Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Alle keren dat ik daar heb gereden....heb ik altijd de route gevolgd en dan steek je niet automatisch door....dat snap ik dan weer niet..... :wink: zogenaamd natuurlijk
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Inderdaad gewoon paars volgen tot de brug naar blauw. Die afkorting is voor de cheaters. :winkie:
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Idd vindt de wortelklim op paars juist leukste stukje 😁
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik ga het woensdag goedmaken :oops:
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ik zou het niet doen, dan moet je naar links.... :roll:
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:roll: :lol: :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

suravida schreef: zo 13 november 2022, 19:54 Ik zou het niet doen, dan moet je naar links.... :roll:
Haha

ZIDS!
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

HB_Eagle schreef: zo 13 november 2022, 19:20 Idd vindt de wortelklim op paars juist leukste stukje 😁
Ja die is idd erg leuk om te doen. Vooral omdat de afdaling er naar toe je ook voldoende snelheid kan geven om al een heel eind omhoog te komen. Gelukkig doet de Bosch bij de rest een stukje helpen. :D
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:(( zowel echt snelheid....evenals de Bosch motor :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ach het stiekem toegeven dat ik af en toe wordt geholpen zie ik tegenwoordig niet zo echt meer als een schande. Het is ondertussen al aardig geaccepteerd gelet op de hoeveelheid rijders die ondersteuning gebruiken. :wink:
En ik moet toegeven dat de RvN er alleen maar mooier op wordt voor mij met die ondersteuning.
Als de jaren beginnen te tellen en het aantal gebreken ook, dan.....
En zolang ik nog heel veel bikers, op de routes, jaloers zie kijken naar mijn Nicolai Eboxx, dan zegt mij dat genoeg. :wink:

Nee maar het afdalinkje ervoor kun je zo heerlijk veel snelheid maken dat je rollend al een heel stuk komt.
Het is verder gewoon leuk om die wortels omhoog te rijden.

Wat ik alleen jammer vindt aan de RvN is dat het Traumapad te glad is gestreken. Zoals die vroeger was was die leuk en kon je er veel makkelijker snelheid op houden, maar was die ook veel uitdagender. Nu zijn er andere afdalingen die echt veel beter lopen en je dus ook meer plezier verschaffen.
Maar een echter afdaling in het niveau van zwart (naar Frans voorbeeld), parallel aan een andere afdaling, zou hier en daar nog wel gaaf zijn, zodat men ook de keuze heeft.
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 162
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Sinds ik in de omgeving woon nu net iets minder als een jaar altijd gezegd ik wil Rood/paars/blauw achter elkaar rijden. Een leuke challenge voor mijzelf. Verleden zaterdag met een maatje vroeg vertrokken vanaf de Zweef en via paars naar Rood geklommen. Toen Paars (incl wortel klim net niet gehaald :evil: ) en naar Blauw.

Bij de wortel klim nog wel een mede Ibis rijden tegengekomen op wat volgens mij een grijze Ripley was :-q

Bij de afsluiting netjes rechtsaf gegaan en nog een mede biker gewezen op de afsluiting die reed eerst netjes achter ons maar even later is die toch de afsluiting opgereden. :cry: De nieuwe stukken op blauw zijn echt een leuke toevoeging vooral de lange afdaling met een paar mooie jumps erin en de nieuwe stukjes rondom de dassenburcht zijn erg leuk gedaan!

laatste stukje paars was wel echt op karakter mijn maatje met snellere trail banden vs mijzelf op de nog full enduro banden setup was toch een flink verschil qua inspanning op de lange termijn :-q

Ook om de routes te steunen maar vast een 2023 vignet aangeschaft. Moet er niet aan denken dat de routes hier tijdelijk of helemaal dicht moeten.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

mud mate schreef: zo 13 november 2022, 23:36 Ach het stiekem toegeven dat ik af en toe wordt geholpen zie ik tegenwoordig niet zo echt meer als een schande. Het is ondertussen al aardig geaccepteerd gelet op de hoeveelheid rijders die ondersteuning gebruiken. :wink:
En ik moet toegeven dat de RvN er alleen maar mooier op wordt voor mij met die ondersteuning.
Als de jaren beginnen te tellen en het aantal gebreken ook, dan.....
En zolang ik nog heel veel bikers, op de routes, jaloers zie kijken naar mijn Nicolai Eboxx, dan zegt mij dat genoeg. :wink:

Nee maar het afdalinkje ervoor kun je zo heerlijk veel snelheid maken dat je rollend al een heel stuk komt.
Het is verder gewoon leuk om die wortels omhoog te rijden.

Wat ik alleen jammer vindt aan de RvN is dat het Traumapad te glad is gestreken. Zoals die vroeger was was die leuk en kon je er veel makkelijker snelheid op houden, maar was die ook veel uitdagender. Nu zijn er andere afdalingen die echt veel beter lopen en je dus ook meer plezier verschaffen.
Maar een echter afdaling in het niveau van zwart (naar Frans voorbeeld), parallel aan een andere afdaling, zou hier en daar nog wel gaaf zijn, zodat men ook de keuze heeft.
Het traumapad is nu een slap aftreksel van het stuk dat daar jaren geleden lag
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Ja en nee wat mij betreft. Het befaamde middenstuk met de goot is idd jammer dat het vervangen is door kombochten, maar het bovenste deel is deels nog de oude paden en deels echt wel leuker gemaakt met een paar goed geplaatste bochten en sprongen. Het vlakkere stuk halverwege was vroeger het grootste deel van het jaar een modderpoel die voor geen meter liep, daar kan je nu veel leuker je snelheid vasthouden. Kombochten na waar heel vroeger de oversteek was is ook wel leuk toch? Ipv over de weg te moeten zoals het de laatste jaren van Traumapad 1.0 ging?
Ik vind het nog steeds top dat de bouwers een heleboel paden hebben opgenomen in de vaste route die vroeger buiten de route lagen maar door alle locals wel werden gereden. Maar waar je vroeger lange verbindingsstukken had om al die leuke stukken aan elkaar te knopen is het nu eigenlijk de hele tijd wel feest. :-q
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2769
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Het wordt tijd dat die heuvels aan de Herrendalseweg op de route van Mook dan eens opgenomen worden :wink:

Dat klimmetje omhoog bij Bisselt is wel aardig, maar naar een paar keer pak je die ook moeiteloos omdat je weet waar de 'lijn' zit.

Aan de rechterkant zie je nog die balkentrap zitten en telkens als ik er langs rij denk ik weer hoe gaaf het zou zijn om daar een switchback klim langs te hebben.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Peelrijder schreef: di 15 november 2022, 13:41

Dat klimmetje omhoog bij Bisselt is wel aardig, maar naar een paar keer pak je die ook moeiteloos omdat je weet waar de 'lijn' zit.
Moet je eenns proberen boven te komen via het Startsedalweg - zevendalseweg klimmetje (die het dichts bij de rijksweg ligt)
die is mij iig pas 2x in 1x gelukt pfff...
Plaats reactie