Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Ze zijn trouwens ook weer met bos werkzaamheden bezig. Nu hebben ze daarbij ook de afdaling groesbeekse bos dicht gegooid met snoeiafval en bomen. Erg jammer van deze mooie afdaling vooral in de zomer, het lijkt er op dat steeds meer stukken worden dicht gegooid. Op strava is het deze afdaling: https://www.strava.com/segments/4361939" onclick="window.open(this.href);return false;. Ligt net naast de rode route.
pk-patty
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1401
Lid geworden op: zo 31 januari 2010, 15:37
Mijn mountainbike: Orbea Rise M20,Trek Procaliber 9.7,Niner Jet 9, Felt Breed 20 gravel, Trek 1.5 racert.

Ben benieuwd of we daar zondag iets van gaan merken tijdens de Pedaleurscross.....
lancev7
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 15:55
Contacteer:

Dat je het op het moment niet schoon zal houden is zeker, maar was inderdaad al bang dat er wederom onderhoud gepleegd wordt aan het bos. Buiten dat het ook vast wel goed is voor het bos, vernielen de machines de paden ook wel flink.

Ik ben ook benieuwd wat het zondag gaat brengen.
sodutch
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 22:28

Ik ben van plan om aanstaande week de Nijmeegse route te rijden.
is het een beetje te doen momenteel? Of kunnen we beter uitwijken naar een andere route?
Corpii
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 4 augustus 2014, 11:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 6

Ik heb woensdag een rondje gedaan en het was behoorlijk nat overal.
kiwihoofd
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 11 augustus 2011, 10:51
Mijn mountainbike: Anthem

Vandaag groen en rood gereden. Het is redelijk nat inderdaad, als je geen zin hebt om je fiets schoon te maken dan kun je beter binnen blijven. Het weer was vandaag wel erg prima dus toch vol op genieten!
De werkzaamheden in het bos maken het er op sommige plekken ook niet echt beter op.
Ben benieuwd of er over 5 jaar nog een bos is hier want het begint wel erg kaal te worden op een aantal plekken.
Gebruikersavatar
Remmes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1956
Lid geworden op: wo 20 juli 2011, 21:55
Contacteer:

kiwihoofd schreef:Vandaag groen en rood gereden. Het is redelijk nat inderdaad, als je geen zin hebt om je fiets schoon te maken dan kun je beter binnen blijven. Het weer was vandaag wel erg prima dus toch vol op genieten!
De werkzaamheden in het bos maken het er op sommige plekken ook niet echt beter op.
Ben benieuwd of er over 5 jaar nog een bos is hier want het begint wel erg kaal te worden op een aantal plekken.
dan heb je de Loonse en Drunense Duinen nog niet gezien.....
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... l9LpalNnu4" onclick="window.open(this.href);return false;
MTB route Loonse en Drunense Duinen
https://www.facebook.com/mtbrouteldd/
FB group MTB XL NL-BE
https://www.facebook.com/groups/1780348748962030
sodutch
All rounder
All rounder
Berichten: 109
Lid geworden op: zo 11 oktober 2009, 22:28

kiwihoofd schreef:Vandaag groen en rood gereden. Het is redelijk nat inderdaad, als je geen zin hebt om je fiets schoon te maken dan kun je beter binnen blijven. Het weer was vandaag wel erg prima dus toch vol op genieten!
De werkzaamheden in het bos maken het er op sommige plekken ook niet echt beter op.
Ben benieuwd of er over 5 jaar nog een bos is hier want het begint wel erg kaal te worden op een aantal plekken.
Thanks voor de feedback.
Fiets schoonmaken hoort er gewoon bij, als je gaat fietsen in december. Maar de vraag is of je wel lekker kan fietsen.

Ik begrijp dat je best lekker kan fietsen.
kevmori
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 764
Lid geworden op: di 14 februari 2006, 11:35
Mijn mountainbike: Cannondale Carbon Flash 3

Het nieuwe motto van de bosbeheerders is ook 'minder groen, moet je doen' .
Koenuhhh
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1597
Lid geworden op: zo 29 augustus 2010, 16:28
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp (2015) - YT Jeffsy 29 (2017)

kevmori schreef:Het nieuwe motto van de bosbeheerders is ook 'minder groen, moet je doen' .
Weer boswerkzaamheden?
Flux
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: do 27 maart 2008, 10:15
Mijn mountainbike: Between Bikes ;-)

Koenuhhh schreef:
kevmori schreef:Het nieuwe motto van de bosbeheerders is ook 'minder groen, moet je doen' .
Weer boswerkzaamheden?
Yup en veel. Gister even rood en groen gedaan. Ook aardig blubberig ondanks het heerlijke weer
BlackBurn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 20:23
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 2021 incl. dropper
Contacteer:

Flux schreef:
Yup en veel. Gister even rood en groen gedaan. Ook aardig blubberig ondanks het heerlijke weer
Ik ben de laatste weken uitgeweken naar de Utrechtse heuvelrug, de boswerkzaamheden in Nijmegen maken het er niet beter op, plus dat de laatste keer dat ik er was (3 weken geleden) er ook wat paaltjes gesneuveld waren door de boswerkzaamheden.

Nu weet ik niet of het haalbaar is, maar misschien is het een idee om tijdens boswerkzaamheden omleidingen op te zetten, want kwa omgeving en hoogtemeters, blijft Nijmegen echt wel een leuke route.
kiwihoofd
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: do 11 augustus 2011, 10:51
Mijn mountainbike: Anthem

De werkzaamheden in het bos blijven waarschijnlijk nog tot maart.
In de link staat ook wat meer uitleg over de werkzaamheden.

https://rivierengebied.wordpress.com/20 ... beekse-bos" onclick="window.open(this.href);return false;
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

1 januari nog rood en omgeving gereden. Toen was het echt een snelle baan voor de tijd van het jaar. Vanmiddag nog ff een rondje gedaan, het leek wel of dat er vanochtend een heel peloton over de rode route is gegaan. Flink wat stukken alternatief gereden dan is het nog wel te doen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4701
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Heerlijk 28/12 beide routes gereden met mijn vrouw (die bijna nooit mtb'ed) op het gemakje en de staat was heel netjes! Mooie route hoewel er best wel wat meer uitdaging zou mogen zijn rond bepaalde heuvels. Het is erg veel lange rechtdoor stukken. De duintjes vind ik dan weer supergaaf en die zouden wel een 'eeuwigheid' mogen duren... :D
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie