Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
MartijnTrek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 31 oktober 2007, 22:20
Mijn mountainbike: Trek 6000 word 8500 '08

Ik ga vrijdag weer voor rood, kijken wat m'n tijd word :)
kevmori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 764
Lid geworden op: di 14 februari 2006, 11:35
Mijn mountainbike: Cannondale Carbon Flash 3

Voor zover ik weet is de Duivelsberg (helaas) verboden toegang voor bikers.
lucube
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 17:22
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO "08

De een gaat voor de rode route :o
en de ander denkt dat 't verboden is 8)

help :roll:
I love ZEDDAM
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

Waar is de "Duivelsberg" ergens :~
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
lucube
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 17:22
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO "08

ikkefietse? schreef:Waar is de "Duivelsberg" ergens :~
Google maar ff Duivelsberg,Ubbergen :-D
I love ZEDDAM
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

Ach so ja. :oops:
Ik dacht al dat het ergens een heuveltje o.i.d. was op de route. Het verbaasde me al dat dat afgesloten zou zijn.
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
marcel frenk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 719
Lid geworden op: za 29 november 2003, 16:14
Mijn mountainbike: S-Works Epic Carbon `07

De Duivelsberg ligt oostelijk van Berg en Dal, en vormt de een uitloper van de heuvelrug bij Nijmegen. Rij vanuit Nijmegen naar Berg en Dal, blijf de weg door Berg en Dal volgen en als deze begint te dalen volgt na een paar honderd meter linksaf een afslag naar pannenkoekenrestaurant De Duivelsberg, die inderdaad op De Duivelsberg ligt.
In de bikersvolksmond heet het hele bosgebied er omheen Duivelsberg, ik (en velen anderen met mij) zou er graag willen biken, maar dat mag niet.
Vette kans op een prent als de boswachter weer eens vergezeld van de Hermandad staat te posten.
Wandelaars reageren ook vaak chagrijnig op je aanwezigheid, ook al ben je zelf nog zo rustig en vriendelijk.
Heel soms, in het weekeinde `s morgens heel vroeg voordat de pantoffelparade van het wandelvee op gang komt, of op een duffe maandag als er geen hond te bekennen is, ga ik er wel eens biken. Het is er dan prachtig.
Maar de ondergrond is erg gevoelig voor uitslijten, en er loopt een zeer geliefde wandelroute door het gebied (N70 natuurroute), dus moeten er inderdaad maar niet te veel bikers komen!
Dus blijf weg daar!
Kan ik er zelf heel af en toe nog van genieten...
lucube
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 17:22
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO "08

marcel frenk schreef:De Duivelsberg ligt oostelijk van Berg en Dal, en vormt de een uitloper van de heuvelrug bij Nijmegen. Rij vanuit Nijmegen naar Berg en Dal, blijf de weg door Berg en Dal volgen en als deze begint te dalen volgt na een paar honderd meter linksaf een afslag naar pannenkoekenrestaurant De Duivelsberg, die inderdaad op De Duivelsberg ligt.
In de bikersvolksmond heet het hele bosgebied er omheen Duivelsberg, ik (en velen anderen met mij) zou er graag willen biken, maar dat mag niet.
Vette kans op een prent als de boswachter weer eens vergezeld van de Hermandad staat te posten.
Wandelaars reageren ook vaak chagrijnig op je aanwezigheid, ook al ben je zelf nog zo rustig en vriendelijk.
Heel soms, in het weekeinde `s morgens heel vroeg voordat de pantoffelparade van het wandelvee op gang komt, of op een duffe maandag als er geen hond te bekennen is, ga ik er wel eens biken. Het is er dan prachtig.
Maar de ondergrond is erg gevoelig voor uitslijten, en er loopt een zeer geliefde wandelroute door het gebied (N70 natuurroute), dus moeten er inderdaad maar niet te veel bikers komen!
Dus blijf weg daar!
Kan ik er zelf heel af en toe nog van genieten...
Voor deze reactie vreesde ik al een beetje, het zag er al te mooi uit om er te mogen biken :cry:

Ach ja, je moet altijd wat te wensen overlaten :o
I love ZEDDAM
Loeky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 11:28

het is er zelfs zo mooi en vet om dat prentje (of die achtervolging :-D ) maar te riskeren dan... :-q

ow enne wat betreft die rode route, die is 24 kilometer in plaats van 14. Het staat op veel sites verkeerd, maar dit is toch echt de goede:

www.mtbroutes.nl/routeinfo.php?route_id=503
lucube
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 17:22
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO "08

Loeky schreef:het is er zelfs zo mooi en vet om dat prentje (of die achtervolging :-D ) maar te riskeren dan... :-q

ow enne wat betreft die rode route, die is 24 kilometer in plaats van 14. Het staat op veel sites verkeerd, maar dit is toch echt de goede:

www.mtbroutes.nl/routeinfo.php?route_id=503
Ja nu begrijp ik er niets meer van ... er is wel een route uitgezet maar je mag er niet fietsen ?
I love ZEDDAM
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

lucube schreef:Ja nu begrijp ik er niets meer van ... er is wel een route uitgezet maar je mag er niet fietsen ?
Zoals ik het begrijp, is de Duivelsberg dus een gebied buiten de route.

Ik heb op de rode en groene route tenminste nog nooit hoeven te vluchten voor een boswachter; zou anders wel eens goed zijn om mijn gemiddelde snelheid wat op te schroeven :D
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
MartijnTrek
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 31 oktober 2007, 22:20
Mijn mountainbike: Trek 6000 word 8500 '08

'k zal morgenmiddag eens kijken(ga ff rondje doen), ben er zelf OP de route nog geen tegen gekomen. Natuurlijk als je van de route afwijkt kun je gesnapt worden, maar dat weet je dan zelf ook wel dat dit kan.
kevmori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 764
Lid geworden op: di 14 februari 2006, 11:35
Mijn mountainbike: Cannondale Carbon Flash 3

In principe mag je overal fietsen op en naast de route, alleen dus niet in het gebied rond Berg en Dal - Beek-Ubbergen. Maar dit gebied ligt ook niet echt in de buurt van 1 van de 2 routes.
lucube
All rounder
All rounder
Berichten: 72
Lid geworden op: wo 7 november 2007, 17:22
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO "08

kevmori schreef:In principe mag je overal fietsen op en naast de route, alleen dus niet in het gebied rond Berg en Dal - Beek-Ubbergen. Maar dit gebied ligt ook niet echt in de buurt van 1 van de 2 routes.
Aha dat is al wat duidelijker :-q

dan wordt het dus hard fietsen voor de boswachter als ik er nog es ga rijden.

Maar de "route" zal ook wel de moeite waard zijn :wink:

bedankt i.e.g
I love ZEDDAM
Wild Thing
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 17 januari 2005, 20:53
Mijn mountainbike: Trek Cobia

Kan iemand me vertellen hoe de rode route er op dit moment bij ligt? Wil hem morgenmiddag eens een keer gaan fietsen.
Alvast bedankt voor de reacties.
Plaats reactie