Route Holten/Nijverdal

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

SFrits schreef: zo 14 februari 2021, 20:59 Bestaat die optie op Mtbroutes.nl?
Je kunt het aan ze vragen.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

We (vriendin en ik) hebben een huisje in de omgeving Nijverdal. Welke van de routes is een beetje te fietsen/gaat een beetje te fietsen zijn dit weekend?
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Miob schreef: do 18 februari 2021, 11:00 We (vriendin en ik) hebben een huisje in de omgeving Nijverdal. Welke van de routes is een beetje te fietsen/gaat een beetje te fietsen zijn dit weekend?
Ik vermoed dat Hellendoorn paars t beste gaat zijn... Lemele zou ook nog wel eens goed kunnen zijn
Ik ben mij er eentje...
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

D-man schreef: do 18 februari 2021, 11:35
Miob schreef: do 18 februari 2021, 11:00 We (vriendin en ik) hebben een huisje in de omgeving Nijverdal. Welke van de routes is een beetje te fietsen/gaat een beetje te fietsen zijn dit weekend?
Ik vermoed dat Hellendoorn paars t beste gaat zijn... Lemele zou ook nog wel eens goed kunnen zijn
Top, dank je!
Gebruikersavatar
Hans73
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: wo 9 december 2015, 19:02
Mijn mountainbike: Specialized Epic FSR Expert '17

Miob schreef: do 18 februari 2021, 12:24
D-man schreef: do 18 februari 2021, 11:35

Ik vermoed dat Hellendoorn paars t beste gaat zijn... Lemele zou ook nog wel eens goed kunnen zijn
Top, dank je!
Ik ga morgen middag weer onderhoud doen op de paarse route.
Dus daar zal het dit weekend op de meeste plekken prima te doen zijn.
skjalling
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 15:51
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf sl 8.0

Hans73 schreef: vr 19 februari 2021, 00:34
Miob schreef: do 18 februari 2021, 12:24

Top, dank je!
Ik ga morgen middag weer onderhoud doen op de paarse route.
Dus daar zal het dit weekend op de meeste plekken prima te doen zijn.
Top Hans. Door jullie harde werk, ligt de route er doorgaans uitstekend bij. Morgen heb ik weer de tijd om paars te fietsen. De eerste keer met mijn nieuwe aanwinst het bos in :winkie:
Borry
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 14 augustus 2015, 17:18
Mijn mountainbike: Devinci Atlas CF/ Trek Fuel ex 9

Het lag er werkelijk waar geweldig bij vandaag.
Miob
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: wo 14 juli 2010, 22:29

We hebben dit weekend enorm genoten van Hellendoorn, Holten en Rijssen. De routes lagen er geweldig bij. Top werk!

Tip: op Holten zit in het deel dat je richting het noorden fietst een stuk single-track met een eigen naam (sorry, naam vergeten) en wat boomstronken erin, als je klaar bent met die single-track ga je rechts een klein stukje fietspad op en dan bijna meteen weer links het bos in. Als je het fietspad verlaat hang er al heel snel een grote gevaarlijke dode tak in een boom boven het pad.
skjalling
All rounder
All rounder
Berichten: 83
Lid geworden op: wo 23 januari 2013, 15:51
Mijn mountainbike: Canyon Lux cf sl 8.0

Paars was weer :-q
Vanmiddag weer genoten. Kwam nog een verloren stelletje tegen, die met hun electrische Stella's zich op de route begaven :lol:
Toch bewondering waardig hoe goed het er bij ligt, gezien de drukte op de trials :-q
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Vandaag de route van Holten gereden lag er goed bij. Was wel blij dat ik vroeg was gegaan eerste deel niemand tegen gekomen echter terug op de parkeerplaats was deze al zo goed als vol.
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

Morgen voor de eerste keer deze kant uit. Willen in ieder geval Hellendoorn en Holten gaan rijden, en bij tijd over evt ook nog een derde lus. Wat raden jullie dan aan, Nijverdal of Rijssen? Op mtbroutes.nl is de verbinding Holten/Rijssen erg lang en lijkt een flink stuk korter te kunnen. Heeft dat een speciale reden?
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Sabazius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 532
Lid geworden op: di 5 juli 2016, 07:36
Mijn mountainbike: Cube Stereo / Dartmoor Primal

Qua routes is Rijssen een stukje leuker dan de Nijverdal route
Gebruikersavatar
D-man
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 667
Lid geworden op: do 22 januari 2015, 20:34
Mijn mountainbike: S-works Epic

Agamer schreef: vr 5 maart 2021, 13:59 Morgen voor de eerste keer deze kant uit. Willen in ieder geval Hellendoorn en Holten gaan rijden, en bij tijd over evt ook nog een derde lus. Wat raden jullie dan aan, Nijverdal of Rijssen? Op mtbroutes.nl is de verbinding Holten/Rijssen erg lang en lijkt een flink stuk korter te kunnen. Heeft dat een speciale reden?
Rijssen is zeker meer de moeite! Ik heb je een pm gedaan met linkje naar een strava ritje van mij met de voor mij minst slechte verbinding ;-)
Ik ben mij er eentje...
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Rijssen, geen twijfel mogelijk. Nijverdal deelt de helft van de route met Hellendoorn en de andere helft is toch wat minder. Rijssen is net als Hellendoorn top!
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Dutch
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2292
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 17:01

Mad Wally schreef: vr 5 maart 2021, 16:18 Rijssen, geen twijfel mogelijk. Nijverdal deelt de helft van de route met Hellendoorn en de andere helft is toch wat minder. Rijssen is net als Hellendoorn top!
Je kunt dan beter Holten (Blauw 29km) en Hellendoorn (paars 19km) samen rijden, Holten heeft imho mooie singletracks en zeker mooie omgeving, Hellendoorn is technisch weer wat uitdagender. Heb je na Holten en half Hellendoorn nog energie genoeg kun je eventueel ook door naar Lemele en daarna Hellendoorn afmaken. Is maar net wat je benen aan kunnen anders plak je rijssen tussen Holten door oid. GTSHR :-q
Plaats reactie