Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

shit schreef: ma 28 januari 2019, 18:15 Is er al nieuws over de nieuwe route?
En nu?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
Johnny Hoogmoed
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: do 14 augustus 2014, 08:30

Uit de Facebook vrijwilligersgroep:

De gesprekken om tot een convenant te komen verlopen zeer moeizaam. We kunnen niet instemmen met een te hoog eisen pakket van de TBO's. Waarop ze ook steeds weer terugkomen. Er is een enorm wantrouwen bij de TBO's tegenover het plan. Ze willen gewoon niet inzien dat dit alleen maar een win-win situatie oplevert.

Ons voorstel wat we gemaakt hebben is naar onze mening meer dan redelijk echter wordt daar niet eens op ingegaan. Omdat we uit de tijdlijnen van de subsidie's dreigen te lopen gaan we in gesprek met de subsidieverleners (gemeenten en provincie's) en bepalen daarna of en hoe het verder moet.

Het mag duidelijk zijn dat we voor het broedseizoen (medio maart) niet meer gaan beginnen. Helaas :(
Roads? Where we're going, we don't need roads.
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

:((

Valt er niet al te starten met de rest van de route? Het leest alsof die appendix een extra lus is en dus geen integraal onderdeel van de route. Dat kan dan toch ook als een 'fase 2' ofzo worden opgepakt en nu eerst beginnen met de hoofdroute..? Liever 80% gerealiseerd dan 0%...
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

:-q +1
Wout024
All rounder
All rounder
Berichten: 80
Lid geworden op: do 5 oktober 2017, 19:54

Merijn. schreef: di 26 februari 2019, 14:33 :((

Valt er niet al te starten met de rest van de route? Het leest alsof die appendix een extra lus is en dus geen integraal onderdeel van de route. Dat kan dan toch ook als een 'fase 2' ofzo worden opgepakt en nu eerst beginnen met de hoofdroute..? Liever 80% gerealiseerd dan 0%...
Ik snap daar ook helemaal niks van. Er komen 6 lussen van bij elkaar bijna 90-100 km. ik ben allang blij met 3 nieuwe lussen om te beginnen. Start je toch aan de Nijmeegse kant.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Zal wel te maken hebben de voorwaarden van de subsidie.
Maar wat zijn/is TBO? De omwonende en milieuclubs zullen altijd weer een reden vinden om het niet eens to zijn met de plannen. Er moet gewoon een organisatie boven staan die de knoop doorhakt, je kunt nu eenmaal niet iedereen tevredenstellen.

Ik ben bang dat nu van uitstel, afstel komt.
StephanR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: vr 19 september 2014, 11:01
Mijn mountainbike: YT Jeffsy

JohanGTT schreef: wo 27 februari 2019, 15:26 Zal wel te maken hebben de voorwaarden van de subsidie.
Maar wat zijn/is TBO? De omwonende en milieuclubs zullen altijd weer een reden vinden om het niet eens to zijn met de plannen. Er moet gewoon een organisatie boven staan die de knoop doorhakt, je kunt nu eenmaal niet iedereen tevredenstellen.

Ik ben bang dat nu van uitstel, afstel komt.
TBO = Terrein Beherende Organisatie
Dus clubs zoals Staatsbosbeheer, Natuurmonumenten, Gemeenten, Het Landschap, eventuele prive landgoederen etc. Ik weet niet precies wie/wat daar zit. Maar voor het beeld :-q

We hebben het hier dus zeker niet over omwonenden en milieuclubs oid (hoewel dat belang impliciet misschien wel meegewogen wordt door de tbo's).
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Achter de schermen wordt er nog steeds constructief overlegt. Nog meer water door Waal zal goed doen en wie weet waar ze volgend smeltwaterseizoen staan.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: wo 6 maart 2019, 16:32 Achter de schermen wordt er nog steeds constructief overlegt. Nog meer water door Waal zal goed doen en wie weet waar ze volgend smeltwaterseizoen staan.
Jaja, leg het probleem maar bij de droogte neer... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Jurriaan schreef: wo 6 maart 2019, 16:32 Achter de schermen wordt er nog steeds constructief overlegt. Nog meer water door Waal zal goed doen en wie weet waar ze volgend smeltwaterseizoen staan.
Zijn we net klaar met Ruimte voor de rivier ivm waterstandverlaging rondom Nijmegen komt er een smeekbede voor meer water door de Waal....
Gebruikersavatar
MarcusE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 589
Lid geworden op: do 2 maart 2006, 08:55
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX8 29er

Net even een klein rondje gedaan met mijn vrouw in het stuk tussen Heilig Landstichting en Groesbeek, waar ook de groene route loopt. Meeste paden zijn wel redelijk, maar ook hier wordt weer zogenaamd bos onderhoud gedaan waardoor een aantal paden volledig aan gort zijn gereden door de houthakkers. Ook in het, normaal mooie, stukje bos achter de Canadese begraafplaats is het een grote puinhoop door kap activiteiten.
Family jewels
Trek Fuel EX8 29
Trek Emonda SL8
Bulls Copperhead 3
Trek 3700
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Is er nog nieuws over de nieuwe route?
shit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 493
Lid geworden op: za 9 mei 2015, 19:55
Mijn mountainbike: Scott spark

Kun je ergens informatie vinden hoe het erbij staat met de nieuwe route.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Er wordt gesproken, daar valt weinig over te vertellen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Heel lullig voor oprecht geïnteresseerde, maar het beste is niks communiceren. Dan breng je eventuele bezwaarmakers ook niet op ideeën. Wel je huiswerk goed maken.
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie