Routes Rijk van Nijmegen

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Edwin3
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: do 8 november 2012, 11:12
Mijn mountainbike: 2 wielen met een idioot ertussen

Old 'n' Rusty schreef:
Edwin3 schreef: Volgende week een toertocht hier en heb er nu al helemaal zin in!
Welke is dat dan?

Als je voor politie/justitie werkt..... Is een besloten tocht, sorry. :cry: Maar kijk er elk jaar enorm naar uit. Vindt de omgeving mooi en ben gek op blubberige klimmetjes.
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

Dit jaar wel graag alle bordjes die de route uitpijlen van DJI tocht ophalen. Dank u. Vorige jaar waren dit rode pijlen, waardoor er veel niet toertocht fietsers op zaterdag en zondag helemaal de weg kwijt waren :).

Zondag de 20ste is er ook iets te doen op mookerheide. In de snelheid niet gezien of er ook een stuk route is afgezet.
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Dan is er een hardloop wedstrijd, Molenhoeks Makkie ( ofzo iets ) Maar mijn ervaring is als je voeg bent ( voor 10 uur ) heb je er geen hinder van, je moet alleen ff onder de afzetlinten door duiken :winkie:
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
Old 'n' Rusty
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 5 maart 2013, 20:48
Mijn mountainbike: Focus Jam 6.9 nine 2019, Orange 224 evo 2008

Als je voor politie/justitie werkt..... Is een besloten tocht, sorry. :cry: Maar kijk er elk jaar enorm naar uit. Vindt de omgeving mooi en ben gek op blubberige klimmetjes.
http://www.tcgennep.nl/TCGennep/Start.html

Bedoel je deze? Ik lees nergens dat dit besloten is. Of zie ik iets over het hoofd?
Harden the fuck up!
Cannondale Uber V
Focus Jam 6.9 Nine 2019
Orange 224 evo
"We search out more and more challenging terrain and then buy bikes with more suspension and technology to make that same terrain easier to ride." :~
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik ben er vandaag ook langs gekomen en volgens mij is een deel van mook afgezet voor mountainbikers, maar welk deel weet ik niet.

Verder was het de eerste keer dat ik in Nijmegen fietste en heb meteen maar de rode en groene route gefietst. Pfff, wat een beklimmingen zeg. Zat regelmatig buiten adem op de fiets, ben ik niet gewent in het platte brabant. :D

Verder was de route redelijk te fietsen, soms wat blubber. Maar vond het best meevallen, had het erger verwacht aan de hand van reacties hier op het forum.

Wat ik wel merkte is dat de route een enkele keer slecht aangeven is (of ik keek verkeerd), vooral in de groen route heb ik enkele keer moeten zoeken naar de route.
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
SanderD
All rounder
All rounder
Berichten: 149
Lid geworden op: za 21 februari 2009, 14:07
Mijn mountainbike: s-works stumpy FSR '09 & s-works ht M5 '09

deefdeef schreef:Wat ik wel merkte is dat de route een enkele keer slecht aangeven is (of ik keek verkeerd), vooral in de groen route heb ik enkele keer moeten zoeken naar de route.
Als het goed is wordt daar dit weekend aangewerkt door leden van licht verzet. Dus als jullie ze bezig zien... :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ah kijk aan. Ik weet alleen aan te geven dat ik bij het spoor ergens verkeerd ben gereden/bordje heb gemist.

De andere plaatsen waren ergens in het bos bij die bomen :D
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
Edwin3
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: do 8 november 2012, 11:12
Mijn mountainbike: 2 wielen met een idioot ertussen

Old 'n' Rusty schreef:
Als je voor politie/justitie werkt..... Is een besloten tocht, sorry. :cry: Maar kijk er elk jaar enorm naar uit. Vindt de omgeving mooi en ben gek op blubberige klimmetjes.
http://www.tcgennep.nl/TCGennep/Start.html

Bedoel je deze? Ik lees nergens dat dit besloten is. Of zie ik iets over het hoofd?

Nope. http://WWW.JUSTMBK.NL" onclick="window.open(this.href);return false;. Is echt besloten en op vrijdag de 25ste.....
JohanGTT
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 25 december 2005, 17:36
Mijn mountainbike: Zo een met 2 wielen

D'r is een of andere fair. Links onderlangs bij het jachtslot gaat niet ze hebben alles afgezet. Je moet bij het jachtslot omrijden over de weg of als je omhoog rijdt de eerste rechts. Ook nog een ambulance zien rijden op het parcours.

http://mookerheidefair2013.mookerheide.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
BlackBurn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 20:23
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 2021 incl. dropper
Contacteer:

JohanGTT schreef:D'r is een of andere fair. Links onderlangs bij het jachtslot gaat niet ze hebben alles afgezet. Je moet bij het jachtslot omrijden over de weg of als je omhoog rijdt de eerste rechts. Ook nog een ambulance zien rijden op het parcours.

http://mookerheidefair2013.mookerheide.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dat als je vanuit de rode route op het asfalt komt (geloof een stukje na de dubbele zandklim), waar je normaal gesproken over het asfalt omhoog fietst?
En kun je als dat nog wel beschikbaar is dan tijdens die klim ergens rechtsaf om er omheen te rijden?

Ik ken de rode/groente route redelijk, maar ik ben verder niet zo heel erg bekend in de omgeving.
Galgo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 361
Lid geworden op: za 26 november 2011, 22:44
Mijn mountainbike: Cube Analog 29er 2012

Ik denk eerder bos uit, linksaf en dan gelijk rechts de Heumense baan op. Daar over het fietspad ongeveer een kilometer verder rechtsaf de bisseltsebaan weer op. Vanaf dat punt kun je de rode route weer vervolgen.
Gebruikersavatar
deefdeef
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: za 22 juni 2013, 11:43
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR comp 2017
Contacteer:

Ik ben tot de ingang van de fair gereden. Daar kon ik links naar beneden en dan op het bospad rechtsaanhoudend door 2 klaphekken en een wei weer rechts omhoog. Boven kom je dan bij de andere kant van de fair en dan kun je linksaf en weer de route oppakken
Ik wil niks! Helemaal niks! -Heideroosjes-
Epic comp FSR 2017
Crave expert 2014
Strava
lid van TWC Ons Verzet, Schaijk
BlackBurn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 20:23
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 2021 incl. dropper
Contacteer:

Ik ben vandaag geweest, het was erg druk, zelfs al om 9:00, o.a. de fair en zo te zien een of andere tocht.

Al met al prima vermaakt, heb achter wat andere groepjes aangereden om om de fair te komen, na de dubbele zandklim rechts, i.p.v. links.

Ook mijn complimenten aan de mensen die de groene route hebben opgeknapt (leden licht verzet?), deze lag er nu super en duidelijk aangegeven bij, ben op stukken geweest die ik nog niet had gezien, hoogstwaarschijnlijk altijd verkeerd gereden. Nogmaals mijn complimenten, super werk!
Gebruikersavatar
azazel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: zo 13 mei 2012, 17:34
Mijn mountainbike: Commencal META Power Trail en YT Capra 27,5 CF Pro Race

Gisteren een rondje rood gedaan, wat een verschil in de bewegwijzering met een paar maanden geleden zeg. TOP! op een paar modderstukjes na lag het er eigenlijk helemaal niet zo verkeerd bij. Ik heb me weer prima vermaakt. :-q
The only time that I’m at ease is when I shred the trails between the trees.
BlackBurn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 182
Lid geworden op: di 6 augustus 2013, 20:23
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp 2021 incl. dropper
Contacteer:

azazel schreef:Gisteren een rondje rood gedaan, wat een verschil in de bewegwijzering met een paar maanden geleden zeg. TOP! op een paar modderstukjes na lag het er eigenlijk helemaal niet zo verkeerd bij. Ik heb me weer prima vermaakt. :-q
Wellicht dat het toen ook al was, echter ik heb de laatste keer gemist (groen was toen al wel vernieuwd), ook op de rode route zijn een aantal bordjes vernieuwd en bij de afdeling, voor de lange klim richting de tennisbaan, staat zelfs "gevaarlijke afdaling".

Puik werk! Ook waren er wat bordjes waar een ander rood bordje bij stond, wat er exact naast stond heb ik niet kunnen lezen, was te lui om af te stappen :P

De route lag er super bij, nattigheid viel erg mee, op 1 plas na, welke dieper was als verwacht waardoor ik de laatste 5km, met een natte zeem en natte sokken heb gefietst. Ik vond het zo'n lekker weer, dat ik arm-/beenstukken en overschoenen overbodig vond 8)
Plaats reactie