Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Vandaag rood,paars en blauw gedaan. De regen heeft de routes goed gedaan.👍 veel wandelaars op de trails vanwege 'de hike' maar absoluut geen negatieve reacties gehad,👍. Misschien was mijn dubbele gevoel in mijn vorige post toch niet terecht!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Zolang andere activiteiten op mtb routes (zeker de singletracks) maar van te voren aangekondig worden vind ik het geen probleem. Dan ook de route duidelijk afsluiten met linten. De terrein beheerders zouden de organisatoren aan moeten spreken als dit niet gebeurd. Er zijn diverse voorbeelden waarbij het niet aangekondigd en afgezet was en dit tot gevaarlijke situaties heeft geleid
Muppet
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 348
Lid geworden op: do 22 juni 2006, 19:20

We hebben ons best gedaan! Maar suggesties zijn van harte welkom!
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Heerlijk gefietst vanochtend: de routes liggen er stukken beter bij dan een tijd geleden, na de regen!
Zelfs de heide is helemaal in stijl langs de klim op de paarse route :-D

Afbeelding
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Het was vandaag goed toeven in het Rijk Van Nattigheid :lol:

Rolde uitstekend vandaag, zonde van de regen, maar je kan niet alles hebben

Op blauw waren de eerste 2 afdalingen vanaf Bike Park Mook nog wat los, maar daar was alles ook mee gezegd.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Jeppie1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 19:31
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M-Pro

Hi idereen,

Zal het morgen goed te rijden zijn? Nijmegen, Mook en Groesbeek? Geen idee hoeveel water er gisteren gevallen is. Hier (Den Bosch) was het een zeiknatte dag gisteren.

Thanks voor de info!
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2770
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Vrij aardig denk ik maar ben voorbereid op lichte vettigheid.

Daar komt nog bij da Groesbeek gruwelijkste is geweest in zeiknat omstandigheden dus er kan wel enige spoorvorming zijn her en der.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
Jeppie1990
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: wo 29 april 2020, 19:31
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M-Pro

Haha wat extra uitdaging!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Op rood en Paars was vandaag ,behalve her en der een vergeten bordje, van groesbeek gruwelijkste weinig te merken, wel kwam er weer nattigheid van boven😅. Maar op een paar plassen na liggen de routes er goed bij!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Iemand een recente gpx van alle routes aan elkaar gelust?
Heb ze precies een jaar geleden gedaan, of is er niet veel veranderd?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gerwin89 schreef: di 27 september 2022, 15:06 Iemand een recente gpx van alle routes aan elkaar gelust?
Heb ze precies een jaar geleden gedaan, of is er niet veel veranderd?
Het is bijna onmogelijk fout te rijden! De verbindingen staan vrij duidelijk op de paaltjes en je ziet de splitsing ook wel. En er is weinig veranderd.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 202
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Het was weer geweldig op de routes vanmorgen, op blauw en paars om precies te zijn :-D . Perfect weer en prachtige omstandigheden met de zon en wat mist :-q . Een aantal andere enthousiastelingen tegen gekomen die ook nog even wilde genieten van de relatief droge trails, voordat het morgen weer de hele dag gaat regenen..
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Behalve wat plasjes her en der lag het er gister ook mooi bij.
SonnyMTB
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 11 augustus 2015, 16:50

Van het weekend voor het eerst in jaren weer eens door het bos gereden. Had de nieuwe route nog niet geprobeerd. Vond hem erg tof! Heb wel weer echt een lange weg te gaan qua conditie, moest vaak ff pauze houden en soms ff omhoog lopen haha. En denk dat ik ingehaald ben door 30 man :lol:

Maar ik ben op de rode route het traumapad niet tegengekomen. Zit deze dan niet meer in de route? Of heb ik een afslag gemist? :tong
bas r
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 11:24
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018 / Canyon Exceed CF 7 2021

SonnyMTB schreef: di 4 oktober 2022, 18:36 Van het weekend voor het eerst in jaren weer eens door het bos gereden. Had de nieuwe route nog niet geprobeerd. Vond hem erg tof! Heb wel weer echt een lange weg te gaan qua conditie, moest vaak ff pauze houden en soms ff omhoog lopen haha. En denk dat ik ingehaald ben door 30 man :lol:

Maar ik ben op de rode route het traumapad niet tegengekomen. Zit deze dan niet meer in de route? Of heb ik een afslag gemist? :tong
Het traumapad zit in de paarse route. Die zit aan de overkant van de Nijmeegsebaan. En dan heb je ook nog niet de blauwe route gezien!
Je hebt nog een hoop leuks in het vooruitzicht:)
Plaats reactie