Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

gaisdergerman schreef: di 21 december 2021, 09:00
Wout024 schreef: ma 20 december 2021, 14:42 Rode route bij het Afrika Museum/de But is vrijwel helemaal afgesloten vanwege bosbouw (sloop...). ff gemist dat dat er aan zat te komen.
Route ligt er wel steeds droger bij!
Weet je voor hoe lang? Wij willen as woensdag naar nijmegen en bij voorkeur 3 routes rijden.
Tot in januari lees ik. Er is een omleiding vanaf het Afrika Museum. Deel Westmeerdijk is wel open.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Wout024 schreef: di 21 december 2021, 10:43

Tot in januari lees ik. Er is een omleiding vanaf het Afrika Museum. Deel Westmeerdijk is wel open.
Ik heb die 'omleiding' (nog) niet gevonden...........
Zal straks nog eens kijken.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Azurri schreef: wo 22 december 2021, 11:22
Wout024 schreef: di 21 december 2021, 10:43

Tot in januari lees ik. Er is een omleiding vanaf het Afrika Museum. Deel Westmeerdijk is wel open.
Ik heb die 'omleiding' (nog) niet gevonden...........
Zal straks nog eens kijken.
Vlak na het Afrika museum stond maandag een bordje met een zwarte pijl voor rechtdoor op de plek waar je normaal rechts gaat. (Niet gevolgd. Ik moet bekennen dat ik toch illegaal een deel van de route heb gefietst.)
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Wout024 schreef: wo 22 december 2021, 11:35
Azurri schreef: wo 22 december 2021, 11:22

Ik heb die 'omleiding' (nog) niet gevonden...........
Zal straks nog eens kijken.
Vlak na het Afrika museum stond maandag een bordje met een zwarte pijl voor rechtdoor op de plek waar je normaal rechts gaat. (Niet gevolgd. Ik moet bekennen dat ik toch illegaal een deel van de route heb gefietst.)
Kan niet missen… De afslag is (afgelopen zonden iig) ook gebarricadeerd met takken/stammetjes. En nu maar duimen dat de houthakkers de single tracks niet helemaal omploegen met hun machines.
Be Nice, Say Hi!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

O jongens,het is hoog zomer in de bossen, wat betreft ondergrond dan!! Alles snoeihard bevroren en droog. Een perfecte racebaan!!
Ik heb het zwarte bordje bij het Africamuseum gevonden maar niet gevolgd. In grote lijnen is de route gewoon te volgen,her en der afgesloten met boomstammen. Op de trails liggen wel veel snoeisel, dus zul je voorzichtig moeten rijden om geen takken in je wiel of derraileur te krijgen. En de zware banden hebben de trails her en der wel opengereten. Ik weet niet of wat ik doe illegaal is, of alleen een advies om niet op de trails te gaan? Wandelaars worden tenslotte ook niet van de paden geweerd? En betreden is altijd al op eigen risico? Volgens mij kan er ,met gezond verstand,en als je ver(vallende bomen) uit de buurt van de werkzaamheden blijft zeker zoals de situatie nu is weinig gebeuren. Maar ik laat me graag beleren als ik het fout zie?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Azurri schreef: wo 22 december 2021, 19:53 O jongens,het is hoog zomer in de bossen, wat betreft ondergrond dan!! Alles snoeihard bevroren en droog. Een perfecte racebaan!!
Ik heb het zwarte bordje bij het Africamuseum gevonden maar niet gevolgd. In grote lijnen is de route gewoon te volgen,her en der afgesloten met boomstammen. Op de trails liggen wel veel snoeisel, dus zul je voorzichtig moeten rijden om geen takken in je wiel of derraileur te krijgen. En de zware banden hebben de trails her en der wel opengereten. Ik weet niet of wat ik doe illegaal is, of alleen een advies om niet op de trails te gaan? Wandelaars worden tenslotte ook niet van de paden geweerd? En betreden is altijd al op eigen risico? Volgens mij kan er ,met gezond verstand,en als je ver(vallende bomen) uit de buurt van de werkzaamheden blijft zeker zoals de situatie nu is weinig gebeuren. Maar ik laat me graag beleren als ik het fout zie?
Ik vind dat je het fout ziet. Routes worden nooit "zomaar" afgesloten, daar zijn goede redenen voor. Met name de bedieners van de grote machines willen graag zeker weten dat er niet opeens een fietser opduikt. Daarom worden er omleidingen (bij voorkeur met duidelijke afsluiting van de bestaande route) neergezet. Overigens kan het soms lijken dat er op een afgesloten stuk geen activiteit is. Zelfs als dat een keer zo is: het is verstandig - en sympathieker voor de vrijwilligers die hun stinkende best doen om alles zo snel mogelijk weer open te stellen - om omleidingen altijd te respecteren.
bas r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 11:24
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018 / Canyon Exceed CF 7 2021

dubbelop schreef: do 23 december 2021, 00:39 Ik vind dat je het fout ziet. Routes worden nooit "zomaar" afgesloten, daar zijn goede redenen voor. Met name de bedieners van de grote machines willen graag zeker weten dat er niet opeens een fietser opduikt. Daarom worden er omleidingen (bij voorkeur met duidelijke afsluiting van de bestaande route) neergezet. Overigens kan het soms lijken dat er op een afgesloten stuk geen activiteit is. Zelfs als dat een keer zo is: het is verstandig - en sympathieker voor de vrijwilligers die hun stinkende best doen om alles zo snel mogelijk weer open te stellen - om omleidingen altijd te respecteren.
Mee eens: als er een omleiding is, gewoon respecteren en ergens anders een rondje gaan fietsen. Er zijn hier inmiddels voldoende trails dat je jezelf altijd lekker kunt uitleven!
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Bij welke van de startplaatsen van Groesbeek is er goede take-away koffie en appelgebak?
bas r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 11:24
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018 / Canyon Exceed CF 7 2021

BBLF schreef: wo 29 december 2021, 00:55 Bij welke van de startplaatsen van Groesbeek is er goede take-away koffie en appelgebak?
Bijvoorbeeld bij 't Zwaantje https://www.google.com/maps/place/Herbe ... d5.9073792
Gebruikersavatar
BBLF
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: ma 23 november 2020, 21:53

Top, dank je Bas
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Heeft iemand de route nog gereden vandaag?is het nog te doen naar al die regen?
HarrySlingerLove
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 443
Lid geworden op: ma 19 april 2021, 20:35

shit schreef: do 30 december 2021, 20:02 Heeft iemand de route nog gereden vandaag?is het nog te doen naar al die regen?

Ook erg benieuwd, morgen met 2 maten die kant op is het idee.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

HarrySlingerLove schreef: do 30 december 2021, 22:40
shit schreef: do 30 december 2021, 20:02 Heeft iemand de route nog gereden vandaag?is het nog te doen naar al die regen?

Ook erg benieuwd, morgen met 2 maten die kant op is het idee.
Oké laat het maar weten hoe het erbij ligt bedankt alvast voor je reactie!!
Gebruikersavatar
Ik denk dus ik fiets
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 17 oktober 2021, 23:10
Mijn mountainbike: Orbea Laufey

Paar dagen geleden Groesbeek gereden, dat was erg modderig...
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Wat ik hier in Mook aan MTB'ers voorbij zie komen vanaf de route is het inderdaad nat en modderig te noemen.. Ze kunnen in ieder geval stuk voor stuk een goede douche gebruiken.
Plaats reactie