Azurri schreef: ↑wo 15 december 2021, 18:34
Ook de enige klim waar je niet alleen met wattage boven komt, eerder met doseren en de juiste versnelling kiezen,
Juiste versnelling kiezen? Is toch een kwestie van zsm naar het allerlichtste schakelen wat je tot je beschikking hebt of zijn er daadwerkelijk mensen die hier denken 'nou het een na grootste blad lukt ook wel'?
NB 18-34 lees ik hieronder??? mij lukt het met 42 - 32 amper
Als je geen keus hebt ( op de singlespeed ) dan lukt het wel, kost wel wat meer moeite
Sowieso merk je als je singlespeed rijd dat collega-fietsers veel te snel t lichte verzet opzoeken. En ook vaak afremmen waar je juist je flow moet houden.
Probeer t maar eens met een zwaarder verzet, je zult versteld staan hoever je nog komt
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Bram87 schreef: ↑do 16 december 2021, 10:34
Juiste versnelling kiezen? Is toch een kwestie van zsm naar het allerlichtste schakelen wat je tot je beschikking hebt of zijn er daadwerkelijk mensen die hier denken 'nou het een na grootste blad lukt ook wel'?
Ja, 2de of 3de versnelling lukt soms ook wel. Niet snel en kapot als ik boven ben, maar het kan wel.
Als ik dit klimmetje gedaan heb, concludeer ik wel altijd dat ik afdalen leuker vind dan klimmen
Juiste versnelling kiezen? Is toch een kwestie van zsm naar het allerlichtste schakelen wat je tot je beschikking hebt of zijn er daadwerkelijk mensen die hier denken 'nou het een na grootste blad lukt ook wel'?
NB 18-34 lees ik hieronder??? mij lukt het met 42 - 32 amper
Op de macht kom je deze klim ook nog wel op toch? Ik schakel zeker niet naar de allerlichtste versnelling. Denk ook iets van 34-36 ofzo.
Beetje afhankelijk van wat je voor die klim hebt gedaan.... Als je, zoals ik, eerst al een paar uur op de andere lussen hebt gereden en deze als laatste pakt (om te eindigen bij het zweefvliegveld) dan heb ik alleen nog maar pap ipv macht in de beentjes zitten!
Maar als je nog echt wat steils hier in de buurt zoekt moet je ook eens in het reichswald gaan kijken. Bijv Drullerberg (ook wel de Muur genoemd) of bij de brandtoren.
Bob Cross schreef: ↑wo 15 december 2021, 22:01
Wat is die hoogtekaart prachtig gedetailleerd zeg, je ziet de sporen van de boswerkvoertuigen (is dat een woord?) en de bomkraters nog zo duidelijk. Moderne techniek...
De resolutie kan met wat moeite nog 1 stapje hoger
Maar uit een hoogtemodel is echt heel veel te lezen.
Azurri schreef: ↑wo 15 december 2021, 18:34
Is een van de weinige (enige?) Technische klimmen op de routes hier.
Ik weet nog wel een wortelklim die redelijk technisch is. Op paars, vanuit een kuil ineens steil omhoog. Zit voor de afdaling langs de Maldense Baan.
T 'wortelenpad bedoel je, achter de motorcrossbaan, stuk oud NK parcours. Die is ook elke keer een uitdaging maar omdat je op de afdaling vooraf flink snelheid mee kan nemen gaat die eigenlijk ook altijd goed.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
Azurri schreef: ↑wo 15 december 2021, 18:34
Ook de enige klim waar je niet alleen met wattage boven komt, eerder met doseren en de juiste versnelling kiezen,
Juiste versnelling kiezen? Is toch een kwestie van zsm naar het allerlichtste schakelen wat je tot je beschikking hebt of zijn er daadwerkelijk mensen die hier denken 'nou het een na grootste blad lukt ook wel'?
NB 18-34 lees ik hieronder??? mij lukt het met 42 - 32 amper
Nee, ik neem die klim nooit op mijn allerlichste versnelling, dan loop je zo te 'malen' en heb je teveel kans dat je doorslipt op de wortels, hij zit bij mij ook altijd op t eind van alle (2 of 3) routes en dan neem ik 'm eigenlijk altijd met 34,voor-36,achter, en als ik erg fit ben de 32 er.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!
Juiste versnelling kiezen? Is toch een kwestie van zsm naar het allerlichtste schakelen wat je tot je beschikking hebt of zijn er daadwerkelijk mensen die hier denken 'nou het een na grootste blad lukt ook wel'?
NB 18-34 lees ik hieronder??? mij lukt het met 42 - 32 amper
Nee, ik neem die klim nooit op mijn allerlichste versnelling, dan loop je zo te 'malen' en heb je teveel kans dat je doorslipt op de wortels, hij zit bij mij ook altijd op t eind van alle (2 of 3) routes en dan neem ik 'm eigenlijk altijd met 34,voor-36,achter, en als ik erg fit ben de 32 er.
vandaag ff gekeken. 34 voor en 28 achter. maar 32 was soepeler/beter geweest.
Rode route bij het Afrika Museum/de But is vrijwel helemaal afgesloten vanwege bosbouw (sloop...). ff gemist dat dat er aan zat te komen.
Route ligt er wel steeds droger bij!
shit schreef: ↑ma 20 december 2021, 15:41
Weet iemand hoe de blauwe route erbij ligt ?
Het nieuwe stuk tussen de dassenburcht en de verzinkerij lag er gisteren erg slecht bij. Dikke kleiprut waar niet doorheen te komen was. Daar ben ik maar snel het brede pad parallel aan de route opgegaan. Ik denk dat dit stuk nog wel een weekje nodig heeft om goed op te drogen. De rest was prima te doen (als je het niet zo erg vind om vies te worden).
Wout024 schreef: ↑ma 20 december 2021, 14:42
Rode route bij het Afrika Museum/de But is vrijwel helemaal afgesloten vanwege bosbouw (sloop...). ff gemist dat dat er aan zat te komen.
Route ligt er wel steeds droger bij!
Weet je voor hoe lang? Wij willen as woensdag naar nijmegen en bij voorkeur 3 routes rijden.