Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Wout024 schreef: zo 12 december 2021, 20:38Tnx
Idd wat Bob cross zecht 8,6 is gemiddeld
Het steilste stuk is zelfs ff 23%
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Op basis van GPS-gegevens? Ik vraag me af hoe nauwkeurig die zijn over zo'n kort stukje met zoveel begroeiing erbij.
Het is gewoon een steil klotestukje, meer hoef ik niet te weten ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

Steil... Maar hij klimt wel lekker, vind ik :-D
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Het steile valt wel mee, t zijn die lekkere (gladde) wortels die 'm zo leuk maken!!
Trouwens de routes waren vandaag opmerkelijk droger dan zaterdag,had ik niet verwacht na de regen van gisteren!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Inderdaad een taai klimmetje, op de singlespeed altijd een uitdaging, maar met 18-34 kom ik nèt boven.

Mag ik als vader ook trots zijn op mn menneke van 10 die daar fietsend bovenkomt, waar er toch veel volwassenen af moeten stappen💪🏻

Verder moet ik bekennen dat ik al 3 weken niet meer gefietst heb, noem t trailrespect of gewoon geen zin in modder, ik woon praktisch aan de route maar zie af en toe fietsers uit t bos komen helemaal dik onder de modder, dat ga ik niet meer doen hoor. Dan ga ik wel een stukje rennen ( in t bos )
Hopelijk snel weer wat droger…
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Gisteren paars gedaan. Met name stuk voor maldense baan is op de lange met veel bladeren bedekte afdaling wat modderig.
Andere gedeelte is toch minder drassig en zacht.
Was maar een beetje vies. Hangt er ook van af met welke snelheid je overal doorheen crosst. 😁
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

Op basis van het actueel hoogtebestand Nederland (AHN) ziet het hoogteprofiel van de Rodondenron klim er zo uit:

Afbeelding
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Wordt steeds professioneler hier :lol:

Klopt wat iemand eerder al zei, begin rond 20, over geheel rond 9 (ff snel gerekend...).
Mooie klim, elke keer weer een leuk testje hoe de vlag erbij hangt, al heb ik 'm te vaak pas bijna op het einde van een langere ronde.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Is een van de weinige (enige?) Technische klimmen op de routes hier. Ook de enige klim waar je niet alleen met wattage boven komt, eerder met doseren en de juiste versnelling kiezen, Is ook vaak mijn laatste echte klim als ik de routes rij, met verzuurde benen is hij extra leuk (not😜)
Vandaag waren de routes weer een stuk droger,alleen flink wt 'opengereten ' stukken door de bosbouwmachines. De routes zijn echt goed aangelegd wt afwatering betreft!!

Op de laatste 'flowy' afdaling voor de Rododendronklim was iemand na het vervangen van zijn binnenband de oude 'vergeten' :evil: er kunnen natuurlijk ' verzachtende omstandigheden zijn maar; neem je rotzooi mee!! Mocht je 'm terug willen stuur maar een Pb!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 312
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Azurri schreef: wo 15 december 2021, 18:34 Op de laatste 'flowy' afdaling voor de Rododendronklim was iemand na het vervangen van zijn binnenband de oude 'vergeten' :evil: er kunnen natuurlijk ' verzachtende omstandigheden zijn maar; neem je rotzooi mee!! Mocht je 'm terug willen stuur maar een Pb!!
Het heeft ook binnenbanden geregend zeker de laatste dagen! Bij het begin van de afdaling langs de Maldensebaan hing er vanochtend een biba in een verkeersbordje (met waterwingebied erop of zoiets). Ik was er eerst aan voorbij gereden maar na 50mtr toch even omgedraaid en het ding in mijn rugzak gepropt. Mocht je 'm terug willen... Helaas pindakaas, hij ligt al in de vuilcontainer. :winkie:

Het bruggetje over het spoor is ook weer geopend! Zie hij er niet prachtig uit!
Afbeelding

https://www.gelderlander.nl/berg-en-dal ... ~a18edd6e/
Be Nice, Say Hi!
Bob Cross
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: zo 22 december 2019, 16:26

Wat is die hoogtekaart prachtig gedetailleerd zeg, je ziet de sporen van de boswerkvoertuigen (is dat een woord?) en de bomkraters nog zo duidelijk. Moderne techniek...
Been there, crashed that
JOMTB
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: zo 19 juli 2020, 12:56

Pbro schreef: wo 15 december 2021, 20:36
Azurri schreef: wo 15 december 2021, 18:34 Op de laatste 'flowy' afdaling voor de Rododendronklim was iemand na het vervangen van zijn binnenband de oude 'vergeten' :evil: er kunnen natuurlijk ' verzachtende omstandigheden zijn maar; neem je rotzooi mee!! Mocht je 'm terug willen stuur maar een Pb!!
Het heeft ook binnenbanden geregend zeker de laatste dagen! Bij het begin van de afdaling langs de Maldensebaan hing er vanochtend een biba in een verkeersbordje (met waterwingebied erop of zoiets). Ik was er eerst aan voorbij gereden maar na 50mtr toch even omgedraaid en het ding in mijn rugzak gepropt. Mocht je 'm terug willen... Helaas pindakaas, hij ligt al in de vuilcontainer. :winkie:

Het bruggetje over het spoor is ook weer geopend! Zie hij er niet prachtig uit!
Afbeelding

https://www.gelderlander.nl/berg-en-dal ... ~a18edd6e/

Is helaas geen “bruggetje” meer. Was wel gecharmeerd van het oude bruggetje 😁
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Azurri schreef: wo 15 december 2021, 18:34 Ook de enige klim waar je niet alleen met wattage boven komt, eerder met doseren en de juiste versnelling kiezen,
Juiste versnelling kiezen? Is toch een kwestie van zsm naar het allerlichtste schakelen wat je tot je beschikking hebt of zijn er daadwerkelijk mensen die hier denken 'nou het een na grootste blad lukt ook wel'?

NB 18-34 lees ik hieronder??? :o mij lukt het met 42 - 32 amper
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Bram87 schreef: do 16 december 2021, 10:34
Azurri schreef: wo 15 december 2021, 18:34 Ook de enige klim waar je niet alleen met wattage boven komt, eerder met doseren en de juiste versnelling kiezen,
Juiste versnelling kiezen? Is toch een kwestie van zsm naar het allerlichtste schakelen wat je tot je beschikking hebt of zijn er daadwerkelijk mensen die hier denken 'nou het een na grootste blad lukt ook wel'?

NB 18-34 lees ik hieronder??? :o mij lukt het met 42 - 32 amper
Op de macht kom je deze klim ook nog wel op toch? Ik schakel zeker niet naar de allerlichtste versnelling. Denk ook iets van 34-36 ofzo.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Azurri schreef: wo 15 december 2021, 18:34 Is een van de weinige (enige?) Technische klimmen op de routes hier.
Ik weet nog wel een wortelklim die redelijk technisch is. Op paars, vanuit een kuil ineens steil omhoog. Zit voor de afdaling langs de Maldense Baan.
Plaats reactie