Route Holten/Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Giant-E schreef: zo 5 juni 2022, 20:08 Het is toch vrij voorspelbaar dat ‘t wildrijden drastisch gaat toenemen? Of denken die groengekkie’s daadwerkelijk dat de mtb’s nu verleden tijd zijn op de SHR zuid?
Uiteindelijk zijn er nog 3 andere routes in de directe omgeving. Het is net als met Hoge Ginkel destijds. In het begin erg jammer maar er is nog zat moois over.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik ben benieuwd wat de gemeenten gaan doen qua daadwerkelijke actie richting provincie
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

-
UPDATE Blauwe MTBroute Sallandse Heuvelrug (MTBroute Holten)

Een korte update: volgens de laatste berichtgeving is de termijn van afsluiten verlengd tot de uitspraak.

Eerder werd vanuit de Provincie bekendgemaakt dat de blauwe MTBroute Sallandse Heuvelrug moet worden afgesloten. De Provincie heeft daarbij Routenetwerken Twente drie weken de tijd gegeven om de aanpassing door te voeren. Dit is nu verlengd tot aan de uitspraak.

Het verzoek ligt er om alle singletracks af te sluiten, zodat de route alleen nog omgeleid te fietsen is. Deze aanpassingen zijn dan tot 1 oktober 2022.

Bron: Routenetwerken Twente
Facebook: WV Holten

Lees meer ► https://bityl.co/Ciog
Link in BIO

#mtbroutes #mtb #top10 #mountainbike #bikeparken #bikeparkennl #mtbchallenge #mtbtrailawards
-
@mtbroutesnl @bikeparkennl @mtb_challenge @mtbtrailawards
Prophetroy
All rounder
All rounder
Berichten: 120
Lid geworden op: za 4 juni 2011, 20:44
Mijn mountainbike: Trek Farley 5

Wanneer wordt de uitspraak verwacht?
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

We naderen het einde van september. Als ik me goed herinner is daarmee ook het einde in zicht van de periode waarin de route Holten afgesloten is. Klopt het dat de route vanaf 1 oktober weer open is of zijn er ondertussen nog andere ontwikkelingen die roet in het eten gooien?
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Dennis W.
All rounder
All rounder
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 24 september 2006, 20:54

FreedomRanger schreef: za 24 september 2022, 19:07 We naderen het einde van september. Als ik me goed herinner is daarmee ook het einde in zicht van de periode waarin de route Holten afgesloten is. Klopt het dat de route vanaf 1 oktober weer open is of zijn er ondertussen nog andere ontwikkelingen die roet in het eten gooien?
Volgens de facebook van MTB Route Hellendoorn-Nijverdal gaat deze weer open per 01-10-2022.
R.T.
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: di 27 september 2022, 08:00

Ik heb vorige week contact opgenomen met routenetwerken Twente hierover.
Ze hebben de insteek om per 1 oktober de huidige afsluitingen te verwijderen. Echter is er op dit moment een rechtsverzoek binnengekomen vanuit de natuurorganisatie om de periode te verlengen.
Totdat ze daar de uitkomst van weten kunnen ze er verder niets over melden. :-{
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

R.T. schreef: di 27 september 2022, 08:04 Ik heb vorige week contact opgenomen met routenetwerken Twente hierover.
Ze hebben de insteek om per 1 oktober de huidige afsluitingen te verwijderen. Echter is er op dit moment een rechtsverzoek binnengekomen vanuit de natuurorganisatie om de periode te verlengen.
Totdat ze daar de uitkomst van weten kunnen ze er verder niets over melden. :-{
De afsluiting was toch te doen om hagedissen die op de tracks aan het zonnebaden waren? Ga me nou niet vertellen dat die beesten met dit herfstweer nog steeds zitten te poseren …
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Stunning
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2090
Lid geworden op: za 24 november 2007, 11:49
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si Hi Mod, Kona Kahuna

FreedomRanger schreef: di 27 september 2022, 22:35
R.T. schreef: di 27 september 2022, 08:04 Ik heb vorige week contact opgenomen met routenetwerken Twente hierover.
Ze hebben de insteek om per 1 oktober de huidige afsluitingen te verwijderen. Echter is er op dit moment een rechtsverzoek binnengekomen vanuit de natuurorganisatie om de periode te verlengen.
Totdat ze daar de uitkomst van weten kunnen ze er verder niets over melden. :-{
De afsluiting was toch te doen om hagedissen die op de tracks aan het zonnebaden waren? Ga me nou niet vertellen dat die beesten met dit herfstweer nog steeds zitten te poseren …
Met de herfst doen ze juist weer aan modderbaden, dat schijnt goed te zijn voor hun huid :o :-{
Dennis75
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 6 mei 2022, 10:40
Mijn mountainbike: Scott Scale 970 2022

Karren maar!!
Thierry le Brun
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 27 december 2010, 16:32

Dennis75 schreef: ma 3 oktober 2022, 09:07 De route is per 1okt geopend.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2147454/h ... -weer-open
wel oppassen voor een illegaal aangebrachte bult.

https://www.destentor.nl/reggestreek/tw ... a72e3d613/
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4655
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Hahaha 'met noodlottige gevolgen'.... :lol: man man man het gaat over een beestje niet over mensenlevens. Wat kunnen media er toch een draai aan geven 8)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Dennis75
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 6 mei 2022, 10:40
Mijn mountainbike: Scott Scale 970 2022

Hoe kun je een bult missen? Die zie je toch? en als je die niet ziet lijkt mij het risico dat je over de kop gaat ook nihil?


Thierry le Brun schreef: ma 3 oktober 2022, 09:16
Dennis75 schreef: ma 3 oktober 2022, 09:07 De route is per 1okt geopend.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/2147454/h ... -weer-open
wel oppassen voor een illegaal aangebrachte bult.

https://www.destentor.nl/reggestreek/tw ... a72e3d613/
Karren maar!!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Dennis75 schreef: ma 3 oktober 2022, 10:18Hoe kun je een bult missen? Die zie je toch? en als je die niet ziet lijkt mij het risico dat je over de kop gaat ook nihil?
"Lijkt mij"....

"Vanmorgen waren we bij de eerste valpartij. De boswachters waren er al en de ambu was er net. We hebben iemand met de schepbrancard van het pad naar de ambu getild. ... was echt raar, nieuwe bultjes op een net geopend parcours"
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Dennis75
All rounder
All rounder
Berichten: 58
Lid geworden op: vr 6 mei 2022, 10:40
Mijn mountainbike: Scott Scale 970 2022

bert l. schreef: ma 3 oktober 2022, 11:47
Dennis75 schreef: ma 3 oktober 2022, 10:18Hoe kun je een bult missen? Die zie je toch? en als je die niet ziet lijkt mij het risico dat je over de kop gaat ook nihil?
"Lijkt mij"....

"Vanmorgen waren we bij de eerste valpartij. De boswachters waren er al en de ambu was er net. We hebben iemand met de schepbrancard van het pad naar de ambu getild. ... was echt raar, nieuwe bultjes op een net geopend parcours"
Ik geloof het hoor. Ik vraag me alleen af hoe je dan (kleine bult) zoveel schade kunt oplopen.
Karren maar!!
Plaats reactie