Word een lekker rommeltje straks met overal eigen dan wel of niet verplichte vergoedingen om op de routes te mogen rijden.
Vind het wel logisch dat je een vrijwillige bijdrage levert aan je vaste route maar die heb ik eigenlijk niet. Aan de andere kant prima want als ze allemaal een verplicht vignet gaan doen zit ik straks met een stuk of 5 vergunningen die ik moet aanschaffen..
Als NM nijmegen gaat overnemen lijkt mij het fair dat dit gewoon toegevoegd word in de huidige vergunning. Hopelijk lukt het nijmegen en de bouwers zelf, dan is NM niet nodig zoals ik het begrijp.
Routes Rijk van Nijmegen
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 226
- Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
- Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen
Misschien zoiezo een idee om een crowdfunding op te zetten onafhankelijk van een vignet of niet. Het is trouwens wel vreemd dat natuurmonumenten gaat zitten miepen, de huidige nieuwe stukken gaan niet over natuurmonumenten gebied. In de meeste NM gebieden in de regio Nmgn mag je niet eens mtb-en en heumensoord is nu niet echt het meest interessante mtb stuk (wat mij betreft best kan vervallen).Tijgerhaai schreef: ↑wo 4 maart 2020, 00:44 Dus allemaal een vrijwillig vignet (donatie) nemen waar wij de routebouwers Rijk van Nijmegen mee steunen. Opgelost
Laatst gewijzigd door JohanGTT op wo 4 maart 2020, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Dat is dan misschien de beste optie. Waar mogelijk gewoon met een grote boog om NM gebied heen.
- Tijgerhaai
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3892
- Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
- Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
- Contacteer:
Als iedereen zijn favoriete route sponsort in de vorm van een donatie zijn de kosten gedekt en kunnen wij bij elkaar op bezoek zonder dat je moeilijk hoeft te doen met (dag)vignetten ed.g60 schreef: ↑wo 4 maart 2020, 04:15 Word een lekker rommeltje straks met overal eigen dan wel of niet verplichte vergoedingen om op de routes te mogen rijden.
Vind het wel logisch dat je een vrijwillige bijdrage levert aan je vaste route maar die heb ik eigenlijk niet. Aan de andere kant prima want als ze allemaal een verplicht vignet gaan doen zit ik straks met een stuk of 5 vergunningen die ik moet aanschaffen..
Als NM nijmegen gaat overnemen lijkt mij het fair dat dit gewoon toegevoegd word in de huidige vergunning. Hopelijk lukt het nijmegen en de bouwers zelf, dan is NM niet nodig zoals ik het begrijp.
●◼︎▲◆ Go round the outside.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5597
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Maar ze brengen wel geld in het laadje.
Zoals al eerder gevraagd, is er straks ook nog wat open van de oude lussen (Groen en rood) of mag je alleen maar over de nieuwe lussen rijden?
Kan me herinneren dat de vorige 2 routes aan elkaar geschakeld langer waren dan 35km of zit ik mis?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 3316
- Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
- Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
- Contacteer:
Klopt. Is de beste manier idd. Als ze dat overal voor elkaar krijgen en niet zoals almere ofzo n vergunning verplichten..Tijgerhaai schreef: ↑wo 4 maart 2020, 11:22Als iedereen zijn favoriete route sponsort in de vorm van een donatie zijn de kosten gedekt en kunnen wij bij elkaar op bezoek zonder dat je moeilijk hoeft te doen met (dag)vignetten ed.g60 schreef: ↑wo 4 maart 2020, 04:15 Word een lekker rommeltje straks met overal eigen dan wel of niet verplichte vergoedingen om op de routes te mogen rijden.
Vind het wel logisch dat je een vrijwillige bijdrage levert aan je vaste route maar die heb ik eigenlijk niet. Aan de andere kant prima want als ze allemaal een verplicht vignet gaan doen zit ik straks met een stuk of 5 vergunningen die ik moet aanschaffen..
Als NM nijmegen gaat overnemen lijkt mij het fair dat dit gewoon toegevoegd word in de huidige vergunning. Hopelijk lukt het nijmegen en de bouwers zelf, dan is NM niet nodig zoals ik het begrijp.
life starts @ 150bpm...
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 352
- Lid geworden op: di 26 mei 2015, 21:21
- Mijn mountainbike: Radon Jealous & Transition Patrol
Niet naar jou persoonlijk bedoelt, maar jouw post springt er wel 't meeste uit. Iedereen investeert 100-den euro's in hun materiaal, onderhoud en upgrades. Allemaal de normaalste zaak van de wereld. Nu is er sprake van een vignet waar je een whooping 14euro (bij benadering) voor dient te betalen om vervolgens gebruik te mogen maken van al het moois dat het bos te bieden heeft, maar dan is de wereld opeens te klein.Rayb81 schreef: ↑wo 4 maart 2020, 02:23 Ik snap niet waarom NM nu opeens om de hoek komt kijken.
Voor de routes bij Nijmegen was toch nooit een verplicht vignet aanwezig?
Ik heb al een NM vignet en ik ben niet van plan nog een ander vignet van NM aan te schaffen.
Ik mag hopen dat ik het verkeerd gelezen heb.
Een vrijwillige bijdrage betaal ik uiteraard wel!
Kom op zeg.. De gemiddelde contributie van de locale voetbalclub om de hoek is al het veelvoudige hiervan.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4713
- Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
- Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede
Neem dan eens de moeite om terug te lezen!! Het gaat niet om het geld ansich maar het principe dat er een wildgroei lijkt te ontstaan aan vignetten in het hele land. En zelfs als het €100 wordt totaal is dat allemaal nog best te verantwoorden maar het is niet evenredig verdeeld.
Elke keer maar weer die nonsens vergelijkingen uit de kast halen met voetbalclubs en wat al niet meer .. ga nu eens inhoudelijk in op de discussie en kom niet steeds met van die drogredenaties.
#sorry moest er even uit
Elke keer maar weer die nonsens vergelijkingen uit de kast halen met voetbalclubs en wat al niet meer .. ga nu eens inhoudelijk in op de discussie en kom niet steeds met van die drogredenaties.
#sorry moest er even uit
Dat inhoudelijke is al 1000x genoemd en iedere keer blijft het onderwerp weer terug komenhanjovdberg schreef: ↑wo 4 maart 2020, 15:49 Neem dan eens de moeite om terug te lezen!! Het gaat niet om het geld ansich maar het principe dat er een wildgroei lijkt te ontstaan aan vignetten in het hele land. En zelfs als het €100 wordt totaal is dat allemaal nog best te verantwoorden maar het is niet evenredig verdeeld.
Elke keer maar weer die nonsens vergelijkingen uit de kast halen met voetbalclubs en wat al niet meer .. ga nu eens inhoudelijk in op de discussie en kom niet steeds met van die drogredenaties.
#sorry moest er even uit
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5597
- Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
- Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14
Ik heb al een NM vignet voor een parcours waar ik maar een paar keer per jaar kom.
Om dan nog een NM vignet te kopen voor een parcours waar ik slechts 1x per jaar wil fietsen vind ik een beetje dubbelop.
Dat ander mensen de parcoursen om de hoek hebben is een ander verhaal.
UHR kom ik ook niet vaak, maar dat geld gaat direct naar de vrijwilligers.
Bij NM is dat niet zo en wordt gezegd dat ze het aan onderhoud van het parcours besteden wat in werkelijkheid niet zo is, er wordt namelijk onderhoud aan het bos gepleegd, niet aan de routes specifiek.
Ander punt: waarom hoeft een wandelaar geen vignet te kopen??
Om dan nog een NM vignet te kopen voor een parcours waar ik slechts 1x per jaar wil fietsen vind ik een beetje dubbelop.
Dat ander mensen de parcoursen om de hoek hebben is een ander verhaal.
UHR kom ik ook niet vaak, maar dat geld gaat direct naar de vrijwilligers.
Bij NM is dat niet zo en wordt gezegd dat ze het aan onderhoud van het parcours besteden wat in werkelijkheid niet zo is, er wordt namelijk onderhoud aan het bos gepleegd, niet aan de routes specifiek.
Ander punt: waarom hoeft een wandelaar geen vignet te kopen??
- Giant-E
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 4831
- Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
- Mijn mountainbike: Neuron CF8
Dit dus. Woonde ik in Rheden of Nijmegen kocht ik 'm direct. Al kost ie €25,-
Ik rij Posbank 2 a 3x per jaar. Koop elk jaar trouw een vignet. Als Nijmegen gaat werken met dagkaarten komt 't goed, anders neem ik de gok voor die ene keer in het jaar.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1723
- Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
- Mijn mountainbike: Spectral 29
ik snap niet waarom men tot de conclusie komt dat het om een tweede, ander vignet gaat. In eerste instantie blijft het NM standpunt, zoals zij dat zelf noemen een 'gewenst vignet' van kracht (vaag). Nergens staat dat dat vignet er komt, het wordt in het midden gehouden: 'Ook wil Natuurmonumenten dat mountainbikers die de nieuwe MTB-routes in het Rijk van Nijmegen gaan gebruiken verplicht kunnen worden tot aanschaf van een vignet van 10 euro per jaar, als dit niet op vrijwillige basis lukt.'
Als dat niet werkt, zoals is te lezen in het artikel: ‘Daarnaast is afgesproken bij onvoldoende opbrengsten het vrijwillig vignet om te willen zetten naar een verplicht MTB-vignet.'
Dit gaat dan natuurlijk om het reeds bestaande vignet van NM. Dat ergens eerder in het artikel 10 euro wordt genoemd terwijl hij 12,50 kost zal een slordigheidje van de journalist dan wel van de woordvoerder van NM zijn. Maar ik ga er vooralsnog vanuit dat je gewoon met je Veluwezoom/LDD/Montferland etc kaartje dan ook in Nijmegen terecht kan. (NB dagpassen bestaan ook al bij NM)
Als dat niet werkt, zoals is te lezen in het artikel: ‘Daarnaast is afgesproken bij onvoldoende opbrengsten het vrijwillig vignet om te willen zetten naar een verplicht MTB-vignet.'
Dit gaat dan natuurlijk om het reeds bestaande vignet van NM. Dat ergens eerder in het artikel 10 euro wordt genoemd terwijl hij 12,50 kost zal een slordigheidje van de journalist dan wel van de woordvoerder van NM zijn. Maar ik ga er vooralsnog vanuit dat je gewoon met je Veluwezoom/LDD/Montferland etc kaartje dan ook in Nijmegen terecht kan. (NB dagpassen bestaan ook al bij NM)