Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Vanochtend rode gefietst. Aan de noordkant van de route is een deel van de route (tijdelijk?) afgesloten. Geen idee hoe het deel heet, maar je moet nu rechtdoor ipv linksaf. Aan het einde van dat pad staat een pijltje naar rechts. Wij die kant op gefietst, maar kwam meerdere fietsers tegen die geen idee hadden welke kant ze vervolgens op moeten? Mist er een bordje? Is een bordje omgedraaid?
Uiteindelijk rustig via een druk wandelpad verderop de route weer opgepakt.
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Ik heb ook geen bord met gezien, maar wij zijn daar linksaf gegaan (als je daar rechtdoor zou gaan, rij je die grote kuil in). Daarna kom je vanzelf weer op de route.
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Wij zijn uiteindelijk schuin rechts gegaan. Langs de kuil af en vervolgens linksaf via het wandelpad de route op.

Bij die kuil zit wel een mooie drop. Was niet helemaal fit dus durfde hem niet aan. Volgende keer maar eens proberen


edit:
zie nu bericht op facebook dat de routepaaltjes gesaboteerd zijn... Verklaart een hoop.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

In die kuil (en de kuil 'ernaast') liggen idd. een paar leuke technische afdlinkjes en klimmetjes, :winkie: maar ik zou die 'voor de lieve vrede' niet op spits-uren/dagen proberen😉.
Overigens mag je in dat stuk bos (nog) op alle paden fietsen.🤫
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Kan iemand mij uitleggen waar die kuil(en) zijn
Stipje op een kaart ofzo
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

HB_Eagle schreef: wo 17 november 2021, 15:48 Kan iemand mij uitleggen waar die kuil(en) zijn
Stipje op een kaart ofzo
Je vind ze de volgende keer wel,als de routepaaltjes weer eens weggehaald/verplaatst worden!! :wink:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ik heb altijd gemengde gevoelens gehad met bladblazer op de route,ik snap dat het nodig is vorige behoud van de paden,maar toch :roll: .
Vandaag de bladblazer in actie gezien/ gehoord..........!!
Ik moet zeggen de gemiddelde wandelaar met hond en kind maakt meer lawaai!! :-q
Meer dan een zacht gezoem maakte hij niet,top zeg!!
De gemeente mag die bij mij in de straat ook wel gebruiken als ze s'ochtends om 06.30 beginnen met bladblazen😨.
Kudos maar weer voor het onderhoudsteam!!👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Chemini
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 2 november 2015, 20:05
Mijn mountainbike: Commencal Meta AM HT

Azurri schreef: di 16 november 2021, 20:46 In die kuil (en de kuil 'ernaast') liggen idd. een paar leuke technische afdlinkjes en klimmetjes, :winkie: maar ik zou die 'voor de lieve vrede' niet op spits-uren/dagen proberen😉.
Overigens mag je in dat stuk bos (nog) op alle paden fietsen.🤫
Volgens mij is er "officieel" inderdaad geen verbod op fietsen buiten de route hier.
Ik reed hier zelf ook jaren vrij rond voordat de route dit gebied aandeed maar ben daar nu maar mee gestopt.
Met de nieuwe route is er opeens veel wrijving met de lokale wandel community in dit gebied dus om verdere conflicten te voorkomen raad ik dit sterk af. Laten we gewoon koesteren wat we nu hebben :-q
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Chemini schreef: vr 19 november 2021, 12:13
Azurri schreef: di 16 november 2021, 20:46 In die kuil (en de kuil 'ernaast') liggen idd. een paar leuke technische afdlinkjes en klimmetjes, :winkie: maar ik zou die 'voor de lieve vrede' niet op spits-uren/dagen proberen😉.
Overigens mag je in dat stuk bos (nog) op alle paden fietsen.🤫
Volgens mij is er "officieel" inderdaad geen verbod op fietsen buiten de route hier.
Ik reed hier zelf ook jaren vrij rond voordat de route dit gebied aandeed maar ben daar nu maar mee gestopt.
Met de nieuwe route is er opeens veel wrijving met de lokale wandel community in dit gebied dus om verdere conflicten te voorkomen raad ik dit sterk af. Laten we gewoon koesteren wat we nu hebben :-q
Precies wat ik bedoelde, idd. voordat de route er lag werd er in dit stuk bos ook al veel gefietst, en in die tijd nooit iets van de wrijving gemerkt die er nu is.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
eRicW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1140
Lid geworden op: do 22 september 2005, 15:27

Azurri schreef: vr 19 november 2021, 13:13 Precies wat ik bedoelde, idd. voordat de route er lag werd er in dit stuk bos ook al veel gefietst, en in die tijd nooit iets van de wrijving gemerkt die er nu is.
Mijn ervaring met andere gebruikers (lees: wandelaars, ruiters heb ik echt nog nooit problemen mee gehad) is in Nijmegen e.o. vroeger ook niet al te best geweest. Het verbaast me vervolgens hoe veel drukker het is geworden in de paar jaar dat ik in het buitenland zat... en daarna kwam nog een pandemie.

Het verbaast me eveneens dat politiek/handhaving/gerecht/etc. deels mee lijken te gaan in het gekrijs van een kleine groep over de vaste route's, natuurbescherming aanhalende om die route's weg te hebben. Er wordt van alles neergezet als feit (IVN, VNC, clubje Westermeerwijk) zonder dat hier maar enige wetenschappelijke basis voor is. Ik snap het NIMBY gedrag wel bijzonder jammer dat anderen er ook gewoon in mee gaan.
Stamppot with weaksauce!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

eRicW schreef: vr 19 november 2021, 16:11
Azurri schreef: vr 19 november 2021, 13:13 Precies wat ik bedoelde, idd. voordat de route er lag werd er in dit stuk bos ook al veel gefietst, en in die tijd nooit iets van de wrijving gemerkt die er nu is.
Mijn ervaring met andere gebruikers (lees: wandelaars, ruiters heb ik echt nog nooit problemen mee gehad) is in Nijmegen e.o. vroeger ook niet al te best geweest. Het verbaast me vervolgens hoe veel drukker het is geworden in de paar jaar dat ik in het buitenland zat... en daarna kwam nog een pandemie.

Het verbaast me eveneens dat politiek/handhaving/gerecht/etc. deels mee lijken te gaan in het gekrijs van een kleine groep over de vaste route's, natuurbescherming aanhalende om die route's weg te hebben. Er wordt van alles neergezet als feit (IVN, VNC, clubje Westermeerwijk) zonder dat hier maar enige wetenschappelijke basis voor is. Ik snap het NIMBY gedrag wel bijzonder jammer dat anderen er ook gewoon in mee gaan.
Ook dat klopt,persoonlijk heb ik ook weinig negatieve ervaringen met andere gebruikers gehad. Heb ook het idee dat met name de 'clubjes' die je noemt veel tamtam maken en dat dat geluid versterkt wordt door diverse deels sensatiezuchtige media.
Feit is wel dat mede door corona(het sluiten van de winkelcentra op zondag🤣 en de sportscholen),de druk op de natuur groter geworden is
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Vanmiddag alle 4 de routes gereden. Genieten met een grote smile en grote blij :winkie:

Groen is dan een heerlijke opwarmer en afsluiting.

Blauw had ik de nieuwe stukken nog niet gereden en is ook een hele mooie aanvulling nu.

Maar Rood en Paars zijn toch wel de crème de la crème :kiss:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

hanjovdberg schreef: za 20 november 2021, 17:58 Vanmiddag alle 4 de routes gereden. Genieten met een grote smile en grote blij :winkie:

Groen is dan een heerlijke opwarmer en afsluiting.

Blauw had ik de nieuwe stukken nog niet gereden en is ook een hele mooie aanvulling nu.

Maar Rood en Paars zijn toch wel de crème de la crème :kiss:
Dan 'moet' je toch nog een keer terugkomen als blauw weer door het bikepark gaat :wink:
Ik ben ook blij met zulke routes in ' mijn achtertuin'! :-q
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

hanjovdberg schreef: za 20 november 2021, 17:58 Vanmiddag alle 4 de routes gereden. Genieten met een grote smile en grote blij :winkie:

Groen is dan een heerlijke opwarmer en afsluiting.

Blauw had ik de nieuwe stukken nog niet gereden en is ook een hele mooie aanvulling nu.

Maar Rood en Paars zijn toch wel de crème de la crème :kiss:
Eens. Behalve met groen. Heerlijke opwarmer, afsluiter? :~
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Giant-E schreef: za 20 november 2021, 21:34
hanjovdberg schreef: za 20 november 2021, 17:58 Vanmiddag alle 4 de routes gereden. Genieten met een grote smile en grote blij :winkie:

Groen is dan een heerlijke opwarmer en afsluiting.

Blauw had ik de nieuwe stukken nog niet gereden en is ook een hele mooie aanvulling nu.

Maar Rood en Paars zijn toch wel de crème de la crème :kiss:
Eens. Behalve met groen. Heerlijke opwarmer, afsluiter? :~
Groen is goed voor extra makkelijke kilometers, maar wel op tijden dat er niet 'en masse' honden uitgelaten worden of 'zondagswandelaars' op pad zijn😅
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Plaats reactie