Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4703
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Klopt dat heb ik ook begrepen en zelfs nog dat stuk verdedigd waar anderen het net zo lief eruit wilden halen. Met de gedachte als het eruit is krijg je het niet terug. Maar soms duurt het wel even voordat dit soort beslissingen genomen zijn.

Zou wel gaaf zijn als er dan 2 trauma trails komen :winkie:
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Paul!
All rounder
All rounder
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 22 januari 2021, 19:51

Vanochtend weer voor het eerst sinds lange tijd de blauwe route gefietst. We ontdekten nog een nieuw stukje singletrack (net voordat je tussen de weilanden gaat fietsen), dus het kan wel. Laat die extra singletrack maar komen op de paarse route. ;)

Overigens liggen de routes er relatief goed bij, ondanks de droogte.
Gebruikersavatar
Mjelnir
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: ma 30 augustus 2021, 08:47

Paul! schreef: zo 21 augustus 2022, 17:39 Vanochtend weer voor het eerst sinds lange tijd de blauwe route gefietst. We ontdekten nog een nieuw stukje singletrack (net voordat je tussen de weilanden gaat fietsen), dus het kan wel. Laat die extra singletrack maar komen op de paarse route. ;)

Overigens liggen de routes er relatief goed bij, ondanks de droogte.
Zou wel leuk zijn idd. Op blauw is er ook een klein stukje bijgekomen recent voordat je links de weilanden in gaat, En op rood zie ik ook een nieuw stuk liggen net na de camping start maar dat ligt al een tijdje stil volgens mij ?
SYS: RaaW Madonna

Wtf is down country riding? - It's like trail riding but twice as expensive
Gebruikersavatar
BikerX
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: do 16 september 2010, 21:40
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 6, Canyon Stoic 2, Giant XtC 860

Ik ben het er over het algmeen mee eens, dwz. die blauw, paars, rood of in andere woorden Mook Groesbeek en Nijmegen is toch misschien wel mijn favoriete bikestek in NL geworden. Ook door de ligging tov mijn woonplaats Ehv. maar vooral door het bikeparkje erbij.
Als ik nu deze kant opga begin ik daar ook, kan ik eerst een paar rondjes op het park doen dan de XC routes en als ik dan terugkom en nog wat energie over heb (of effe bijhalen bij de friettent in Mook) dan nog een paar rondjes op het park. Lekker de hele dag bezig.. :-q
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2116
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49

Zeker weten, ik vind het ook de leukste routes van Nederland boven Gulpen.

Vooral in combinatie met stukjes Reichswald. Routes doen lekker natuurlijk aan en zijn in de juiste balans met de geprepareerde singletracks.
DaChilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 7 januari 2017, 23:37

Komende donderdag ben ik van plan om naar het Rijk van Nijmegen te komen om Nijmegen, Groesbeek en Mook te combineren.

Weet iemand of er langs de route of in de buurt geschikte plekken zijn om water te tappen om de bidon bij te vullen? Of ben ik dan aangewezen op de genoemde friettent in Mook? 🤪 Het belooft dorstig weer worden donderdag 😅

Alvast bedankt 👍🏼
Gebruikersavatar
Giant XTC1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 204
Lid geworden op: za 3 januari 2009, 02:21
Mijn mountainbike: Giant ANTHEM 1

DaChilly schreef: ma 22 augustus 2022, 22:58 Komende donderdag ben ik van plan om naar het Rijk van Nijmegen te komen om Nijmegen, Groesbeek en Mook te combineren.

Weet iemand of er langs de route of in de buurt geschikte plekken zijn om water te tappen om de bidon bij te vullen? Of ben ik dan aangewezen op de genoemde friettent in Mook? 🤪 Het belooft dorstig weer worden donderdag 😅

Alvast bedankt 👍🏼
Bij het zweefvliegveld het bruggetje over, en daar staat een woonhuis met een watertappunt....have fun! :-q
HONDA CRF 450R RULES!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Op de camping Nederreichswald (rode route) en bij 't Zwaantje(blauwe route) zijn ook watertappunten.
Veel plezier, de routes lagen er gisteren top bij!!👍
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
DaChilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 7 januari 2017, 23:37

Thanks voor de tips! 👌🏼
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 579
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

DaChilly schreef: di 23 augustus 2022, 09:17 Thanks voor de tips! 👌🏼
Dan nog een iets alternatieve tip. Download de app Drinkwaterspots: https://www.drinkwaterspots.nl/

Super handig om watertappunten in je buurt te vinden :)
DaChilly
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: za 7 januari 2017, 23:37

Te gek! Heb direct de app geïnstalleerd, had er al eens iets over gelezen :-D
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

:-q heb de link naar de app meteen doorgestuurd naar m'n zoon die een trekking tocht door de ardennen aan het doen is!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Quartje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 17
Lid geworden op: di 7 september 2021, 11:18
Mijn mountainbike: Canyon Lux Trail CF8

Azurri schreef: di 23 augustus 2022, 16:16 :-q heb de link naar de app meteen doorgestuurd naar m'n zoon die een trekking tocht door de ardennen aan het doen is!!
Volgens mij heeft de (handige) app alleen dekking in Nederland. Maar dan heeft ie er bij terugkomst in NL wellicht wel plezier van :)
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Hmmm,da's nou jammer...... :roll:
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

Kleine tip voor de bezoekers van route Mook en het Bikepark:
5-9 september: werkzaamheden Groesbeekseweg
Van maandag 5 september tot en met vrijdag 9 september 2022 zal Asfaltbouw onderhoudswerkzaamheden uitvoeren aan de Groesbeekseweg. De Groesbeekseweg is dan afgesloten. Restaurant ’t Zwaantje is bereikbaar door een omleiding via de Bracamonteweg. Ook Vakantiepark Meeussen is bereikbaar.

Woensdag 7 september
Een uitzondering is op woensdag 7 september. Dan is restaurant ’t Zwaantje zeer beperkt bereikbaar tot circa 17.00 uur. De gehele Groesbeekseweg is dan vanaf 7:00 tot circa 17:00 afgesloten voor al het verkeer. Omwonenden zijn via een brief geïnformeerd en kunnen wel tot aan hun huis komen.
Groesbeekseweg is de doorgaande weg tussen Mook en Groesbeek. Bikepark is in deze periode NIET bereikbaar.
Plaats reactie