen zijn. Volgens mij is er namelijk al heel goed nagedacht over de aanleg van mtb routes in Nijmegen en weten een heleboel mensen niet wat er allemaal achter steekt.

Wat je niet moet doen is direct reageren op andere mensen die de routes willen sluiten, maar vooral presenteren wat er allemaal aan positieve dingen gedaan wordt.

Verder ben ik laatst geen negatieve reacties tegengekomen in Nijmegen. Ik zeg altijd gedag en een aantal keer waren mensen mij zelfs voor. Ik denk dat er maar een klein groepje mensen is wat echt tegen is.

Dat neemt niet weg dat je soms ook wel wat van die 'mongolen' hebt die gewone fietsers laten schrikken en soms ook nog gaan schreeuwen (laatst gezien op route Zeeland). Dan vraag je je af of die mensen überhaupt wel goed opgevoed zijn door hun ouders.
http://mountainhoppers.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik doe veel aan recycling: ik ga fietsen, en daarna weer, en dan later nog een keer, enz.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Het zijn éénlingen die heel veel geluid weten te produceren. En dan heb je het type mensen dat net papegaaien zijn omdat het op Facebook heb gestaan. Negeren werk inderdaad het beste. Ondertussen komt het wel ergens vandaan natuurlijk. Dus spreek de pannenkoeken die het verkloten voor de groep er op aan. Neem je zooi mee terug naar huis, of minstens een container. Houd je domweg aan de spelregels. En houd in in de buurt van andere bos bezoekers. Wij moeten er toch echt met zijn allen voor zorgen dat de zuurpruimen niks te zeuren hebben. (Althans niet over mountainbikers)
◼︎ Go round the outside.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Des te 'zuurder' of bozer ze naar me kijken,des te vriendelijker zeg ik ze gedag😉
Maar over het algemeen valt het gelukkig reuze mee.
Krijg nog steeds vaker een vriendelijk hallo terug dan een boze blik.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Sommige mensen hebben zo’n kronkel in hun kop dat ze blijkbaar iets moeten zeggen als ze een mountainbike zien. Hier is een nieuw fietspad gemaakt over een dijkje. Dus gezellige drukte omdat het net open is. Ik rijd daar dus ook op weg naar het bos. Krijg je naar je hoofd “dit is een fietspad”

Maar nogmaals dat komt dus ergens vandaan….
◼︎ Go round the outside.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Tijgerhaai schreef: zo 1 augustus 2021, 16:34 Sommige mensen hebben zo’n kronkel in hun kop dat ze blijkbaar iets moeten zeggen als ze een mountainbike zien. Hier is een nieuw fietspad gemaakt over een dijkje. Dus gezellige drukte omdat het net open is. Ik rijd daar dus ook op weg naar het bos. Krijg je naar je hoofd “dit is een fietspad”

Maar nogmaals dat komt dus ergens vandaan….
Je moet daar ook gewoon gaan lopen met je fiets in de hand :bier:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ach, aan dat soort types verspil ik mijn tijd niet. Ik help liever een mede biker met een paar tips als deze ergens moeite mee heeft.
◼︎ Go round the outside.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Tijgerhaai schreef: zo 1 augustus 2021, 16:27 Het zijn éénlingen die heel veel geluid weten te produceren. En dan heb je het type mensen dat net papegaaien zijn omdat het op Facebook heb gestaan. Negeren werk inderdaad het beste. Ondertussen komt het wel ergens vandaan natuurlijk. Dus spreek de pannenkoeken die het verkloten voor de groep er op aan. Neem je zooi mee terug naar huis, of minstens een container. Houd je domweg aan de spelregels. En houd in in de buurt van andere bos bezoekers. Wij moeten er toch echt met zijn allen voor zorgen dat de zuurpruimen niks te zeuren hebben. (Althans niet over mountainbikers)
In Nijmegen zijn t geen eenlingen maar 5 lingen die boos zijn omdat ze het te druk vinden voor hun loslopende hondjes sinds er een route ligt. Dat het wild verjaagd wordt ligt uiteraard niet aan hun 'keffertjes'

https://westermeerwijk.nl/meldpunt/
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1110
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

Tijgerhaai schreef: zo 1 augustus 2021, 16:34 Sommige mensen hebben zo’n kronkel in hun kop dat ze blijkbaar iets moeten zeggen als ze een mountainbike zien. Hier is een nieuw fietspad gemaakt over een dijkje. Dus gezellige drukte omdat het net open is. Ik rijd daar dus ook op weg naar het bos. Krijg je naar je hoofd “dit is een fietspad”

Maar nogmaals dat komt dus ergens vandaan….
Ga er zelf niet meer op in. Zeg dan netjes dank je wel.

Merk dat het minder gespannen is op de routes. Steeds vaker vriendelijke blik terug als je groet. Sprak recentelijk ouder echtpaar die blij is dat het rustiger wordt in het bos (niet alleen fietsers), Zij waren vooral blij dat steeds meer mountainbikers rustig langs fietsen en netjes groeten en zelfs wel eens stoppen om praatje te maken.

Vriendelijk groeten en vaart minderen heeft dus positief effect.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Nee, hun los lopende hondje doet dat niet. Praat eens met de boswachter. Reeën rennen hun zelf letterlijk dood van de stress. Vorig jaar nog mij bij in het bos gezien. Een ree die van de ene kant van het bos naar de andere kant en terug vlucht omdat er losse honden lopen.

Vorig jaar was het natuurlijk ook complete gekte in het bos omdat alles en iedereen naar het bos ging. Volgens natuurwappies komt het dan allemaal door de mountainbikers en niet door een virusje. Even redeneren wat er nu echt aan de hand is is er niet meer bij. 🦠
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie