Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Ik betaal met liefde en plezier de boete als ik daar ga fietsen
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Laat ze dan ook maar de wandelroutes en ruiter routes door kwetsbare natuur afsluiten.
Niet de schuld altijd maar bij 1 en dezelfde groep neerleggen.

Ze moeten hier iets mee doen, wanneer je alles sluit wordt er weer wild gereden.
Mensen gaan heus niet hun hobby de deur uit bonjouren.

Overigens kwam het vanavond tot mijn verrassing ook in het RTL Nieuws langs op televisie.
Zo hebben ze gelijk landelijke bekendheid :-{
geertk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 7 augustus 2015, 19:29
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Rayb81 schreef: di 22 november 2022, 23:31
Overigens kwam het vanavond tot mijn verrassing ook in het RTL Nieuws langs op televisie.
Zo hebben ze gelijk landelijke bekendheid :-{
Er is inderdaad een media offensief bezig lijkt het. Filmpje van RTL heb ik nog niet toe niet gezien maar van de kant van de mountainbikers wordt naar mijn idee alleen de oudere biker getoond waarin vaak ook nog vrijelijk geknipt wordt :(.

Moeten “wij” niet juist de kant van de jeugdsport laten zien die ook dreigen te worden beperkt in hun sport? Dat lijkt mij namelijk veel zwaarder wegen, zowel maatschappelijk als in de publieke opinie.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Dan zou je eens contact op moeten nemen met rtl.

https://www.rtlnieuws.nl/pagina/4262556/contact
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
geertk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 7 augustus 2015, 19:29
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Peelrijder schreef: wo 23 november 2022, 09:06 Dan zou je eens contact op moeten nemen met rtl.

https://www.rtlnieuws.nl/pagina/4262556/contact
Misschien dat ik er eens een mailtje aan waag, eerst dat stukje eens terug kijken ;). Ik denk alleen niet dat ik de persoon ben om een media tegencampagne te lanceren :lol: maar ik denk wel serieus dat we als groep ook eens de minder belichte, maar maatschappelijk minstens zo belangrijke kanten van de sport moeten laten zien.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Jeroen van Eck en Juul van Loon trainen er regelmatig, die krijgen hier ook mee te maken en ik ben benieuwd hoe zij zich uitspreken in deze.

Misschien is daar wat rondvragen ook zinvol, ook voor een 'vertegenwoordiger' te krijgen.

Ik zag net een video op omroep Gelderland, waar nota bene Bart Brentjens in te zien is, maar niet aan het woord komt.

Bijzonder.

https://youtu.be/sQZwrPqSp5Q
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Gebruikersavatar
Koban
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1123
Lid geworden op: zo 19 april 2020, 08:32
Mijn mountainbike: twee wielers
Contacteer:

delete
Laatst gewijzigd door Koban op wo 29 maart 2023, 09:10, 1 keer totaal gewijzigd.
GPX routes Rechswald --> Reichswald.nl
geertk
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 7 augustus 2015, 19:29
Mijn mountainbike: Specialized Epic

Ja uiteraard, ik kom ook nooit vervelende mensen tegen en als ik ze wel tegen kom merk je dat alleen aan dat ze niet terug groeten ofzo. Er zijn blijkbaar een paar zure appels die helaas wel erg vocaal zijn (of een stichting voor cultuurlandschap als financiele backup hebben), net als dat er bij de MTB'ers mindere figuren tussen zitten die het voor de rest bederven. Dat is van alle tijden en heb je helaas in alle groepen, het enige wat "wij" als nette gebruikers kunnen doen is zorgen dat het beeld zo veel mogelijk positief is.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Gaat lekker, de (nieuwe) routes was 1 van de redenen om naar Mook te verhuizen. :roll:

Maar uiteindelijk hoor je tussen de regels door dat de rechtszaken/protesten dus vooral gericht zijn tegen de overheid. (onvoldoende onderzoek vooraf/ niet volgen van wetgeving) In dit geval denk ik dat de MTB paden slachtoffer zijn van hun eigen succes... Net zoals padel (schrijf je dat zo?) ook daarvan inmiddels verschillende berichten gezien dat het enorme succes nu voor klachten zorgt en nieuwe banen niet gebruikt mogen worden vanwege (mogelijk) geluidsoverlast. Met andere woorden: hoe populairder iets is, hoe meer gezeik je krijgt. :bier:
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Merijn. schreef: wo 23 november 2022, 13:13 Gaat lekker, de (nieuwe) routes was 1 van de redenen om naar Mook te verhuizen. :roll:

Maar uiteindelijk hoor je tussen de regels door dat de rechtszaken/protesten dus vooral gericht zijn tegen de overheid. (onvoldoende onderzoek vooraf/ niet volgen van wetgeving) In dit geval denk ik dat de MTB paden slachtoffer zijn van hun eigen succes... Net zoals padel (schrijf je dat zo?) ook daarvan inmiddels verschillende berichten gezien dat het enorme succes nu voor klachten zorgt en nieuwe banen niet gebruikt mogen worden vanwege (mogelijk) geluidsoverlast. Met andere woorden: hoe populairder iets is, hoe meer gezeik je krijgt. :bier:
Zit in het hetzelfde schuitje :p Maar gelukkig woon ik in Elst en is of de posbank of rhenen/amerongen bijna op dezelfde afstand. Maar zou flink balen als de nijmegen routes dicht zouden moeten. Dat waren vooral in de zomer mijn standaard na werk rondjes.
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
wilmar
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 25 oktober 2007, 17:19
Mijn mountainbike: YT Izzo

ff een zijsprong, op de route Nijmegen ligt in de buurt van hotel Hamer een omgevallen berkeboom op de route, en er is nog steeds een omleiding op de route van Mook ivm bosbouw. Respecteer deze!!
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 498
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Het zou best einde route nijmegen kunnen betekenen. Het zou echt triest zijn .al die vrijwilligers die er zo veel tijd in gestoken hebben. Pff
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 498
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

wilmar schreef: wo 23 november 2022, 16:24 ff een zijsprong, op de route Nijmegen ligt in de buurt van hotel Hamer een omgevallen berkeboom op de route, en er is nog steeds een omleiding op de route van Mook ivm bosbouw. Respecteer deze!!

Die omleiding duurt die nog lang .is dat bekend?
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Ik kom ook in het algemeen vriendelijke mensen tegen. Ik neem altijd vaart terug (in mijn geval niet zo moeilijk 😉) en groet ook netjes. De meeste mensen roepen hun hond terug en groeten terug.
Met name in de westermeerwijk kom ik de meeste onvriendelijke mensen tegen. Daar ook al 2 keer belaagd door een agressieve viervoeter, waarbij de baas vond dat ik zeurde.

Zelfs in Heumensoord, waar ik de rondjes met de kinderen rij (ook nog om de zandbak) zijn mensen erg vriendelijk en lachen ze naar de kinderen. Dit terwijl we dan niet eens op de route zitten.

Ik erger me ook aan sommige mtbers die zonder waarschuwing er links of rechts langs scheuren.
Kan me voorstellen dat deze mensen ook in aanvaring komen met wandelaars etc.
Gebruikersavatar
Ook Peter
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1059
Lid geworden op: wo 16 september 2015, 08:45
Mijn mountainbike: Kleurig; (Commencal, Cotic, Project12, Sparta)

Die natuurstichtingen is het ondertussen allang niet meer te doen om de MTB-er, die willen de overheid op de knieën krijgen voor hun laksheid of het nu stikstof-, natuur- of klimaatbeleid is. We hebben een landsleider die alles weglacht en doet alsof z'n neus bloed, logisch dat als je liever geen jacht, landbouw, recreatie (mensen) in een land wil om de natuur te behouden dat je alles aangrijpt om die te bevechten.
Nog even en die VNC blijkt banden met Rusland te hebben... :winkie: :bier:
Lekker fietsen!
Plaats reactie