Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Jirure1984
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 19 december 2010, 17:49
Mijn mountainbike: Giant Anthem 2 2019

Ghost-biker schreef: wo 8 april 2020, 11:56
FocusBiker schreef: wo 8 april 2020, 11:19

Traumpad is vanaf de Nijmeegsebaan (N842) naar beneden richting zweefvliegveld Malden. In totaal ca 1,0 km lang is het traumapad.
als je strava gebruikt staat dat ook als segment "Traumatrail" part 1 en 2...
Ow, daar. Leuke afdaling maar niet traumatisch.
Voor mensen die met de fiets komen en met een gele bus vertrekken wel. :lol:
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

De naam komt nog van de oude afdaling.

Weet niet in hoeverre er in de nieuwe afdaling nog iets zit van de oude afdaling?
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

Rayb81 schreef: wo 8 april 2020, 13:31 De naam komt nog van de oude afdaling.

Weet niet in hoeverre er in de nieuwe afdaling nog iets zit van de oude afdaling?
Er zit nog een redelijk stuk in van de 'oude' afdaling, alleen zijn het nu meer een aan één schakeling van mooie combochten met steile banking. :-D zeker nog erg gaaf om te rijden. Ook weer mooi dat het eerste stuk van de steile rode klim ( op de splitsing van rood/groen) er weer inzit...top! Super goed te rijden vanmiddag, prima 24 a 25 graden en héérlijk rustig. :-q
Laatst gewijzigd door Giant XTC1 op wo 8 april 2020, 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.
HONDA CRF 450R RULES!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tof dat die klim gebleven is. Dat was/is misschien wel mijn favoriete klim. Voorlopig nog even wachten met een frisse neus halen. 😁
◼︎ Go round the outside.
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

goedenavond
ik ga van de week richting nijmegen
zou iemand mij kunnen vertellen op welke locatie ik het best kan starten als ik de 2 nieuwe routes wil rijden

alvast bedankt
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Malden zweefvliegveld. Met de fiets kan je vanaf de P het bruggetje over het spoor nemen en dan linksaf het fiets/ruiterpad zo`n 1.1km volgen. Dan kom je aan je rechterhand een open vlakte met helling omhoog tegen, daar staat het 1e nieuwe paaltje. Als je die dan helemaal omhoog volgt, kan je bovenaan of het Traumapad (begin paarse route) op duiken of je steekt de weg over en doet eerst de rode.

Denk wel dat het druk is dit weekend.
PsycholoGuy
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: ma 17 juni 2013, 18:03
Mijn mountainbike: Canyon Lux CF 8.0 SL 2020

Ik woon zelf zo ongeveer naast het bos bij het zweefvliegveld en ben ook met regelmaat op de nieuwe routes te vinden. Fantastisch werk hebben de bouwers geleverd en er komt nog veel meer bij in de toekomst. Wel erg jammer dat er al veel remputten zitten voor diverse kombochten door paniek en dat enkele bochten vh “traumapad” aan de bovenzijde van de kom al deels zijn afgebroken. Komt vast allemaal goed! Ik geniet weer van “ons” bos terwijl ik ook wel wen beetje was uitgekeken op de oude groene en rode routes. Topwerk bouwers!!
Jirure1984
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 19 december 2010, 17:49
Mijn mountainbike: Giant Anthem 2 2019

mtber29 schreef: wo 8 april 2020, 20:14 goedenavond
ik ga van de week richting nijmegen
zou iemand mij kunnen vertellen op welke locatie ik het best kan starten als ik de 2 nieuwe routes wil rijden

alvast bedankt
je kan de auto ook neerzetten op https://www.google.nl/maps/place/51%C2% ... d5.8860964. Rechtsaf Nijmeegse baan richting Groesbeek en dan na 1,5 km linksaf daar kan je starten met de rode route. Op dit punt eindig je ook met rood. Dan de Nijmeegsebaan oversteken naar paars waar je direct start met het traumepad.
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Vanochtend een rondje paars gereden, zitten een paar leuke secties tussen. Niemand op de fiets tegen gekomen dus dat is top. Eerder in het topic maken een aantal mensen zich zorgen over de technische stukken en de moeilijkheid hiervan, volgens mij valt dit allemaal reuze mee en kun je overal gewoon doorheen rollen als mensen dit wat spannend vinden.

Leuke route, wel veel klimmen :P Hoe verhoud de rode route zich tot de paarse? Is dit vergelijkbaar?
mtber29
All rounder
All rounder
Berichten: 59
Lid geworden op: za 1 september 2018, 15:29

Jirure1984 schreef: do 9 april 2020, 14:00
mtber29 schreef: wo 8 april 2020, 20:14 goedenavond
ik ga van de week richting nijmegen
zou iemand mij kunnen vertellen op welke locatie ik het best kan starten als ik de 2 nieuwe routes wil rijden

alvast bedankt
je kan de auto ook neerzetten op https://www.google.nl/maps/place/51%C2% ... d5.8860964. Rechtsaf Nijmeegse baan richting Groesbeek en dan na 1,5 km linksaf daar kan je starten met de rode route. Op dit punt eindig je ook met rood. Dan de Nijmeegsebaan oversteken naar paars waar je direct start met het traumepad.
bedankt
ben er vandaag geweest was zeker de moeite waard :-q
Jirure1984
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 19 december 2010, 17:49
Mijn mountainbike: Giant Anthem 2 2019

StephanS schreef: vr 10 april 2020, 11:30 Leuke route, wel veel klimmen :P Hoe verhoud de rode route zich tot de paarse? Is dit vergelijkbaar?
Vanmiddag rood+paars gefietst, paars voor het eerst, overigens een prima met mix van oud rood en nieuwe secties. En zoals iemand eerder aangaf voelt rood zwaarder aan. Paars iets meer de ruimte om op adem te komen. Op het einde nog een redelijk klimmetje langs het traumapad.

Hulde aan de bouwers.
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Mss moet er wel iemand met een lekkende camelbag het parcours over. Het is behoorlijk droog aan het worden.
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

De twee nieuwe lussen staan nu ook op mtbroutes.nl :-q
https://www.mtbroutes.nl/gelderland/nijmegen
https://www.mtbroutes.nl/gelderland/groesbeek
De oude routes zijn ook al verwijderd van deze site, dat is misschien een beetje voorbarig, de groene route door Heumensoord en ook de oude rode route is er nog steeds. Aan de andere kant snap ik het wel omdat je de oude routes niet meer helemaal kunt rijden, vanwege de overlap met de nieuwe.

Een buitje tegen het stof zou inderdaad welkom zijn!
Be Nice, Say Hi!
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Pbro schreef: vr 10 april 2020, 20:21 De twee nieuwe lussen staan nu ook op mtbroutes.nl :-q
https://www.mtbroutes.nl/gelderland/nijmegen
https://www.mtbroutes.nl/gelderland/groesbeek
De oude routes zijn ook al verwijderd van deze site, dat is misschien een beetje voorbarig, de groene route door Heumensoord en ook de oude rode route is er nog steeds. Aan de andere kant snap ik het wel omdat je de oude routes niet meer helemaal kunt rijden, vanwege de overlap met de nieuwe.
Is maar beter om ze te verwijderen. Nog vorig jaar kwam ik mensen met gpx-en van de oude routes bij Leersum tegen. Ze waren al verbaasd dat ze zo lang onderweg waren :D :-?
StephanS
All rounder
All rounder
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 oktober 2013, 21:57

Gisteravond de rode route gereden, wat een leuke route! Zitten een paar gave technische afdalingen tussen! Was wel ff opletten omdat er best wel wat mul zand was op sommige stukken. Meest technische wat ik in NL heb gereden van de natuurlijke routes, hulde trailcrew!
Plaats reactie