Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
markindealpen
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: UHR

za 28 maart 2020, 11:12

alero schreef:
vr 27 maart 2020, 20:59
Wanneer komt er een gpx bestand beschikbaar?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, heeft iemand een officieus gpx-je ? Wil er graag eens fietsen, maar heb geen zin in spoorzoeken :)
Kona Big Honzo DL
Canyon Spectral AL 7.0
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
HB_Eagle
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

za 28 maart 2020, 14:31

markindealpen schreef:
alero schreef:
vr 27 maart 2020, 20:59
Wanneer komt er een gpx bestand beschikbaar?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar, heeft iemand een officieus gpx-je ? Wil er graag eens fietsen, maar heb geen zin in spoorzoeken :)
+1
Bob Cross
Mtb fanaat
Mtb fanaat

za 28 maart 2020, 15:19

HB_Eagle schreef:
markindealpen schreef:

+1
Strava > zoek wat segmenten op > kijk bij de bikers op die segmenten of ze de route gereden hebben > download gratis appje Strava tot Gpx > et viola, daarmee kun je voor nada noppes niente de Strava activiteiten converteren naar GPX.
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

za 28 maart 2020, 20:45

Bob Cross schreef:
za 28 maart 2020, 15:19
HB_Eagle schreef:

+1
Strava > zoek wat segmenten op > kijk bij de bikers op die segmenten of ze de route gereden hebben > download gratis appje Strava tot Gpx > et viola, daarmee kun je voor nada noppes niente de Strava activiteiten converteren naar GPX.
En als je daar geen zin in hebt, vandaag hebben we de eerste pijlen op de palen gemonteerd. De Nijmegen route is helemaal uitgepijld. Onderweg kom je nog wel enkele groene pijlen van de oude route tegen, maar die moeten genegeerd worden. Deze zullen we zo snel mogelijk verwijderen.

De Groesbeek route is nog niet zo ver. Hiervan is enkel het eerste deel (van traumapad tot Maldensebaan) voorzien van pijlen.
Merijn.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: hangt in de garage

zo 29 maart 2020, 00:10

Vandaag voor het eerst de Nijmegen lus gereden. Rond 11 uur gestart vanuit Malden en is een erg mooie ronde geworden! :-q Nu nog nieuwsgieriger naar de overige lussen!
Zag nog wel vrij veel mensen zoeken of in ieder geval niet de route volgen, maar of dat bewust was?
Ik had alleen bij de start vanaf de Nijmeegsebaan (oversteek Traumapad) even het kaartje nodig om de juiste richting te kiezen, verder was het eigenlijk overal goed te doen. Bij Afrika museum nog iemand gezien die met de bordjes bezig was, maar volgens mij was dat 1 van de laatsten die nog opgehangen moest worden.

Overigens mistte ik de afslag linksaf (fietspad Meerwijkselaan) de heuvel op naar de lus om de Leemkuil, maar kan prima zijn dat ik daar zelf een bordje over het hoofd heb gezien...
bas r
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018

zo 29 maart 2020, 13:32

Vanmorgen de rode lus en een groot deel van paars gereden.
Bij paars was het helaas vol met zeer trage ongeoefende groepjes (????????? dat was niet de bedoeling volgens Ferd!) mtb'ers.
Daar moet ik nog even aan wennen. Natuurlijk inherent aan de grote hoeveelheden singletrack dat het moeilijk inhalen is, maar met deze hoeveelheden langzame mensen zou het misschien een optie zijn om wat verbredinkjes aan te brengen voor inhalen.

/Edit: maar voordat het een huil-verhaal wordt: GAAF dat de routebordjes er nu ook staan!! Ik werd er helemaal blij van :)
Iemand enig idee wanneer de vrijwillige vignetten worden rondgestuurd?
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Scott
Contacteer:

zo 29 maart 2020, 13:42

Omdat men nu even niet zo veel anders kan bedenkt men dan maar om ook eens te gaan mountainbiken. Nu is mountainbiken een ander koekje dan je stadsfiets, maar zo denkt men niet. Dat heeft er al in geresulteerd dat de verhuurders te Schoor gezamenlijk hebben besloten om voorlopig de verhuur te staken. Ook hangt onderstaande mededeling bij de diverse startpunten.
BOSS schreef:
zo 29 maart 2020, 00:09
Vandaag heeft MTB-Noordwest deze 'overdenking' geplaatst langs de routes van Schoorl en Geestmerambacht:

Mededeling voor beginnende- en gevorderde mountainbikers

Mountainbiken is een sport met risico's, sommige stukken van deze route kunnen gevaarlijk zijn. Een ongeluk zit in een klein hoekje, een bot is zo gebroken. Op dit moment wil je de zorgverleners niet onnodig belasten. Vraag je dus af of het verstandig is om enig risico te nemen momenteel; denk er even twee, drie of vier keer over na aub… We kunnen je niet dwingen maar ons advies is: wees verstandig!

FIETS DEZE ROUTE NU EVEN NIET, BLIJF THUIS!!!(daarmee redt je levens)

Besluit je om toch deze mountainbike route te gaan rijden (en nogmaals, wij adviseren om dat NIET te doen):
  • Zorg voor goed materiaal en draag absoluut een helm.
  • Neem geen risico’s
  • Rijd alleen! Neem daarom een telefoon mee, zodat je altijd iemand kan waarschuwen in geval van nood.(en ben je er van bewust dat je in de Schoorlse duinen niet overal dekking hebt)
  • Houd afstand! Wij raden 10 meter aan! Je weet nooit wanneer een voorganger afremt of plots gaat stil staan.
  • Haal niet in op een singletrack! Je komt dan zeker binnen de 1,5 meter regel. Wacht tot het breder is of spreek wat af met degene die je wilt inhalen.
  • Het coronavirus verspreidt zich via je neusvocht, mondvocht of oogvocht. Hiermee kun je anderen besmetten. Leeg je neus gewoon zoals beschaafde mensen doen in een zakdoek.

#blijfgezond #samentegencorona #blijfthuis #flattenthecurve

Dusssss©
Mountainbiker sinds 1991 Trailforks | Komoot | Strava | Instagram
JohanGTT
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

ma 30 maart 2020, 17:10

Nu er veel meer singletrack is, is het iid lastiger inhalen. Dat is even wennen hier in nijmegen. Nu ben ik zelf ook geen XC-pro die echt iedereen snot voor de ogen rijdt, als ik iemand sneller achter mij heb, laat ik meestal even lopen bij de bredere stukken of bij een kruising. En daarna er natuurlijk weer snel er achteraan :).
markindealpen
All rounder
All rounder

ma 30 maart 2020, 21:38

shamensink schreef:

En als je daar geen zin in hebt, vandaag hebben we de eerste pijlen op de palen gemonteerd. De Nijmegen route is helemaal uitgepijld. Onderweg kom je nog wel enkele groene pijlen van de oude route tegen, maar die moeten genegeerd worden. Deze zullen we zo snel mogelijk verwijderen.

De Groesbeek route is nog niet zo ver. Hiervan is enkel het eerste deel (van traumapad tot Maldensebaan) voorzien van pijlen.
Vermeld dan ook dat je op de website nu wel gpxjes hebt geplaatst :)

Mooie routes geworden!
Kona Big Honzo DL
Canyon Spectral AL 7.0
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

ma 30 maart 2020, 22:05

Zag een clipje op de instagram van Lotte Koopmans. https://www.instagram.com/p/B-XSYd8Hezi ... gfynd6ifov Ziet er goed uit, Ik zeg folow the doctor. 👊
shamensink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120 HPC SLT 2020

ma 30 maart 2020, 22:35

markindealpen schreef:
ma 30 maart 2020, 21:38
shamensink schreef:

Vermeld dan ook dat je op de website nu wel gpxjes hebt geplaatst :)

Mooie routes geworden!
Die zijn na mijn bericht geplaatst.

Net als de resterende (paarse) pijlen op de Groesbeek route. Die zijn vandaag gedaan
JasperGr
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

di 31 maart 2020, 05:19

Gaaf! Dat wordt binnenkort even genieten!
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Contacteer:

di 31 maart 2020, 06:27

Even een andere vraag. Voorheen parkeerde ik bij de Duivelsberg om na mijn rit een pannenkoek naar binnen te schuiven. Maar dat zit er nu niet in. Wat is nu een goede plek om te parkeren als je uit het noorden komt? (uit richting Utrecht)

Kom ik morgen misschien even buurten er van uitgaande dat het blij jullie in het weekend ook drukker is dan normaal.
bas r
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Mijn mountainbike: Focus O1E Pro 2018

di 31 maart 2020, 07:37

Als ik kijk welke routes er nu klaar zijn, denk ik dat je het beste bij het zweefvliegveld Malden kunt parkeren.

Dan rijd je eerste het onderste, paarse Groesbeek-stuk en vervolgens kun je deel paars erboven, rood (rondom musea) en laatste stuk paars pakken. 2-2,5 uur bezig.
markindealpen
All rounder
All rounder

di 31 maart 2020, 08:30

Tijgerhaai schreef:
di 31 maart 2020, 06:27
Even een andere vraag. Voorheen parkeerde ik bij de Duivelsberg om na mijn rit een pannenkoek naar binnen te schuiven. Maar dat zit er nu niet in. Wat is nu een goede plek om te parkeren als je uit het noorden komt? (uit richting Utrecht)

Kom ik morgen misschien even buurten er van uitgaande dat het blij jullie in het weekend ook drukker is dan normaal.
Ik kom vanuit Zeist en ik start vaak bij t zweefvliegveld bij Malden, je begint vlakbij de paarse route.
Laatst gewijzigd door markindealpen op di 31 maart 2020, 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Kona Big Honzo DL
Canyon Spectral AL 7.0
Kona Rove st
{Cube ltd pro}
Plaats reactie