Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Vandaag een plusminus 5-jarig meisje op het traumapaadje... WTF? :o
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7396
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Wout024 schreef: ma 13 april 2020, 19:06 Vandaag een plusminus 5-jarig meisje op het traumapaadje... WTF? :o
1) In Frankrijk rijden ze gewoon met 5~7 jarigen bikepark tracks (Morzine), ze mogen alleen niet alleen in de lift (voor de begeleiding is een niveau Frans van een 5-jarige niet noodzakelijk :roll: ).
2) Genoeg filmpjes van kinderen in Whistler, inclusief 5-jarigen.
3) Een klein beetje getalenteerde en geinteresseerde 4-jarige kun je in 4 uur (geen uitzondering maar per dozijn) zo ver hebben dat ze zelfstandig een BMX track (verre van type mickey mouse) rond kunt krjigen.
... wat was er nu WTF?!
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

cheeta schreef: ma 13 april 2020, 19:24 ... wat was er nu WTF?!
Afgevoerd met de ambulance?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Ten eerste; hulde aan de Trailcrew,wat hebben jullie prachtig werk geleverd,rode en paarse route zijn helemaal top👍.

Verder lange neus!! Naar al de "heren" die de afgelopen tegen mij aan liepen te roepen dat ik tegen de richting in fietste(wat ik soms ook echt doe😜), paaltjes overgespoten hebben,pijltjes veranderd hebben. Nu de bordjes geplaatst zijn is dit hopelijk allemaal voorbij!!

Een meisje van 5 op de route??? Als je zo'n flinke vent bent ga je er toch (voorzichtig) omheen. Laten we de nieuwkomers van onze sport omarmen en er alles aan doen om de slechte naam die we her en der hebben te veranderen door vriendelijk te zijn en anderen te helpen en niet van de trails af te jagen. Je zal ten alle tijden een marge moeten aanhouden want er zijn ook andere gebruikers op de paden,wij hebben geen alleenrecht!! En ik ga tegenwoordig om half 8 s'ochtends t bos in!! Tegen de tijd (rond half 10) dat t druk wordt ben ik zo moe dat ik graag ff achter(1,5 meter😜) een langzamere,of wat minder technische mtb-er blijf!!
Heb respect voor anderen,alleen dan zullen we ook respect ontvangen!!
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

iedereen is van harte welkom hoor! Sterker, zeker ten noorden van de Meerwijkselaan zie je veel ouders met kinderen de nieuwe route uitproberen, is ook vlak bij een woonwijk. Hartstikke goed voor (de toekomst van) het mountainbiken.
Vond alleen deze erg jong, maar goed, misschien is ze over 15 jaar wereldkampioen bij de vrouwen...
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1723
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

zaterdagochtend vroeg rood en paars solo gereden. begon rustig maar werd al snel drukker. Aangezien ik meestal degene ben die ingehaald wordt kon ik zelf het initiatief houden om aan de kant te gaan. Wat een fantastische routes. Aardig wat techniek nodig om de afdalingen nu goed te rijden, het is erg glad door de harde ondergrond met een laagje stof er over.

Toen ik bijna bij de auto was (Konbanwa, stonden daar 3 auto's, terwijl de SBB parkeerplaatsen overvol waren) deed ik de klim naast het traumapad, precies toen op het traumpad een sliert van 5 a 6 strak in lycra gestoken diep over het stuur gebogen BWR's naar benden zeilde, elkaar strak in het wiel en het ondenkbare gebeurde: zowel de kopman als nr 3 leegde al fietsend VOL zijn neus. Prachtig (walgelijke) wolk van spetters in het zonlicht wat daar langs de bomen strijkt waar de rest van de groep heeerlijk doorheen knalde. Heb ze nog nageroepen maar maakte geen indruk. Raar volk. En dan te bedenken dat de crew daar op dat moment ook bezig was.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Wout024 schreef: di 14 april 2020, 09:34 iedereen is van harte welkom hoor! Sterker, zeker ten noorden van de Meerwijkselaan zie je veel ouders met kinderen de nieuwe route uitproberen, is ook vlak bij een woonwijk. Hartstikke goed voor (de toekomst van) het mountainbiken.
Vond alleen deze erg jong, maar goed, misschien is ze over 15 jaar wereldkampioen bij de vrouwen...
Op t stukje dat jij beschijft kwam mij een aantal weken geleden zelfs een peuter op een loopfiets tegenmoet!! En idd. Misschien was t wel onze nieuwe Mathieu,😉
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

Tot nu toe alleen rood gereden maar aangenaam verrast! Goeie mix tussen natuur, technisch en af en toe zowat dood gaan. :tong
Minder happy was ik met twee rijders van de lokale fietsenmaker in Nijmegen, waarvan er eentje vond dat ik maar aan de kant moest omdat ik hem aan hoorde komen, en de ander van mening was dat 'links voorbij' roepen automatisch betekent dat er meteen ingehaald kan worden. De singletracks zijn gewoonweg niet breed genoeg voor inhalen en anderhalve meter afstand, wacht gewoon tot er weer ruimte is. (Snap sowieso die haast niet, maargoed.)
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

crapforbrains schreef: di 14 april 2020, 12:31 Tot nu toe alleen rood gereden maar aangenaam verrast! Goeie mix tussen natuur, technisch en af en toe zowat dood gaan. :tong
Minder happy was ik met twee rijders van de lokale fietsenmaker in Nijmegen, waarvan er eentje vond dat ik maar aan de kant moest omdat ik hem aan hoorde komen, en de ander van mening was dat 'links voorbij' roepen automatisch betekent dat er meteen ingehaald kan worden. De singletracks zijn gewoonweg niet breed genoeg voor inhalen en anderhalve meter afstand, wacht gewoon tot er weer ruimte is. (Snap sowieso die haast niet, maargoed.)
Soms denk ik dat met "strava-scramblers" op de route dit soort"strava haantjes" een stuk socialer zouden worden🤣🤣🤣.
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Is niet heel moeilijk. Meld het segment als gevaarlijk. Klaar. (Maar dat heb je niet van mij)
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Vandaag paars en nieuw rood gedaan. Route lag er niet overal even goed meer bij. Veel los zand, al flinke remkuilen en kombochten waar de gaten invallen. Zag dat er veel geel zand is gebruikt bij het aanleggen en dat houdt blijkbaar slecht vocht vast.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
Gebruikersavatar
Pbro
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 10 april 2013, 10:00

Bosbrand ontdekt door MTB-ers
https://www.gelderlander.nl/berg-en-dal ... ~ac9efa4d/ :-q :-q :-q

Waar blijft die regen? Het is echt heel droog en stoffig nu. Vanmiddag allemaal even een regendansje doen?
Be Nice, Say Hi!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3894
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Toch handig die mountainbikers in het bos. :-q

Even een week regen zou inderdaad geen overbodige luxe zijn.
◼︎ Go round the outside.
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Phoe,ja het is erg droog in het bos en t ziet er voorlopig ook niet naar uit dat we regen krijgen.
Ik zie veel remknippen ontstaan en ook dat de kombochten beginnen af te brokkelen; hadden jullie(trailbouwers) dit zo snel verwacht of was het zelfs geplanned?? Of is het een combinatie van droogte en intensief gebuik(heb zelf ook dat doordat de trails uitdagender zijn dat ik geen behoefte meer heb om "mijn eigen weg te zoeken"
Zie ook de zo zorgvuldig dichtgeschepte boomstromken her er der op de route weer vrij komen...... of is het de bedoeling dat alles bijgehouden wordt,lijkt me nogal een flinke klus,voor een handje vol vrijwilligers??😓.
Nogmaals alle lof voor t werk dat jullie verzet hebben,maar zonde als dat zo snel teniet gedaan zou worden😞 .
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4716
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

MarcusE schreef: wo 15 april 2020, 18:49 Vandaag paars en nieuw rood gedaan. Route lag er niet overal even goed meer bij. Veel los zand, al flinke remkuilen en kombochten waar de gaten invallen. Zag dat er veel geel zand is gebruikt bij het aanleggen en dat houdt blijkbaar slecht vocht vast.
Geel zand wordt niet gebruikt maar graaf een geul zoals de routes worden aangelegd en je zit al heel snel op het gele zand. +/- 50cm de diepte in en je hebt geel zand.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie