Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Mooi, maar ik ga er morgen toch echt lekker fietsen :-q

Nu kan het nog (goedkoper)
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Wizzy82
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 316
Lid geworden op: do 27 oktober 2016, 14:59
Mijn mountainbike: Trek x-caliber 9

Ik weet dat de vrijwilligers van de route ook regelmatig vuilnis op en rond de routes (dus ook op wandelpaden) opruimen.
Kan een van die vrijwilligers RTL en Omroep Gelderland benaderen zodat ze een item maken en laten zien dat de vrijwilligers vuil (zelfs van andere bos gebruikers) opruimen.

Wandelaars met hond, ruiters etc zie je dat namelijk niet doen. Immers in een bos waar loslopende honden lopen raapt en eigenaar niet de drol van zijn hond op. Zelfde geldt voor ruiters. Ook wandelaars zie ik nooit vrijwillig het bos schoonmaken.

Zorg dat de media daar een positief item over maakt zodat deze negatieve aandacht met positieve media aandacht wordt bestreden.
Vertel daarbij duidelijk hoe vaak en met hoeveel personen de routes schoon worden gemaakt.
Een mooi positief media item zou wellicht de ogen van mensen en ook de media kunnen open dat de vrijwilligers het goed voor hebben met het bos en dmv de schoonmaakacties voor zorgen.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Wizzy82 schreef: do 24 november 2022, 03:21 Een mooi positief media item zou wellicht de ogen van mensen en ook de media kunnen open dat de vrijwilligers het goed voor hebben met het bos en dmv de schoonmaakacties voor zorgen.
Goed nieuws levert geen clicks op...
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Merijn. schreef: do 24 november 2022, 11:48
Wizzy82 schreef: do 24 november 2022, 03:21 Een mooi positief media item zou wellicht de ogen van mensen en ook de media kunnen open dat de vrijwilligers het goed voor hebben met het bos en dmv de schoonmaakacties voor zorgen.
Goed nieuws levert geen clicks op...
'Profsporters op de bres voor recreatie behoud'


Het was vettig vandaag, prima te doen verder op aangepaste snelheid.

Nog wat rondgezworven hier en daar.

Afbeelding Afbeelding

Boom lag er ook nog steeds
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Overigens ook nog even opmerken dat Mook leuke 'jumpjes' heeft gekregen op de afdaling Herrendalseweg
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Die zijn zeker leuk! Zeker met die snelheid naar beneden.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Inderdaad, wel jammer dat het einde zo snel in zicht komt dat ik bijna vergat te remmen :winkie:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
MSpark
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 344
Lid geworden op: di 4 oktober 2022, 20:53
Mijn mountainbike: Trek

Ben na de eerste keer voorzichtig nog een keer naar boven gegaan … dat had ik daar ook nog niet eerder gedaan. :wink:
Gebruikersavatar
Zodiac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 4 september 2021, 14:25
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Team - Red Scott Scale 965

Vandaag eerste keer Nijmegen en Groesbeek gereden en een stukje Bikepark Mook in de Blauwe route.
Erg leuk en redelijk tot goed onderhouden routes. Soms uitdagend voor een zandhaas uit midden Brabant, maar zeker voor herhaling vatbaar.
gr Jan
Met remmen kom je niet verder.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Redelijk tot goed onderhouden?

Geen idee welke knikkerbaan jij normaal rijdt maar Nijmegen ligt er nagenoeg altijd perfect bij, wat gezien de omvang een knappe prestatie is!
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Zodiac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: za 4 september 2021, 14:25
Mijn mountainbike: Scott Spark RC Team - Red Scott Scale 965

Peelrijder schreef: za 26 november 2022, 22:59 Redelijk tot goed onderhouden?

Geen idee welke knikkerbaan jij normaal rijdt maar Nijmegen ligt er nagenoeg altijd perfect bij, wat gezien de omvang een knappe prestatie is!
Dan zal het aan mijn knikkerbaan ervaring liggen. Ik moet toegeven dat het een lange route is die heel wat tijd en inspanning vraagt om bij te houden.
Gr Jan
Met remmen kom je niet verder.
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Vandaag weer eens een keer blauw gedaan. De nieuwe jumps zijn idd erg leuk. Wordt wel oppassen als het weer droger wordt met aan het einde het zand dat dan erg mul is.
Wanneer is de houtkap voorbij? Mis die stukjes toch wel in de route.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

shit schreef: zo 27 november 2022, 14:52 https://youtu.be/sQZwrPqSp5Q
Graag even goed luisteren vanaf 9:45

'en als er nieuwe bos wordt aangelegd, dankzij mountainbikers, zijn we grote vrienden! Tuurlijk, da's winst'

Ik ga morgen een boom planten :bier:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Plaats reactie