Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
alero
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 383
Lid geworden op: za 5 maart 2011, 18:49

Tijgerhaai schreef: di 26 april 2022, 10:31 Jongens en meisjes met kromme sturen zijn gewoon weer de weg op. Coronafietsers zijn ook weer aan het doen waar ze gebleven waren. Alleen maar beter, scheelt weer klachten van de zure wandelaarster. :-q
Volgens mij zie jij deze mensen het liefst uit het bos vertrekken.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3875
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Als dit het type is dat de vooroordelen bevestigd wel inderdaad. Als men zich gewoon gedraagt, en zich aan de spelregels houd vind ik het verder prima.

(Je ziet en hoort nog wel eens wat als je aan de locale route in de duinen bezig bent)
◼︎ Go round the outside.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Yeee-ti! schreef: wo 20 april 2022, 20:26 Da's frappant: gisteren fietste ik terug naar huis via het zandpad langs het spoor tussen het Traumapad en de overweg bij de Sionsweg (Europa Radbahn?) en toen kwam me eerst een puber hard tegemoet rijden, op een gewone fiets, en iets verder lag op het pad nog een stuk plastic te branden en waren er wat andere brandsporen. Een en ander maar even uitgetrapt en doorgefietst, maar je zou bijna aan een pyromaantje denken..
Heb je dit intussen al gemeld? Vandaag was er een bosbrandje in dezelfde omgeving, alle info lijkt me nu welkom.
Bosbrandje snel geblust dankzij flinke inzet van de brandweer
modder zuigt!
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Gisteren na lange tijd weer eens de 3 routes, Nijmegen, Groesbeek, Mook aan elkaar geknoopt. Ik kende de nieuwe stukken bij Mook nog niet, mooie aanvulling en op een prachtige manier de rechttoe-rechtaan stukken vervangen door mooie paadjes.

Wat wat wel opviel, de vele rem-knippen, maar dat zie je door de droogte ook op veel andere routes, woon zelf bij de routes posbank/schaarsbergen en die hebben daar ook last van. Verder heerlijk gefietst en was na bijna 50km flink doortrappen ook wel klaar :winkie:
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Mark-xt schreef: za 30 april 2022, 19:57
Yeee-ti! schreef: wo 20 april 2022, 20:26 Da's frappant: gisteren fietste ik terug naar huis via het zandpad langs het spoor tussen het Traumapad en de overweg bij de Sionsweg (Europa Radbahn?) en toen kwam me eerst een puber hard tegemoet rijden, op een gewone fiets, en iets verder lag op het pad nog een stuk plastic te branden en waren er wat andere brandsporen. Een en ander maar even uitgetrapt en doorgefietst, maar je zou bijna aan een pyromaantje denken..
Heb je dit intussen al gemeld? Vandaag was er een bosbrandje in dezelfde omgeving, alle info lijkt me nu welkom.
Bosbrandje snel geblust dankzij flinke inzet van de brandweer
Jazeker, is gemeld, maar heb er, zoals ik had verwacht, niks op gehoord.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

op het ons bekende gezichtenboek staat het volgende bericht:
"""
Meepraten over de mountainbikeroute in het bos van Westermeerwijk?
Graag gaan we met alle betrokkenen bij het bos Westermeerwijk in overleg om goede afspraken te maken over de definitieve route voor de mountainbikers en andere gebruikers van het bos. We delen graag de resultaten van de bezoekersenquête, natuuronderzoek en bekijken alternatieve routes.
De bijeenkomst is op 18 mei van 19.30 uur tot 21.00 uur op de Molenbosweg 17 in Berg en Dal (Hotel Erica). Graag voor 15 mei even aanmelden als je erbij wil zijn: secretariaatstadsbeheer@nijmegen.nl
https://bit.ly/3s4x0ei
"""
Interessant, er gaat dus iets veranderen.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Voegt het iets toe om er met veel mensen naar toe te gaan of verhoogt het alleen de spanningen tussen de gebruikersgroepen?
Of is het beter om dat diegene met verstand van de materie,dwz.de leden van mtb-rijkvannijmegen.nl / Alex Peters daar aanwezig zijn? Als mijn aanwezigheid een constructieve bijdrage zou leveren wil ik daar graag tijd voor vrijmaken?
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Ik denk dat de stichting mijn belangen redelijk goed behartigt. Daarnaast weet ik al hoe de vergadering zal gaan. PvDD, VNC en enkele buurtbewoners zullen betogen dat MTB-ers ritueel moeten worden verdreven uit westermeerwijk want er zijn diertjes gevonden. De stichting wil een compromis. Hopelijk wordt alleen hier en daar een lusje omgelegd en niet een heel stuk er uitgehaald. Ik denk dat er al mensen op de hoogte zijn van de concept wijzigingen van de routes maar mogen deze nog niet delen.
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 496
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Vandaag rood en blauw gefietst de route lag er zeer droog bij .en het was heel erg rustig. Wel lekker gefietst.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 827
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

shit schreef: za 7 mei 2022, 18:29 Vandaag rood en blauw gefietst de route lag er zeer droog bij .en het was heel erg rustig. Wel lekker gefietst.
Wordt nu beetje aan gewerkt 🌧
Brakes are my enemy

Kona Hei Hei cr/dl
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

HB_Eagle schreef: za 7 mei 2022, 20:03
shit schreef: za 7 mei 2022, 18:29 Vandaag rood en blauw gefietst de route lag er zeer droog bij .en het was heel erg rustig. Wel lekker gefietst.
Wordt nu beetje aan gewerkt 🌧
Is niet genoeg geweest, de walletjes op het traumapad beginnen al weer af te brokkelen😅
Maar t is ook nooit goed hè🤣
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Yeee-ti!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 20:41
Mijn mountainbike: '93 Yeti Pro FRO, 94' Yeti ARC AS LT, '94 Dean Ti, '09 Yeti ARC, '22 Canyon Lux World Cup CF7

Vanmiddag ook weer effe lekker stof gehapt op de routes, rij op het laatst bij paars naar beneden, komt me ineens een oetlul op een crossmotor tegemoet. Op de afdaling.. Wat een mafkees, op z'n oranje motor, supergevaarlijk.
Het was dat ik net even wat rustiger reed om te kijken wat een ouder echtpaar dat langs de route liep van plan was, anders was ik vol tegen die motormafkees aan gereden.
O ja, had ik al gezegd dat het gortdroog is?
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 236
Lid geworden op: vr 21 november 2008, 08:50
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

Yeee-ti! schreef: zo 8 mei 2022, 15:53 Wat een mafkees, op z'n oranje motor, supergevaarlijk.
Volgende keer (hoop het niet) een foto van die mafkees zijn kenteken maken en aan ons doorgeven aub. Crossmotoren hebben we een broertje dood aan.
Peelrijder
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2813
Lid geworden op: zo 8 mei 2022, 10:06

Afgelopen vrijdag alle 4 de routes 2 x gereden.

Uitstekend te berijden, alleen zijn een aantal van de snelle afdalingen wel gevaarlijk aan het worden door de uitgesleten delen en remkuilen.

Wel een hoge funfactor hierdoor, maar wat regen en een paar kuub zand zou geen overbodige luxe zijn.

Nieuwe lusje op mook waar je naar klein amerika gaat is leuker dan hoe het eerst lag, maar daar mag de 'rauwheid' nog fors uitgereden worden, voelt als een kasseienstrook momenteel.
'Some even say, riding cross country is the best form of klunking, away from the cops, the cars and the concrete'
odp
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 286
Lid geworden op: za 4 april 2015, 15:27

Dat mulle zand hier in Nijmegen is als 3LP kind wel even wennen. Ik deed altijd een beetje lacherig over de naam Traumapad, maar heb toch een flink smak gemaakt afgelopen week. In een van de kombochten opeens voorwiel weg op volle snelheid :-q gaat me minimaal 2 weken fietsen kosten, mijn complete rechterkant is schaafwonden en/of blauwe plekken :bier:

Ik geef stiekem de WP Cross de schuld :P
Plaats reactie