Ik ben juist blij dat het veel van hetzelfde goede is
Routes Rijk van Nijmegen
-
- Extreme Biker
- Berichten: 847
- Lid geworden op: do 22 september 2011, 20:16
- Mijn mountainbike: Radon Skeen Trail CF10
Who needs roads when there's dirt
- Tijgerhaai
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3880
- Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
- Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
- Contacteer:
Ik vind ‘m zo mooi (Groesbeek, Mook, Nijmegen) dat ik zo nog een rondje ga. Op het moment even wat eten op de Duivelsberg, en dan duik ik de route op. Zwaai even als je iemand met paarse naven tegenkom.
●◼︎▲◆ Go round the outside.
Valt weer vies tegen dat er inderdaad geen rotsafdaling van 400hm in zit. En die switchback klim om bij die hoogte te komen, dwars door het dennenbos is er ook niet. En waarom de bouwers er ook niet een stukje Moab in hebben gelegd is een compleet raadsel! Gemiste kansen!
En ik mis vooral die rock slabs van pakweg een metertje of 50. Meer vraag ik niet.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- Johnny Hoogmoed
- Mountainbike Junk
- Berichten: 428
- Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30
Om nog maar niet te spreken over het gebrek aan northshore features.Lars TB schreef: ↑di 22 september 2020, 18:23Valt weer vies tegen dat er inderdaad geen rotsafdaling van 400hm in zit. En die switchback klim om bij die hoogte te komen, dwars door het dennenbos is er ook niet. En waarom de bouwers er ook niet een stukje Moab in hebben gelegd is een compleet raadsel! Gemiste kansen!
En ik mis vooral die rock slabs van pakweg een metertje of 50. Meer vraag ik niet.
Ook de stoeltjeslift en pendeldienst mag wel eens voorzien worden
Voor de broodnodige afwisseling zou dat ook een goede toevoeging zijnKnakworstkweker schreef: ↑di 22 september 2020, 20:12 Om nog maar niet te spreken over het gebrek aan northshore features.
Ook de stoeltjeslift en pendeldienst mag wel eens voorzien worden
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- All rounder
- Berichten: 75
- Lid geworden op: wo 26 november 2003, 20:54
- Mijn mountainbike: Cannondale Terra / Scalpel / 29er
Als iemand zijn Tesla sleutels of beter gezegd afstandbediening mist, deze heb ik gevonden. Had hoop een hopeloze biker tegen te komen op parkeerplaats, maar kwam alleen een zoekende oude man van mijn leeftijd tegen. Echter hij was zijn oorapparaat kwijt, wat mij persoonlijk erger lijkt.
Ik kan me er niks bij voorstellen dat je het mist om in je tesla te kunnen
Als je trouwens contact opneemt met tesla kunnen hun zien welke auto bij de sleutel hoort en welke eigenaar.
Als je trouwens contact opneemt met tesla kunnen hun zien welke auto bij de sleutel hoort en welke eigenaar.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 184
- Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58
Ik begrijp dit echt niet. Regelmatig hoor je mensen met vergelijkbaar commentaar over routes. Eindeloos geslinger, gladgestreken knikker baan, weinig rechte herstel stukjes. Beste mensen, je gaat mountainbiken in Nederland. Wat wil je dan? Voor de 1.0 routes zou ik zeggen, koop lekker een gravel bike. Lekker recht, en afwisselend landschap. Gladgestreken? Tja we hebben nou eenmaal geen rotspartijen en je moet ze de kost geven die al verdrietig worden van een paar rem kuilen. Ik snap het gewoon niet. We hebben het toch gewoon fantastisch voor elkaar in Nederland. Steeds meer 2.0 routes, voor iedereen en elke stijl wat te kiezen, en vaak dicht bij huis al wat moois.
Klusteam MTB Zuid Veluwe
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 10372
- Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
- Mijn mountainbike: Lux Trail CF7
Mee eens hoor.
Ongeacht je smaak: wat er in ‘Nijmegen’ is aangelegd is natuurlijk gewoon weer top, enorme aanwinst!
Wat routeontwikkeling in heel het land moet je volgens mij op nog 2 dingen letten.
Oude 1.0 routes niet te snel ‘wegdoen’ als je iets nieuws aanlegt. Die kunnen vaak prima dienen als gravelroute. Zo ‘reguleer’ je ook iets van ervaren overlast door gravelaars.
En toch rekening houden met de vraag om meer uitdaging. Of inbouwen als extra lusjes in bestaande routes, of als geheel aanleggen, dat kan op verschillende manieren.
Dat alles, technische en conditionele zwaarte, aard routes, goed weergeven op kaart, waar men nu mee bezig is, et voila. En het hoeft niet morgen af te zijn...
Dus gewoon doorgaan met deze ontwikkelingen, makkelijke MTB-routes/gravelaars niet vergeten, technisch gevorderden niet vergeten.
Wat ik me altijd afvraag is hoevelen er nog ‘vrij’ rondrijden, niet op vaste routes dus. Waar kan/mag dat nog? Vaak is het argument, de deal: ‘jullie MTB-ers mogen iets moois nieuws aanleggen, dan moet je wel wegblijven uit de rest van het bos’. En zo is eea dan gereguleerd.
Wordt vrij rijden nog gedoogd in populaire MTB-gebieden? Nijmegen?
In Zuid-L is er bv nog veel mogelijk buiten de vaste routes.
En net over de grens in Blg ook, al gaat het overal wat knellen nu (Wallonie is niet happig, geldt vooral voor Ardennendeel begreep ik). Aachenerwald Dtsl. is ook lastig als je een boswachter tegenkomt... Reichswald?
Maar ik dwaal af... Nijmegen, goed bezig!!
Ongeacht je smaak: wat er in ‘Nijmegen’ is aangelegd is natuurlijk gewoon weer top, enorme aanwinst!
Wat routeontwikkeling in heel het land moet je volgens mij op nog 2 dingen letten.
Oude 1.0 routes niet te snel ‘wegdoen’ als je iets nieuws aanlegt. Die kunnen vaak prima dienen als gravelroute. Zo ‘reguleer’ je ook iets van ervaren overlast door gravelaars.
En toch rekening houden met de vraag om meer uitdaging. Of inbouwen als extra lusjes in bestaande routes, of als geheel aanleggen, dat kan op verschillende manieren.
Dat alles, technische en conditionele zwaarte, aard routes, goed weergeven op kaart, waar men nu mee bezig is, et voila. En het hoeft niet morgen af te zijn...
Dus gewoon doorgaan met deze ontwikkelingen, makkelijke MTB-routes/gravelaars niet vergeten, technisch gevorderden niet vergeten.
Wat ik me altijd afvraag is hoevelen er nog ‘vrij’ rondrijden, niet op vaste routes dus. Waar kan/mag dat nog? Vaak is het argument, de deal: ‘jullie MTB-ers mogen iets moois nieuws aanleggen, dan moet je wel wegblijven uit de rest van het bos’. En zo is eea dan gereguleerd.
Wordt vrij rijden nog gedoogd in populaire MTB-gebieden? Nijmegen?
In Zuid-L is er bv nog veel mogelijk buiten de vaste routes.
En net over de grens in Blg ook, al gaat het overal wat knellen nu (Wallonie is niet happig, geldt vooral voor Ardennendeel begreep ik). Aachenerwald Dtsl. is ook lastig als je een boswachter tegenkomt... Reichswald?
Maar ik dwaal af... Nijmegen, goed bezig!!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gisteren paars,rood en oude route gereden.
Eerst paars en rood gedaan en wilde als afsluiting de oude route oppakken na het bruggetje.
Hier waren de oude route bordje deels verdwenen en ineens zat ik op een nieuw stuk track.
Hier staan al nieuwe paaltjes zonder bord maar ik had het idee dat ik tegen de route in reed.
De schuine kant van de routepalen stond naar achter.
Remknippen lagen echter wel voor de bochten op sommige stukken dus zal zo wel gereden worden.
Ook niemand tegen gekomen en uiteindelijk ook boven uit bos gekomen ter hoogte van weiland waar dat vliegtuig karkas staat.
Gaat de oude rode ook compleet op de schop of alleen dat deel?
Verder prachtige ochtend met af en toe een druppeltje.
Eerst paars en rood gedaan en wilde als afsluiting de oude route oppakken na het bruggetje.
Hier waren de oude route bordje deels verdwenen en ineens zat ik op een nieuw stuk track.
Hier staan al nieuwe paaltjes zonder bord maar ik had het idee dat ik tegen de route in reed.
De schuine kant van de routepalen stond naar achter.
Remknippen lagen echter wel voor de bochten op sommige stukken dus zal zo wel gereden worden.
Ook niemand tegen gekomen en uiteindelijk ook boven uit bos gekomen ter hoogte van weiland waar dat vliegtuig karkas staat.
Gaat de oude rode ook compleet op de schop of alleen dat deel?
Verder prachtige ochtend met af en toe een druppeltje.
Deze beargumentatie krijgt mijn medestand, zo had ik het nog niet bekeken maar er zit wel iets in.aurelius schreef: ↑za 26 september 2020, 08:58 Mee eens hoor.
Ongeacht je smaak: wat er in ‘Nijmegen’ is aangelegd is natuurlijk gewoon weer top, enorme aanwinst!
Wat routeontwikkeling in heel het land moet je volgens mij op nog 2 dingen letten.
Oude 1.0 routes niet te snel ‘wegdoen’ als je iets nieuws aanlegt. Die kunnen vaak prima dienen als gravelroute. Zo ‘reguleer’ je ook iets van ervaren overlast door gravelaars.
En toch rekening houden met de vraag om meer uitdaging. Of inbouwen als extra lusjes in bestaande routes, of als geheel aanleggen, dat kan op verschillende manieren.
Dat alles, technische en conditionele zwaarte, aard routes, goed weergeven op kaart, waar men nu mee bezig is, et voila. En het hoeft niet morgen af te zijn...
Dus gewoon doorgaan met deze ontwikkelingen, makkelijke MTB-routes/gravelaars niet vergeten, technisch gevorderden niet vergeten.
Wat ik me altijd afvraag is hoevelen er nog ‘vrij’ rondrijden, niet op vaste routes dus. Waar kan/mag dat nog? Vaak is het argument, de deal: ‘jullie MTB-ers mogen iets moois nieuws aanleggen, dan moet je wel wegblijven uit de rest van het bos’. En zo is eea dan gereguleerd.
Wordt vrij rijden nog gedoogd in populaire MTB-gebieden? Nijmegen?
In Zuid-L is er bv nog veel mogelijk buiten de vaste routes.
En net over de grens in Blg ook, al gaat het overal wat knellen nu (Wallonie is niet happig, geldt vooral voor Ardennendeel begreep ik). Aachenerwald Dtsl. is ook lastig als je een boswachter tegenkomt... Reichswald?
Maar ik dwaal af... Nijmegen, goed bezig!!
Vrij rijden kan hier in omgeving nog prima, ondanks dat er hier in de peel een relatief groot aanbod aan vaste routes is.
Je moet alleen wel weten waar de leuke stukjes zitten, maar dat is ook logisch.
- cheeta
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 7387
- Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
- Mijn mountainbike: Plopsaland
En daar gaat het geregeld mis...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Volgens mij geldt dat ook alleen voor MTB-ers gezien wandelaars, trailrunners, gezinnen en de rest van de wereld er blijkbaar dan wel gewoon mogen komen......
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 226
- Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
- Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen
In principe is het in de delen van staatsbosbeheer in Nijmegen eo. nog steeds vrij rijden op de paden. Waar het niet is toegestaan wordt dat aangegeven met borden. Alleen waarom zou je alleen buiten de route willen rijden als er de rode en paarse route er ligt. Ik pak af en toe hier en daar nog een extra hoekje mee met een leuk stukje, maar alleen op de rustige tijden.
Daarnaast is het oostelijk van de 7-heuvelenweg en in het reichswald aan de andere kant van de grens vrij rijden op de paden. In Reichswald is het zoiezo veel rustiger met bosgebruikers vooral in de winter en door de week.
Daarnaast is het oostelijk van de 7-heuvelenweg en in het reichswald aan de andere kant van de grens vrij rijden op de paden. In Reichswald is het zoiezo veel rustiger met bosgebruikers vooral in de winter en door de week.