Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Da's frappant: gisteren fietste ik terug naar huis via het zandpad langs het spoor tussen het Traumapad en de overweg bij de Sionsweg (Europa Radbahn?) en toen kwam me eerst een puber hard tegemoet rijden, op een gewone fiets, en iets verder lag op het pad nog een stuk plastic te branden en waren er wat andere brandsporen. Een en ander maar even uitgetrapt en doorgefietst, maar je zou bijna aan een pyromaantje denken..
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Inderdaad verdacht. Melding van maken bij Politie.
◼︎ Go round the outside.
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Azurri schreef: zo 3 april 2022, 22:23 Het verbaasd me hoe rustig het was vandaag op de routes( tussen 09.15 en 12.00). Bijna net als vroeger. Ook verbaasde t me hoe droog het was, niet meer stoffig maar ook nergens drassig!!👍
Mijn vriendin en ik zijn begin maart naar Nijmegen verhuisd en dit valt ons ook heel erg op. Ik vind de routes extreem rustig, behalve tussen 10 en 12 in het weekend. Ik ga bijna iedere avond de hond uitlaten bij rood of paars en zie dan maximaal een paar fietsers.

In Aken was het met dit weer in de avond altijd super druk. Mij hoor je niet klagen, vind het wel fijn die rust bij een avond rondje :bier:
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

odp schreef: ma 25 april 2022, 10:14
Azurri schreef: zo 3 april 2022, 22:23 Het verbaasd me hoe rustig het was vandaag op de routes( tussen 09.15 en 12.00). Bijna net als vroeger. Ook verbaasde t me hoe droog het was, niet meer stoffig maar ook nergens drassig!!👍
Mijn vriendin en ik zijn begin maart naar Nijmegen verhuisd en dit valt ons ook heel erg op. Ik vind de routes extreem rustig, behalve tussen 10 en 12 in het weekend. Ik ga bijna iedere avond de hond uitlaten bij rood of paars en zie dan maximaal een paar fietsers.

In Aken was het met dit weer in de avond altijd super druk. Mij hoor je niet klagen, vind het wel fijn die rust bij een avond rondje :bier:
Aken..........?
Ik ben ook ooit(once upon a long ago😅) vanuit die regio (Heerlen) naar Nijmegen verhuisd. Ik hoop dat t jullie hier net zo goed gaat bevallen als mij!👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

odp schreef: ma 25 april 2022, 10:14
Azurri schreef: zo 3 april 2022, 22:23 Het verbaasd me hoe rustig het was vandaag op de routes( tussen 09.15 en 12.00). Bijna net als vroeger. Ook verbaasde t me hoe droog het was, niet meer stoffig maar ook nergens drassig!!👍
Mijn vriendin en ik zijn begin maart naar Nijmegen verhuisd en dit valt ons ook heel erg op. Ik vind de routes extreem rustig, behalve tussen 10 en 12 in het weekend. Ik ga bijna iedere avond de hond uitlaten bij rood of paars en zie dan maximaal een paar fietsers.

In Aken was het met dit weer in de avond altijd super druk. Mij hoor je niet klagen, vind het wel fijn die rust bij een avond rondje :bier:
Hier ook naar de Omgeving verhuisd (Elst) De routes en het topic zijn idd een stuk rustiger dan die op de UHR ik klaar er zeker niet over!
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Jongens en meisjes met kromme sturen zijn gewoon weer de weg op. Coronafietsers zijn ook weer aan het doen waar ze gebleven waren. Alleen maar beter, scheelt weer klachten van de zure wandelaarster. :-q
◼︎ Go round the outside.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Gstrn zelfs geen(zure) wandelaars tegengekomen, terwijl t zo lekker rook in het bos na de regenbuitjes👍. En wat lag rood-paars er mooi bij, Wel rook ik nog wat brandlucht bij de crossbaan in de buurt, zal nog wel van vorige week zijn.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Azurri schreef: ma 25 april 2022, 13:33
odp schreef: ma 25 april 2022, 10:14

Mijn vriendin en ik zijn begin maart naar Nijmegen verhuisd en dit valt ons ook heel erg op. Ik vind de routes extreem rustig, behalve tussen 10 en 12 in het weekend. Ik ga bijna iedere avond de hond uitlaten bij rood of paars en zie dan maximaal een paar fietsers.

In Aken was het met dit weer in de avond altijd super druk. Mij hoor je niet klagen, vind het wel fijn die rust bij een avond rondje :bier:
Aken..........?
Ik ben ook ooit(once upon a long ago😅) vanuit die regio (Heerlen) naar Nijmegen verhuisd. Ik hoop dat t jullie hier net zo goed gaat bevallen als mij!👍
De eerste maanden bevallen prima. Ik moet nog steeds 2 dagen per week naar Aken voor werk, dus dan gaat de fiets mee en kan ik de trails daar ook blijven rijden. Is een mooie combi, xc in Nijmegen en meer enduro in Aken. 2 Wielsets voor de Optic en het kan met 1 fiets :)
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

:-q Ik kom daar ook nog regelmatig, mijn ouders wonen er nog. Maak daar dan de parkstad en brunssemerheideroute(daar waar ik mtb'en 'geleerd' heb)
Onveilig. Maar alleen XC.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Tijgerhaai schreef: di 26 april 2022, 10:31 Jongens en meisjes met kromme sturen zijn gewoon weer de weg op. Coronafietsers zijn ook weer aan het doen waar ze gebleven waren. Alleen maar beter, scheelt weer klachten van de zure wandelaarster. :-q
Bedoel je deze zure wandelaarster met hond?
https://www.facebook.com/groups/MTBpraa ... 811330753/
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3892
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ik heb Facebook er uit gedonderd. (Als ik meer reclame dan post wil haal ik de nee, nee sticker wel van de brievenbus) Maar zure besjes zijn universeel. Elke route heeft er wel één.
◼︎ Go round the outside.
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Voor de mensen die geen FB meer hebben:
Afbeelding

Het hele filmpje staat online op facebook. Ik vind dat hij netjes het gesprek voert. Alleen later blijkt dus de schade toch wat groter te zijn...
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Is bovenstaand op de nijmeegse routes gebeurd? Ik heb op de mtb routes weinig last van loslopende honden. Alleen als ik ga hardlopen in westermeerwijk des te meer. Mensen denken nog steeds dat het normaal is om daar je hond los te laten (wat op de borden aan de zuidzijde uitdrukkelijk verboden wordt) en dat de betreffende hond je achterna komt en in sommige gavallen probeert te bijten.
Laatst gewijzigd door JohanGTT op do 28 april 2022, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Aan het filmpje te zien buiten de route (ik herken het wel uit Groesbeeks Gruwelijkste) en de hond zat dus aangelijnd :-?
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Hier is het hele filmpje: https://www.facebook.com/MTBpraat/video ... 878964498/

Dit is zo te zien gewoon op de route.
Plaats reactie