Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

epic-biker schreef:Wat ik veel vervelender vindt dan af en toe een bordje missen: TEGENLIGGERS ! P3T3R aka EPIC
Daar gaan we weer :D

29 april 2007
Tegen de route inrijden nijmegen -malden.

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... genliggers
ManZonderHaar
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: zo 27 januari 2008, 18:14
Mijn mountainbike: Kinesis KM1 XC

IDD: afgelopen zondag x-treem veel "tegenliggers"... Tuurlijk is het openbaar gebied en staat nergens dat het "verplicht" is
de route te volgen; ik mocht fijn "omvallen" omdat ik (met de route mee dus) naar boven ging, en vier man tegen de 40 p/u
schat ik naar beneden kwamen vliegen :o

en bedankt :evil:

was er zoiets als een MTB code???
...beter zonder haar dan zonder bike...
Dirrty
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: zo 2 december 2007, 18:04
Mijn mountainbike: Stevens S8
Contacteer:

Gisteren in Nijmegen geweest. Een hoop nieuwe bordjes gespot op de rode route. En ook de groene was goed uitgepijld. Is echt een gave plek om te rijden zeg. Alleen die klim, als je net bij het bijbelmuseum voorbij bent gereden, dies rete heftig. En die mulle zand klim op de hei. bleek ook niet te bedwingen. Maar wel een prachtige omgeving. Ik ga hier echt vaker rijden.
Lancer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 291
Lid geworden op: vr 14 september 2007, 21:16

Dirrty schreef:Gisteren in Nijmegen geweest. Een hoop nieuwe bordjes gespot op de rode route. En ook de groene was goed uitgepijld. Is echt een gave plek om te rijden zeg. Alleen die klim, als je net bij het bijbelmuseum voorbij bent gereden, dies rete heftig. En die mulle zand klim op de hei. bleek ook niet te bedwingen. Maar wel een prachtige omgeving. Ik ga hier echt vaker rijden.
Ik heb afgelopen vrijdag ook een rondje op de rode route gereden. Lag er op een 500 meter(blubber) na goed bij. Er waren inderdaad een hoop (eigengemaakte?) bordjes opgehangen op de rode route. De route was in ieder geval goed te volgen!

Die klim in het losse zand was afgelopen vrijdag nog wel te fietsen. In de warmere maanden lukt dit normaal gesproke nooit, daarom kun je onderaan deze klim een alternatief pad kiezen aan de rechterkant van de klim. Dit is een mooi stijl paadje dat tussen de bomen door slingert. In ieder geval veel beter dan door het losse zand omhoog lopen :)
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Lancer schreef:
Dirrty schreef:Gisteren in Nijmegen geweest. Een hoop nieuwe bordjes gespot op de rode route. En ook de groene was goed uitgepijld. Is echt een gave plek om te rijden zeg. Alleen die klim, als je net bij het bijbelmuseum voorbij bent gereden, dies rete heftig. En die mulle zand klim op de hei. bleek ook niet te bedwingen. Maar wel een prachtige omgeving. Ik ga hier echt vaker rijden.
Ik heb afgelopen vrijdag ook een rondje op de rode route gereden. Lag er op een 500 meter(blubber) na goed bij. Er waren inderdaad een hoop (eigengemaakte?) bordjes opgehangen op de rode route. De route was in ieder geval goed te volgen!

Die klim in het losse zand was afgelopen vrijdag nog wel te fietsen. In de warmere maanden lukt dit normaal gesproke nooit, daarom kun je onderaan deze klim een alternatief pad kiezen aan de rechterkant van de klim. Dit is een mooi stijl paadje dat tussen de bomen door slingert. In ieder geval veel beter dan door het losse zand omhoog lopen :)
Hij is altijd te fietsen, niet makkelijk, maar ook niet ondoenbaar.
Dirrty
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1916
Lid geworden op: zo 2 december 2007, 18:04
Mijn mountainbike: Stevens S8
Contacteer:

Oke, voor jou wellicht, maar mijn beentjes haalden het toch niet. Op een gegeven moment, was d snelheid er volledig uit, en begon mijn wiel te spinnen, en moest ik wel afstappen... helaasch. Maar volgende keer probeer ik t gewoon weer!!
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

Brum schreef:Hij is altijd te fietsen.
:o Niet door mij, maar ja, die klim met die stalen buis er in kom ik ook alleen lopend omhoog.
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

Dirrty schreef:Oke, voor jou wellicht, maar mijn beentjes haalden het toch niet. Op een gegeven moment, was d snelheid er volledig uit, en begon mijn wiel te spinnen, en moest ik wel afstappen... helaasch. Maar volgende keer probeer ik t gewoon weer!!
Spinnen hoort er in de zomer bij, je wiel maakt een stuk meer meters dan je fiets.
Blijven oefenen, met wat inzet (en lekker hijgend bovenkomen) is het toch echt wel te doen.
Die mulle klim is wel degene waar ik er in de zomer afmoet op de SS, daarmee issie toch net te lastig.
Achja, en dan kun je altijd nog de bandjes de schuld geven. :tong
Loeky
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 270
Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 11:28

zo is dat! Afgelopen zondag erg goed te doen (op 18 kilofietsje), idd gepaard met wat spinwerk, maar dat nemen we dan maar voor lief. Gewoon blijven trappen dus.
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

wat is de beste startplaats om de 2 routes te combineren.. ?
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

yves schreef:wat is de beste startplaats om de 2 routes te combineren.. ?
Maakt eigenlijk niet uit. Of je begint op de groene route en gaat op een gegeven moment (vlak bij het zweefvliegveld) over op de rode en als je weer bijna terug bent op dat punt ga je weer op de groene; of eerst rood, dan groen en dan weer rood.
Wij beginnen meestal of in Malden (parkeerplaats bij het crematorium) op de groene route of bij het Zwaantje (restaurant aan de weg van Mook naar Groesbeek) op de rode route.
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

route lag er super bij , zowel rood als groen .. en idd beter uitgepijld dan een jaartje terug ( toen was ik er voor het laatst)..
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

yves schreef:wat is de beste startplaats om de 2 routes te combineren.. ?
Het zwaantje. Heb je ff een lekker stuk om erin te komen.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
robson
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: do 4 maart 2004, 23:20
Mijn mountainbike: Trek 8900

JorisR6 schreef:
yves schreef:wat is de beste startplaats om de 2 routes te combineren.. ?
Het zwaantje. Heb je ff een lekker stuk om erin te komen.
100% het zwaantje. En als je vanaf de parkeerplaats linksaf gaat heb je eerst nog een lekkere afdaling en dito klimmetje :-q
Milo
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: ma 24 september 2007, 12:26
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel 4
Contacteer:

Vandaag deze route gereden en hij was heel fijn, maar had stukken beter (en sneller) gekund als de bewegwijzering wordt ge-update!

Vlak voor die mulle zand klim zijn flink wat bomen omgezaagd, waar volgens mij het pijltje op heeft moeten staan. Ik kon het in ieder geval niet vinden en koos dus ook voor de beklimming rechts naar boven, omdat ik dacht dat zo'n mulle zand klim (met aanduiding ruiterpad) het niet kon zijn... foutje...
Daarna, net na het jachtslot bij een fietspad rechts omhoog waren wat boswerkers bomen aan het omkappen. Ik reed wat langzamer omdat ze toch best enthousiast aan het zagen waren, en mij niet in de gaten hadden. Daardoor zag ik opeens ook de bordjes in het bos achter hun. Toen ik omdraaide zag ik dat die gasten iets tegen elkaar riepen, ik kon het niet verstaan vanwege boswerker nr. 3 met z'n zaagmachine maar het leek er verdacht veel op dat ze door kregen dat ze toch net een boom hadden omgezaagd waar een pijltje op stond...
Misschien moet iemand uitleggen dat als er een rode pijl met stippen op een boom staat dit niet betekend dat die om moet???? ;-)

Maar goed, het was verder een prima uitdagende route. Ik denk dat als je hier wat vaker komt (wat ik zeker van plan ben) dat het stukken makkelijker en dus sneller gaat!!
Plaats reactie